Nieuws

EC geeft groen licht voor overname IPG door Omnicom 50 min
De Europese Commissie (EC) geeft groen licht voor de overname van IPG door Omnicom Group. De EC ziet geen mededingingsproblemen en keurt de acquisitie daarom onvoorwaardelijk goed.
Fonk Online broadcasting
Wolfstreet geeft Lavish met herpositionering nog meer smaak 1 uur
Wolfstreet lanceert de eerste Europese merkcampagne voor Lavish, één van de populairste alcoholische dranken onder Gen Z. De campagne 'Shake Things Up' positioneert Lavish als hét merk dat lef, smaak en energie samenbrengt.
Fonk Online broadcasting
Nieuwe merkvideo Goodoo doet harten van investeerders smelten 2 uur
Na een succesvolle zomer met ruim 2,5 miljoen verkochte ijsjes, de uitbreiding naar 900 Albert Heijn-winkels en een Coolest Dutch Brands-nominatie lanceert het plantaardige ijsmerk Goodoo in samenwerking met Yace Media een nieuwe campagne. In de...
Fonk Online broadcasting
The Social Hub maakt statement tegen Black Friday-marketing 3 uur
The Social Hub maakt op Black Friday een statement tegen het grootste koopjesevenement van het jaar. Het hospitalitymerk organiseert daarom op vrijdag 28 november in haar vestigingen Makers Markets, waar gasten zonder opdringerigheid kennis kunnen...
Fonk Online broadcasting
Oprichters Ziemi redden 70.000 fietslampjes van prullenbak 4 uur
Na het ontdekken van een programmeerfout lanceert de Nederlands fietsveiligheid start-up Ziemi een nieuw product: de Tommi. In plaats van de goedwerkende 70.000 lampjes weg te gooien bedachten de oprichters een originele oplossing.
Fonk Online broadcasting
AMPC nieuw affiliate marketingbureau van KLM 5 uur
Na een bureauoriëntatie is AMPC de nieuwe affiliate marketingpartner van KLM. Het prijswinnend bureau ontwikkelt een nieuwe strategie en gaat de dagelijkse operaties optimaliseren om de incrementele waarde van het kanaal voor KLM te verhogen.
Fonk Online broadcasting
Manutan richt Social Fund op voor meer maatschappelijke betrokkenheid 5 uur
Manutan Group, het bedrijf gespecialiseerd in B2B e-commerce en artikelen voor kantoor, verstevigt haar maatschappelijke betrokkenheid met de oprichting van het Manutan Social Fund. Het initiatief is gericht op het ontwikkelen en coördineren van...
Fonk Online broadcasting
Pink ontwikkelt visuele identiteit voor duurzaam textielproject Sorted 6 uur
Marketingbureau Pink ontwikkelt de nieuwe huisstijl en website van Sorted, een project in Noord-Nederland voor een schone, circulaire en toekomstbestendige textielketen. Deze opdracht vormt het startschot voor een langere samenwerking.
Fonk Online broadcasting
ECD Pol Hoenderboom verruilt DDB voor Dept 7 uur
Pol Hoenderboom is per 1 januari 2026 de nieuwe Executive Creative Director van Dept Nederland. Hoenderboom komt over van DDB Amsterdam, waar hij bijna drie jaar lang dezelfde functie vervulde. "De marketingwereld staat op een keerpunt", aldus de...
Fonk Online broadcasting
Lidl op de bres voor gelijke kansen in de sport en sponsort WK handbal voor vrouwen 2025 7 uur
Lidl is partner van het WK handbal voor vrouwen in Nederland en Duitsland, dat op 26 november van start gaat. Hiermee zet Lidl zich in voor vrouwensport en gendergelijkheid: als ondertekenaar van de Women’s Empowerment Principles en lid van het UN...
Fonk Online broadcasting
Cutting Through Rocks wint IDFA NPO Doc Audience Award 2025 7 uur
De documentaire Cutting Through Rocks van regisseurs Sara Khaki en Mohammadreza Eyni heeft de IDFA NPO Doc Audience Award 2025 gewonnen, de publieksprijs van het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). De prijs is zaterdagavond in...
Fonk Online broadcasting
The Others ontwikkelt nieuwe merkpositionering en visuele identiteit voor fonQ 20 uur
The Others heeft de nieuwe visuele identiteit ontwikkeld voor fonQ. De identiteit legt de nadruk op het hart van het merk: een interieur dat écht voelt als van jou. Met een eigentijds kleurenpalet, expressieve typografie en karaktervolle grafische...
Fonk Online broadcasting
Nederland grijpt goud, zilver én groen bij ADCE Awards 2025 2 dagen
Op vrijdagavond zijn in DHub in Barcelona de 34e ADCE Awards uitgereikt. Een feestelijke en lucratieve ceremonie voor Nederland, aangezien Fitzroy goud wint en Happiness Amsterdam Zilver én de GreenStar mee naar huis neemt. De inzending van Buck...
