Nieuws

J/M Ouders lijft Famme in 8 uur
Parentingplatform J/M Ouders breidt zich per 1 augustus 2025 uit met Famme. Met deze toevoeging vormt J/M Ouders een compleet platform voor ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar.
Fonk Online broadcasting
FD lanceert nieuwe podcastserie met Universiteit van Nederland 9 uur
Universiteit van Nederland en het Financieele Dagblad maken samen een nieuwe podcastserie. Een economische Summer School die je, ook vanaf het strand, kan volgen.
Fonk Online broadcasting
Signal groeit fors, toch maar weinig opzeggers voor WhatsApp 10 uur
Het aantal mensen in Nederland dat de chatapp Signal gebruikt, is in de eerste helft van dit jaar meer dan verdubbeld naar 1,8 miljoen gebruikers. Dat staat in de tussentijdse update van het jaarlijkse Nationale Social Media onderzoek van Newcom.
Fonk Online broadcasting
Dit zijn de Lelijkste Websites van 2025 11 uur
De lelijkste websites van het jaar zijn bekend. Cafetaria Cajais uit Vlaardingen won de juryprijs. Leraar en spreker Dimitri van Dillen uit Hengelo was de favoriet van de publieksstemmers. De verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Hostnet.
Fonk Online broadcasting
Kantar wint Britse Innovation Award voor in Nederland ontwikkeld crossmediaplatform THX 11 uur
Kantar won op donderdag 17 juli de prestigieuze Innovation of the Year-award tijdens de AURA Insights Awards in Londen. Deze prijs werd toegekend voor het in Nederland ontwikkelde product LIFT+ powered by THX, een oplossing voor real-time crossmedia...
Fonk Online broadcasting
The Lekker Company haalt 116.000 euro op 11 uur
The Lekker Company heeft via crowdfunding platform CrowdAboutNow €116.234 opgehaald voor hun nieuwste product: een navulbare deodorant dispenser van gerecycled plastic en aluminium. Met steun van 237 investeerders haalde het bedrijf meer dan het...
Fonk Online broadcasting
Wie is niet bang van de pitchbitch? 12 uur
Ze kost je fortuinen. Ze eist al je aandacht op, mat je fysiek af en sleurt je mentaal naar de afgrond. Ze krijgt het voor mekaar dat je je echte vrienden – yep, je klanten – bijna verwaarloost. Vaak dumpt ze je na een eerste vluchtige date met een...
Fonk Online broadcasting
Duurzaamheidscampagne Kruidvat: van niche naar nieuwe normaal 12 uur
Kruidvat speelt in haar nieuwe campagne 'Een stapje duurzamer, makkelijk en voordelig’ in op het publiek dat wel een stapje duurzamer wil leven, maar opziet tegen grote veranderingen en hoge prijzen. Deze campagne, gemaakt in samenwerking met...
Fonk Online broadcasting
Crisp en Heatsupply lanceren limited edition Hot Honey 12 uur
Crisp introduceert samen met de makers van Heatsupply, Europa’s #1 in hot sauces, een limited edition Hot Honey. Stroperig zoet, medium-heet en super smaakvol bij alles wat je deze zomer eet.
Fonk Online broadcasting
Selectie Gouden Kalveren en Debuutcompetitie Nederlands Film Festival 2025 bekend 12 uur
Het Nederlands Film Festival (NFF) heeft de selecties bekend genaakt van de Gouden Kalf Competitie en de NFF Debuutcompetitie 2025. Van vrijdag 26 september t/m vrijdag 3 oktober zijn geselecteerde films te zien op de 45e editie van het NFF. De 2025...
Fonk Online broadcasting
Marketing agency Follo neemt Brandsom over 1 dag
Follo, een snelgroeiend performance marketing agency, neemt marketplace agency Brandsom over. Met deze overname versterkt Follo haar positie in het e-commerce landschap en speelt het in op de toenemende rol van marketplaces in de digitale customer...
Fonk Online broadcasting
Mobilize Duo is slimste stadsoplossing 1 dag
In de nieuwste editie van Autovisie Magazine vergelijkt de redactie van Autovisie zeven microcars en brommobielen die strijden om de titel van beste nieuwe microcar. In een marktsegment dat snel groeit en de normale kleine auto deels vervangt,...
Fonk Online broadcasting
WeTransfer haalt bakzeil na protesten in media 1 dag
"Als je bestanden deelt via WeTransfer, geef je het bedrijf het recht om daarmee een AI-programma te trainen om schadelijke of illegale bestanden te detecteren", schreef WeTransfer in nieuwe gebruikersvoorwaarden. Maar na commotie in de media, is...
