Nieuws

Voetbalclub AZ maakt zich sterk voor veiligheid van vrouwen 45 min
AZ zet zich in voor de veiligheid van meisjes en vrouwen met de campagne 'Houd onze vrouwen veilig!'. Hiermee sluit de Alkmaarse voetbalclub zich aan bij de internationale actie Orange the World, de wereldwijde campagne van UN Women tegen geweld...
Fonk Online broadcasting
BNNVARA haalt populaire programma's van de buis 1 uur
Treurig nieuws voor fans van BNNVARA: de omroep neemt vanaf 2027 afscheid van meerdere populaire tv-programma's als gevolg van de bezuinigingen door de publieke omroep. Het doek valt onder meer voor Kassa, 3 op Reis en Proefkonijnen.
Fonk Online broadcasting
Pitchwinnaar Fitzroy blijkt creatief brein achter CorenDick-stunt 2 uur
Na een pitch is Fitzroy het nieuwe creatieve bureau van Corendon. Dat laat oprichter Jur Baart weten op zijn LinkedIn-pagina. De samenwerking trapt af met een naamswijziging van de reisorganisatie na de onverwachte WK-kwalificatie van Curaçao.
Fonk Online broadcasting
NOS en Nieuwsuur nemen afscheid van X 3 uur
Na de overname van Elon Musk is X uitgegroeid tot een platform waar haat, racisme en desinformatie dagelijks voorbij komen. Verschillende mediaorganisaties, zoals Villamedia, KRO-NCRV en NTR, besloten daarom al te stoppen met het delen van berichten...
Fonk Online broadcasting
Hendrik Beerda brengt vrijetijdsmarkt anno 2025 in kaart 3 uur
De stijgende ticketprijzen bij grote attractieparken en dierentuinen zorgen voor een verschuiving in de vrijetijdsmarkt. Dat blijkt uit het Dagattracties Merkenonderzoek 2025 van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Opvallend is dat het museumbezoek...
Fonk Online broadcasting
Barça Backstage #3 over de gouden ADCE-award voor Fitzroy 3 uur
Met drie awards op zak mag Nederland terugkijken op een geslaagde ADCE Creative Week. In de laatste Barça Backstage bespreekt FONK met Creative Directors Reinier Demeijer-Gorissen en Marlon Koster-von Franquemont van Fitzroy hun gouden prijs voor...
Fonk Online broadcasting
MVO Nederland gaat verder als Future Up. Nieuwe identiteit ontwikkeld door Total Design 4 uur
MVO Nederland heet voortaan Future Up. De naamswijziging markeert een nieuw hoofdstuk voor de organisatie die het Nederlandse bedrijfsleven helpt duurzaam én concurrerend te groeien. De rebranding – ontwikkeld door Total Design – is het resultaat...
Fonk Online broadcasting
Wink verwelkomt vier nieuwe Creative Directors 4 uur
Wink verwelkomt vier nieuwe creative directors: Tom Årendas, Yifei Chai, Brigitte Hendrix en Henrique Louzada. Elk van hen brengt een unieke creatieve visie en ervaring uit verschillende sectoren mee. De uitbreiding valt samen met de stijgende vraag...
Fonk Online broadcasting
ALLsportsradio gaat WK Handbal in Nederland te voet volgen 4 uur
Sportzender ALLsportsradio volgt samen met DHL de komende weken het WK Handbal voor vrouwen op de voet. Het kampioenschap vindt van 26 november tot en met 14 december in Nederland en Duitsland plaats. Voor het eerst sinds 1986 wordt het WK handbal...
Fonk Online broadcasting
Hoe ondernemers voordelig kunnen leasen zonder in te leveren op kwaliteit 5 uur
Klanten bezoeken, spullen vervoeren of simpelweg op tijd op een afspraak verschijnen? Een auto is vaak een vereiste. Toch is het kopen van een auto niet voor iedereen de logische of haalbare stap. Daarom kijken steeds meer ondernemers naar leasen....
Fonk Online broadcasting
Dit zijn de winnaars van de Nederlandse Innovatie Prijs 2025 5 uur
Tijdens de achtste editie van het BID Nationaal Innovatiegala is in drie categorieën de Innovatie Prijs 2025 uitgereikt. De winnaars van dit jaar zijn: Sensata Technologies, Ecoplant Europe, en Coolfinity.
Fonk Online broadcasting
Dentsu: helft voorbijgangers laat oog vallen op OOH-reclame 5 uur
In een tijd waarin consumenten worden overspoeld met campagnes en erom wordt gestreden om hun aandacht, lanceert Dentsu Benelux haar nieuwe whitepaper 'Captivating the Street'. Hierin wordt onthuld hoe objectgrootte en animatie in Out-of-Home...
Fonk Online broadcasting
ANWB en Hotel L'Amour introduceren woonverzekering-campagne 6 uur
ANWB introduceert samen met Hotel L'Amour nieuwe campagne voor woonverzekeringen en vormt het derde hoofdstuk in de reeks 'ANWB helpt Nederland op weg, en niet alleen bij weg.'
Fonk Online broadcasting
ABN Amro ontslaat komende jaren vijfduizend medewerkers 7 uur
ABN Amro schrapt de komende drie jaar ruim vijfduizend banen, zo maakt de bank bekend in aanloop naar de beleggersdag. De reorganisatie is het gevolg van een nieuwe strategie waarmee ABN zijn positie in Europa wil versterken.