Fonk Online broadcasting
Amsterdam Circular pioniert met ketenfinanciering programma voor circulaire ondernemers 2 dagen
Amsterdam Circular, een initiatief van de Gemeente Amsterdam en het AMS Institute, geeft een podium aan twintig circulaire ondernemers, beleidsmakers, financiers, experts en de wethouder om samen in gesprek te gaan over de toekomst van...
Fonk Online broadcasting
Op 30 november lanceert eerste Nederlandse queer streetwear merk 2 dagen
There’s More To Love (TMTL), het eerste Nederlandse queer streetwear kledingmerk, lanceert op 30 november met een missie: liefde vieren in al haar vormen. Het merk, opgericht door de 55-jarige Helen van Meeuwen – de Jong, wil in een wereld die...
Fonk Online broadcasting
Dansen in een historisch Haags Monument – God Is A DJ keert terug 2 dagen
Op zaterdag 13 december 2025 verandert de Grote Kerk in Den Haag opnieuw in een spectaculaire dansvloer tijdens de 3e editie van God Is A DJ, het populaire silent disco-evenement. Het evenement wordt georganiseerd door JMR Event Makers in...
Fonk Online broadcasting
Van Geloven kiest na 'droompitch' voor Joe Public 2 dagen
Van Geloven, de marktleider in diepvriessnacks onder andere bekend van de merken Mora en Van Dobben, heeft zelfstandig een reclamepitch uitgeschreven. Doel van deze pitch was om een nieuw strategisch-creatief bureau te selecteren na de jarenlange...
Fonk Online broadcasting
NPO Luister Presentatie: Bente maakt themalied 3FM Serious Request, Ronald Giphart opvolger Frits Spits 3 dagen
De publieke omroep presenteerde op 20 november al het nieuws op het gebied van radio en podcasts voor dit najaar en volgend jaar tijdens de NPO Luister Presentatie in het Top 2000 Café in Beeld & Geluid.
Fonk Online broadcasting
Websuper Picnic haalt € 430 miljoen op om verder te groeien in Duitsland 3 dagen
Online supermarkt Picnic heeft in een nieuwe financieringsronde bij bestaande investeerders € 430 miljoen euro opgehaald. Het grootste deel van het geld is bestemd voor de groei in Duitsland, waar Picnic inmiddels marktleider is. Door de uitbreiding...
Fonk Online broadcasting
Nederland in Business gelanceerd: een nieuw strategisch platform voor topmanagers 3 dagen
Tijdens een drukbezocht kick-off event in Amsterdam is Nederland in Business officieel gelanceerd: een nieuw, ondernemersplatform dat zich exclusief richt op de top van zakelijk Nederland.
Fonk Online broadcasting
Kaartje2go en ANWB Onderweg bekroond tot Beste en Populairste Website van het Jaar 3 dagen
Tijdens de feestelijke Website van het Jaar Award Night op 20 november in Circa Amsterdam zijn de winnaars van de Website van het Jaar 2025 bekendgemaakt. Onder leiding van presentator Humberto Tan namen tientallen bedrijven een award in ontvangst.
Fonk Online broadcasting
World Trade Center Amsterdam herpositioneert zich met ‘Welcome To Change’ 3 dagen
World Trade Center Amsterdam bestaat 40 jaar en slaat een nieuwe koers in met ‘Welcome To Change’. De herpositionering is ontwikkeld door bureau The Stone Twins en vormt de basis voor de transitie van WTC Amsterdam naar een internationale cross-...
Fonk Online broadcasting
NielsenIQ: jongere generaties en vrouwen drijvende kracht achter Black Friday 3 dagen
Uit recent onderzoek van NielsenIQ onder 12.500 respondenten blijkt dat Black Friday stevig verankerd is in het Nederlandse koopgedrag. Vorig jaar deed 28% van de Nederlanders een aankooptijdens Black Friday. Dit jaar geeft 10% aan zeker te gaan...
Fonk Online broadcasting
Roorda en Comensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten 3 dagen
Veel slachtoffers van mensenhandel blijven buiten beeld. We zien ze niet, omdat we mensenhandel vaak niet herkennen. Gedwongen tot criminele activiteiten of verplicht ergens wonen – het zijn signalen van mensenhandel die door meer dan de helft van...
Fonk Online broadcasting
Reine Clause ziet alles. Ook online. 3 dagen
Deze Sinterklaasperiode introduceert RAAK siroop Reine Clause: een knipoog naar de Reine Claude-smaak van RAAK en een goedheiligman die een spiegel voorhoudt aan online gedrag. Plezier online is soms ver te zoeken en RAAK maakt daar met humor en...