Fonk Online broadcasting
Queen of Summer Katja Schuurman voor STËLZ 1 dag
Met Hard Iced Tea introduceert STËLZ een volledig nieuw drankje voor de Nederlandse markt: ijskoude thee met een kick. De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door creatief bureau Wolfstreet.
Fonk Online broadcasting
De Vegetarische Slager kiest DEPT als social lead agency voor Europa 1 dag
De Vegetarische Slager heeft DEPT gekozen als social lead agency voor Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het bureau is vanaf nu verantwoordelijk voor de redactionele strategie, always-on content, community management, productie...
Fonk Online broadcasting
WPP past forecast mediabestedingen naar beneden aan 1 dag
Op basis van trends, gesprekken en de (nog niet) gepubliceerde resultaten van het eerste halfjaar vanuit verschillende brancheorganisaties heeft WPP Media gemeend zijn forecast van de mediabestedingen licht naar beneden aan te passen.
Fonk Online broadcasting
Artific lanceert GenAI Research Lab 1 dag
Artific, ontwikkelaar van het gelijknamige AI-platform, start zijn eigen GenAI Research Lab. Dit initiatief richt zich op fundamenteel onderzoek, snelle innovatie en concrete toepassing van Generatieve AI (GenAI). Het research lab positioneert zich...
Fonk Online broadcasting
Online supermarkt Crisp zet stap naar volgende fase 1 dag
Online supermarkt Crisp kondigt een financieringssamenwerking met ABN AMRO aan, ter ondersteuning van haar duurzame en onderscheidende model in de Nederlandse markt. Met een financieringsfaciliteit van €28 miljoen ondersteunt de bank in het...
Fonk Online broadcasting
Finally verzorgt branding HYROX-sportschool GYMFIELD 2 dagen
Rotterdam krijgt deze zomer een nieuwe sportlocatie voor atleten die hun grenzen willen verleggen. GYMFIELD, de Hybride Training Club en officieel HYROX-licentiehouder, opent in juli op Sportcomplex Toepad naast NOC Kralingen. Niet in een...
Fonk Online broadcasting
30 minuten met James Blake in Cannes 2 dagen
FONK magazine sprak met James Blake, de Grammy Award-winnende muzikant, op het Cannes Lions Festival. Wat een korte persconferentie van 3 minuten had moeten worden, veranderde in een boeiend gesprek van 30 minuten. Dit is hoe het ging.
Fonk Online broadcasting
Hoe Holland herrie schopte in Creative Effectiveness 2 dagen
Door alle tumult rond de Gouden Leeuw van GUT Amsterdam voor 'Don’t Drink Hertog Jan' vergeet je bijna dat er nog twee andere Nederlandse winnaars waren in Creative Effectiveness. We spreken met Kika Douglas (LePub Amsterdam, zilver) en Dave...
Fonk Online broadcasting
Appen met Paul Snijder over wandelgame Lawa 2 dagen
Lawa is de nieuwe wandelgame die jongeren van de bank moet krijgen én merk laten aanhaken met gesponsorde toernooien. We appen met initiatiefnemer Paul Snijder (ex-GoSpooky) over hoe hij samen met Bram Krikke de app lanceerde om lopen weer leuk te...
Fonk Online broadcasting
Twee promoties bij Finally onderstrepen groeikoers 2 dagen
Twee promoties binnen Finally an Agency, het creatieve bureau nabij Rotterdam: Jim Abbring groeit door van Senior naar Creative Lead, en Teun Noordijk van Client Lead Operations naar Account and Operations Director. De uitbreiding van het...
Fonk Online broadcasting
Stephan Luiten volgt George Freriks op bij AFN 2 dagen
De Audio Visuele Federatie Nederland (AFN) neemt per 1 september afscheid van algemeen directeur George Freriks. Zijn opvolger Stephan Luiten treedt dan officieel aan als directeur.
Fonk Online broadcasting
Projectmanager (medior) - scherpe ogen uit de bureauwereld 2 dagen
Jij houdt overzicht, stuurt bij en brengt ideeën tot leven. Van overheids-communicatie tot een uitgesproken merkidentiteit. Samen met een creatief team dat gelooft in de kracht van goed ontwerp voor een betere wereld.
Fonk Online broadcasting
Overname geeft The Brink Agency extra slagkracht in 3D, VR en AR 2 dagen
The Brink Agency neemt Technisch Bureau Lindhout (TBL) over. Met de overname haalt het bureau 45 jaar aan ervaring in technische 3D-visualisaties, animaties en VR/AR-oplossingen in huis. Het voltallige team van TBL verhuist mee naar Amsterdam. Voor...
Fonk Online broadcasting
Booking.com schrapt honderden banen in Nederland en daarbuiten 2 dagen
Er verdwijnen ongeveer duizend banen bij Booking.com, waarvan enkele honderden in Nederland. Aan de winst ligt het niet: die stijgt vorig jaar nog met bijna 40%. Maar het boekingsplatform wil efficiënter gaan werken, laat een woordvoerder weten aan...
Fonk Online broadcasting
Hankook rekent af met technische en angstaanjagende bandenspots 2 dagen
Hankook lanceert de campagne 'Live your life. Leave tires to us.' Het Zuid-Koreaanse merk neemt met de campagne de hak op traditionele bandenspots die vaak serieuzer van aard zijn. De campagne is ontwikkeld door Innocean Berlin, en wordt uitgerold...
Fonk Online broadcasting
Alpha Tango verhuist Flowsparks naar Webflow 2 dagen
Flowsparks, het internationale e-Learning platform voor het creëren en distribueren van digital training content, heeft Digital experience bureau Alpha Tango gekozen voor de complete migratie van hun corporate website van WordPress naar Webflow. De...
Fonk Online broadcasting
FONK 418: Flashback Cannes 2025 en: is er leven na de reclame? 2 dagen
Nu we het laatste grote event van de eerste zes maanden achter ons hebben gelaten, is het tijd om even achterover te leunen en de zomer over ons heen te laten komen. Om het relax-proces een beetje op gang te helpen, biedt FONK 419 een intrigerende...
Fonk Online broadcasting
FONK 419: Flashback Cannes 2025 en: is er leven na de reclame? 2 dagen
Nu we het laatste grote event van de eerste zes maanden achter ons hebben gelaten, is het tijd om even achterover te leunen en de zomer over ons heen te laten komen. Om het relax-proces een beetje op gang te helpen, biedt FONK 419 een intrigerende...
Fonk Online broadcasting
Cathelijne Noortman binnenkort nieuwe Director MSQ Sport + Entertainment 2 dagen
Cathelijne Noortman is vanaf aanstaande december de nieuwe Director van MSQ Sport + Entertainment Amsterdam, waar zij nauw zal samenwerken met MD Toan Ravenscroft. Tot die tijd is Noortman nog Head of PR & Comms bij M&C Saatchi Sport &...
Fonk Online broadcasting
Lawa van Paul Snijder en Bram Krikke maakt lopen weer leuk 2 dagen
Paul Snijder (ex-GoSpooky) en creator Bram Krikke lanceren Lawa: een nieuwe game-app die van wandelen een digitale race maakt tegen vrienden, collega's of klasgenoten. De app is 100% gratis, zonder advertenties of in-app aankopen. In plaats daarvan...
Fonk Online broadcasting
Nieuw leven voor failliet Rivièra Maison 3 dagen
Dutch Interior heeft de failliete woonwinkelketen Rivièra Maison overgenomen, maar sluit de winkels en de webshop om een doorstart te maken als groothandel. De overnamesom is niet bekend gemaakt.
Fonk Online broadcasting
Baiju Shah benoemd tot nieuwe CEO AKQA 3 dagen
Baiju Shah is de nieuwe CEO van AKQA. Dat maakt WPP, de communicatiegroep waar het design- en innovatiebureau onderdeel van is, wereldkundig. Bajiu komt over van Accenture Song, waar hij Chief Strategy Officer was.
Fonk Online broadcasting
AP luidt noodklok over AI die emoties herkent 3 dagen
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) maakt zich ernstig zorgen over het gebruik van kunstmatige intelligentie om menselijke emoties te herkennen door bedrijven. De toezichthouder noemt deze technologie op "omstreden aannames" en waarschuwt voor...
Fonk Online broadcasting
Bol helpt festivalgangers online en op locatie 3 dagen
Bol staat dit festivalseizoen klaar voor ieder feestganger. De webwinkel lanceert online een speciaal samengesteld festivalassortiment met meer dan 100.000 producten, van luchtbedden tot tandenborstels, en offline een winkel op het Lowlands-terrein...
Fonk Online broadcasting
One:Nil versterkt team met vijf nieuwe krachten 3 dagen
One:Nil verwelkomt vijf nieuwe collega's die ieder waardevolle ervaring meebrengen uit zowel de reclamewereld als daarbuiten. Met deze transfers bouwt One:Nil verder aan een team dat beide kanten van de sportwereld snapt en samenbrengt: die van de...