Fonk Online broadcasting
Dit trend report is voor organisaties met groeiambitie 3 dagen
Merken die in 2026 het verschil willen maken, moeten hun business opnieuw aanscherpen. Groei is geen optie meer; het is een strategie. Het nieuwe jaar draait om onderwerpen als agentic development, conversational marketing en AI als kernonderdeel...
Fonk Online broadcasting
Aftellen naar ADCE Awards met Grace O'Brien (LePub Amsterdam) 3 dagen
Gaan Fitzroy, Happiness en Buck naar huis met een ADCE Award? Vanavond krijgen we antwoord op die vraag, want dan worden de Europese creativiteitsprijzen uitgereikt in Barcelona. Voordat de champagne ontkurkt wordt, tellen we nog één keer af met het...
Fonk Online broadcasting
Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines posthuum naar Derk Sauer 3 dagen
Zijn eerste stukken schreef hij voor de schoolkrant op het Amstelveense Casimir Lyceum. Hij vertrok naar Noord-Ierland om de opstanden van binnenuit te verslaan voor de VPRO en de Groene Amsterdammer, ging naar Nieuwe Revu als oorlogs- en...
Fonk Online broadcasting
Cosmopolitan (Goud), See All This (Zilver) en Libelle (Brons) winnen Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar 2025 3 dagen
Bij de 26ste editie van de uitreiking van de Mercurs, dé vakprijzen voor de magazine mediabranche, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Voor de tweede keer zijn in de categorie Magazine Mediamerk drie Mercurs toegekend: goud, zilver en brons...
Fonk Online broadcasting
Anouk de Groot (VROUW) wint de Mercur beLOFte van het Jaar 3 dagen
In samenwerking met het Lucas-Ooms Fonds (LOF), bekroont de Mercurs elk jaar een talent in het vak. Talentvolle jonge mensen die zich onderscheiden door de hoge kwaliteit van hun persoonlijke vaardigheden en originele, creatieve en innovatieve...
Fonk Online broadcasting
Zalando maakt finalisten bekend voor de vierde Visionary Award 3 dagen
Zalando maakt de finalisten voor de Zalando Visionary Award 2026 bekend: Institution (Italië), KYLE HO (VK) en Milk of Lime (België/Duitsland). De finalisten zijn gekozen op hun visionaire aanpak die sociale impact, innovatie en ontwerp beloont. Elk...
Fonk Online broadcasting
WPP Media wordt Europees mediapartner van Henkel 3 dagen
WPP, het Britse multinationale advertentie- en pr-bedrijf, heeft bekend gemaakt dat WPP Media het geconsolideerde mediabureau is voor Henkel Consumer Brands in heel Europa. Deze uitbreiding van de bevoegdheid omdat de verantwoordelijkheid voor de...
Fonk Online broadcasting
Barça Backstage #2 met Nik Sluijs van Happiness Amsterdam 4 dagen
Terwijl de ADCE Awards pas vrijdag worden uitgereikt, barst Barcelona nu al van de creativiteit. Gisteren begon de ADCE Creative week, een conferentie die dient als opwarmer voor de officiële prijsceremonie. FONK ontmoet daar de Nederlandse...
Fonk Online broadcasting
G10 tovert Zuiderkerk om in 30-uur festival 4 dagen
In het weekend van 21 november tot en met 23 november vindt de G10: Het Tegengeluid Festival plaats. De historische Zuiderkerk in Amsterdam transformeert voor drie dagen in een plek waar Filosofie, Economie en Kunst samenkomen. Kunstenaars,...
Fonk Online broadcasting
Melitta kiest Being There voor Europese campagne 4 dagen
Being There wint de internationale pitch van Melitta en zal voor het koffiebedrijf de Europese campagne ontwikkelen. Het bureau is verantwoordelijk voor de strategie en de campagne 'Always up for good coffee' van Melitta die onder andere bekend is...
Fonk Online broadcasting
Onderzoek KVK: zzp'ers en mkb'ers ervaren meer regeldruk 4 dagen
Uit onderzoek van KVK onder 650 deelnemers blijkt dat een derde van alle ondernemers regeldruk ervaart. Naarmate een onderneming meer werknemers heeft wordt deze druk vergroot, dit geldt voor twee keer zoveel mkb'ers (52%) als zzp'ers (28%). De...
Fonk Online broadcasting
Modern Citizens wint social pitch voor Figo Pet 4 dagen
Modern Citizes, het contentbureau gespecialiseerd in social-first content voor TikTok, Instagram en YouTube, heeft de social pitch gewonnen van Figo Pet voor Nederland en België en slaan nu de handen ineen. Met deze samenwerking staat merkgroei en...