Fonk Online broadcasting
Onderzoek Talpa: 'Plannen voor online advertenties Ster schaden commerciële spelers' 3 dagen
Den Haag wil de Ster advertentiemogelijkheden bieden in online videomarkt, naast de radio- en tv-advertentiemarkt. Het doorgaan van deze plannen zou desastreus zijn voor commerciële spelers die afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten. Dat...
Fonk Online broadcasting
Mentale gezondheid topprioriteit bij BEAT Cycling Club 3 dagen
BEAT Cycling Club investeert dit seizoen volop in mentale begeleiding en ontwikkeling als essentieel onderdeel van het topsportklimaat binnen de club. Met de komst van Lex Ligtenberg en samenwerkingen met gespecialiseerde partners als Ixly en...
Fonk Online broadcasting
L'AGENCY ondersteunt veelbelovende creators met New Faces 3 dagen
L’AGENCY breidt haar dienstverlening uit met de lancering van New Faces: een nieuwe tak binnen het full-service mediabureau, gericht op het begeleiden van opkomende contentcreators in de vroege, maar veelbelovende fase van hun carrière.
Fonk Online broadcasting
Jeugdorkesten nemen Het Concertgebouw over deze zomer 3 dagen
Het Concertgebouw geeft jonge orkesten deze zomer wederom een podium; negen wel te verstaan. Twee ervan staan voor het eerst in Het Concertgebouw: het Orchestre Français des Jeunes en het Greek Youth Symphony Orchestra. Ook Nederlands talent is...
Fonk Online broadcasting
Appen met Tess Scholten over For You Studios 3 dagen
Al ruim vijf jaar lang bedenkt For You Agency snackable shortform content die garandeerd scoort bij Gen Z. Sinds gisteren heeft het social-first bureau er een nieuwe tak bij: For You Studios, dat longform concepten bedenkt vanuit een social...
Fonk Online broadcasting
Overname door RAP media leidt tot netwerk van duizenden schermen in retail 3 dagen
RAP Media koopt de Octocast-software en contracten van branchegenoot UW-s. Daarmee onstaat er nieuw netwerk van bijna vierduizend schermen in food- en non-foodretail, dat binnenkort live gaat onder de naam RRUN.
Fonk Online broadcasting
Oracle pompt één miljard dollar in Amsterdams datacenter 3 dagen
Oracle pompt de komende vijf jaar 1 miljard dollar (zo'n 860 miljoen euro) in zijn datacenter in Amsterdam. Met de investering wil de Amerikaanse techgigant de capaciteit voor cloud en AI-diensten fors vergroten en inspelen op de snelgroeiende vraag...
Fonk Online broadcasting
Uitkateren op Lowlands met de Campina Br(e)akfast Barn 3 dagen
Bezoekers van Lowlands hoeven dit jaar niet op een lege maag aan hun festivaldag te beginnen. Voor het eerst is Campina namelijk te vinden op het Mojo-festival met de Campina Br(e)akfast Barn, een activatie waar voorbijgangers worden getrakteerd op...
Fonk Online broadcasting
Drie nieuwe versterkingen voor LifeHunters 3 dagen
Drie nieuwe versterkingen voor LifeHunters: Henk Oortwijn (43) start als Senior Creative Copywriter, Angie van Roosmaelen (30) als Projectmanager en Gerjon Bos (34) als Senior Motion Graphic Designer.
Fonk Online broadcasting
Selle Royal lanceert duurzaam zadel dat lijkt op stracciatella 3 dagen
Selle Royal lanceert het Straciatella zadel, gemaakt van geüpcycled materiaal afval en ontworpen voor ultiem comfort. Voor de introductiecampagne van het nieuwe zitje werkte het Italiaanse merk samen met het Italiaanse bureau Adverteam, waarin de...
Fonk Online broadcasting
Schuttelaar & Partners vat dertigjarige missie samen in bedrijfsmanifest 3 dagen
Schuttelaars & Partners lanceert het bedrijfsmanifest 'Een gezonde wereld begint bij keuzes'. Het missiegedreven advies- en communicatieburea laat in een filmpje van anderhalf minuut zien waar het al meer dan 30 jaar voor staat: het bouwen aan...
Fonk Online broadcasting
De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf 3 dagen
De Telegraaf trapt vandaag een brede merkcampagne af die de kernwaarden van het nieuwsmerk stevig op de kaart zet. Samen met creatief bureau Natwerk ontwikkelde De Telegraaf de campagne ‘Direct. De Telegraaf.’ Een boodschap die niet alleen de...
Fonk Online broadcasting

Pagina's