Fonk Online broadcasting
Dutch Game Week krijgt creatieve boost door Playgrounds campagne 4 dagen
Playgrounds lanceert met de de campagne 'Dive Into the World of Play' de creatieve identiteit van de nieuwe Dutch Game Week. De campagne zet Breda centraal als de stad van de Nederlandse gamesector en laat zien hoe spel, creativiteit en technologie...
Fonk Online broadcasting
Amsterdam Made bestaat 10 jaar: van lokaal keurmerk tot landelijke beweging 4 dagen
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat 10 jaar. Het bedrijf begon als een kwaliteitskeurmerk voor producten uit de stad Amsterdam, maar is inmiddels uitgegroeid tot een landelijk platform dat duurzaam...
Fonk Online broadcasting
More Nutrition beëindigt cravings met schuldgevoel in nieuwe campagne 4 dagen
More Nutrition zet de volgende stap in retail met de campagne 'You Deserve More' in samenwerking met Uncle Bill om in een wereld vol cravings een suikerarme snack op de Nederlandse markt te brengen waarvan je geen schuldgevoel van krijgt. Samen met...
Fonk Online broadcasting
Pentesten in 2026: belangrijker dan ooit? 4 dagen
De cybersecurity-wereld verandert in een rap tempo. Bedrijven investeren fors in beveiligingssoftware, maar toch blijven datalekken en cyberaanvallen stijgen. In 2026 staat pentesting opnieuw centraal in de discussie over digitale veiligheid. Maar...
Fonk Online broadcasting
ING komt met vernieuwde betaalpas na 40 jaar pinnen 4 dagen
Voor ING is er deze maand een bijzonder moment, het is namelijk 40 jaar geleden dat pinnen zijn opkomst maakte in Nederland. In november 1985 voerde toenamlig minister van Verkeer en Waterstaat Neelie Smit-Kroes de allereerste pinbetaling uit met de...
Fonk Online broadcasting
Week van Digitaal Meedoen: aandacht voor digitale inclusie 4 dagen
De samenleving digitaliseert snel, maar niet iedereen kan mee in het tempo. Het onderzoek Vele handen Helpen van de Alliantie Digitaal Samenleven toont aan dat 59% van de volwassenen in Nederland anderen helpt met digitale zaken. Het zijn vaak...
Fonk Online broadcasting
Jurylid Jasper Vierboom over de ADCE Student Awards 4 dagen
Naast de normale uitreiking van de ADCE Awards vond op woensdagavond een speciale awardshow voor studenten plaats. Nederland sleepte geen prijzen in de wacht, maar twee inzendingen van eigen bodem verdienden wel een plekje op de shortlist. De ADCE...
Fonk Online broadcasting
Dit zijn de best scorende bureaus in de FONK150 Best Agencies 2025 4 dagen
Welke in Nederland opererende bureaus hebben de meest tevreden opdrachtgevers? Maak kennis met de bureaus die volgens de 31e editie van het bureau klanttevredenheidsonderzoek ieder in hun eigen specialisatie en groottegroep de hoogste...
Fonk Online broadcasting
The Social Hub kiest na uitgebreid pitchproces UM als mediabureau 4 dagen
The Social Hub, het hospitality merk uit Amsterdam met 21 hotels verspreid over Europa, heeft UM gekozen als nieuw mediabureau voor al haar media-activiteiten na een uitgebreid pitchproces.
Fonk Online broadcasting
Barça Backstage #1 met Vincent Lammers van finalist BUCK 4 dagen
Terwijl de ADCE Awards pas vrijdag worden uitgereikt, barst Barcelona nu al van de creativiteit. Vandaag begint namelijk de ADCE Creative week, een conferentie die dient als opwarmer voor de officiële prijsceremonie. FONK ontmoet daar de Nederlandse...
Fonk Online broadcasting
Haru Haru breidt assortiment uit met vier nieuwe merken 4 dagen
Haru Haru Beauty, het K-beauty walhalla van Nederland, introduceert vier nieuwe merken in hun assortiment: Hwarang, S Nature, Huxley en Rom&nd. De focus bij het beautymerk ligt bij kwaliteit, innovatie en doordachte keuzes en niet bij een...
Fonk Online broadcasting
Dit zijn de winnaars van de TikTok Ad Awards 2025 5 dagen
De TikTok Ad Awards 2025 hebben dit jaar weer vernieuwende merken en bureaus uit de Benelux in het zonnetje gezet. Zij realiseerden creatieve en succesvolle campagnes door gebruik te maken van TikTok cultuur, actieve community en innovatieve...
Fonk Online broadcasting
Music in Media Awards 2026 inschrijvingen zijn geopend 5 dagen
De Music in Media Awards (MIMA's) zijn terug en de inschrijvingen voor de editie in 2026 zijn geopend. Makers kunnen hun werk insturen in de periode van 19 november tot en met 12 januari.
Fonk Online broadcasting

Pagina's