Fonk Online broadcasting
Lidl en Branthlete inspireren jonge vrouwen met Let's Grow 7 uur
Lidl Nederland lanceert het nieuwe platform 'Let's Grow', waarmee de supermarktketen vrouwelijke atleten een podium geeft en jonge meiden wil inspireren om te (blijven) sporten. Voormalig top-handbalster Tess Lieder is het eerste rolmodel die het...
Fonk Online broadcasting
Waardering advertenties binnen mediamerken in Nederland stijgt met 5% 7 uur
De advertentiewaarde (Ad Equity) van mediamerken in Nederland is in 2025 met 5% gestegen ten opzichte van 2024. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar naar de jaarlijkse waarde-evaluatie van mediakanalen onder Nederlandse consumenten en marketeers.
Fonk Online broadcasting
EC geeft groen licht voor overname IPG door Omnicom 1 dag
De Europese Commissie (EC) geeft groen licht voor de overname van IPG door Omnicom Group. De EC ziet geen mededingingsproblemen en keurt de acquisitie daarom onvoorwaardelijk goed.
Fonk Online broadcasting
Wolfstreet geeft Lavish met herpositionering nog meer smaak 1 dag
Wolfstreet lanceert de eerste Europese merkcampagne voor Lavish, één van de populairste alcoholische dranken onder Gen Z. De campagne 'Shake Things Up' positioneert Lavish als hét merk dat lef, smaak en energie samenbrengt.
Fonk Online broadcasting
Nieuwe merkvideo Goodoo doet harten van investeerders smelten 1 dag
Na een succesvolle zomer met ruim 2,5 miljoen verkochte ijsjes, de uitbreiding naar 900 Albert Heijn-winkels en een Coolest Dutch Brands-nominatie lanceert het plantaardige ijsmerk Goodoo in samenwerking met Yace Media een nieuwe campagne. In de...
Fonk Online broadcasting
The Social Hub maakt statement tegen Black Friday-marketing 1 dag
The Social Hub maakt op Black Friday een statement tegen het grootste koopjesevenement van het jaar. Het hospitalitymerk organiseert daarom op vrijdag 28 november in haar vestigingen Makers Markets, waar gasten zonder opdringerigheid kennis kunnen...
Fonk Online broadcasting
Oprichters Ziemi redden 70.000 fietslampjes van prullenbak 1 dag
Na het ontdekken van een programmeerfout lanceert de Nederlands fietsveiligheid start-up Ziemi een nieuw product: de Tommi. In plaats van de goedwerkende 70.000 lampjes weg te gooien bedachten de oprichters een originele oplossing.
Fonk Online broadcasting
AMPC nieuw affiliate marketingbureau van KLM 1 dag
Na een bureauoriëntatie is AMPC de nieuwe affiliate marketingpartner van KLM. Het prijswinnend bureau ontwikkelt een nieuwe strategie en gaat de dagelijkse operaties optimaliseren om de incrementele waarde van het kanaal voor KLM te verhogen.
Fonk Online broadcasting
Manutan richt Social Fund op voor meer maatschappelijke betrokkenheid 1 dag
Manutan Group, het bedrijf gespecialiseerd in B2B e-commerce en artikelen voor kantoor, verstevigt haar maatschappelijke betrokkenheid met de oprichting van het Manutan Social Fund. Het initiatief is gericht op het ontwikkelen en coördineren van...
Fonk Online broadcasting
Pink ontwikkelt visuele identiteit voor duurzaam textielproject Sorted 1 dag
Marketingbureau Pink ontwikkelt de nieuwe huisstijl en website van Sorted, een project in Noord-Nederland voor een schone, circulaire en toekomstbestendige textielketen. Deze opdracht vormt het startschot voor een langere samenwerking.
Fonk Online broadcasting
ECD Pol Hoenderboom verruilt DDB voor Dept 1 dag
Pol Hoenderboom is per 1 januari 2026 de nieuwe Executive Creative Director van Dept Nederland. Hoenderboom komt over van DDB Amsterdam, waar hij bijna drie jaar lang dezelfde functie vervulde. "De marketingwereld staat op een keerpunt", aldus de...
Fonk Online broadcasting
Lidl op de bres voor gelijke kansen in de sport en sponsort WK handbal voor vrouwen 2025 1 dag
Lidl is partner van het WK handbal voor vrouwen in Nederland en Duitsland, dat op 26 november van start gaat. Hiermee zet Lidl zich in voor vrouwensport en gendergelijkheid: als ondertekenaar van de Women’s Empowerment Principles en lid van het UN...
Fonk Online broadcasting
Cutting Through Rocks wint IDFA NPO Doc Audience Award 2025 1 dag
De documentaire Cutting Through Rocks van regisseurs Sara Khaki en Mohammadreza Eyni heeft de IDFA NPO Doc Audience Award 2025 gewonnen, de publieksprijs van het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). De prijs is zaterdagavond in...
Fonk Online broadcasting
The Others ontwikkelt nieuwe merkpositionering en visuele identiteit voor fonQ 1 dag
The Others heeft de nieuwe visuele identiteit ontwikkeld voor fonQ. De identiteit legt de nadruk op het hart van het merk: een interieur dat écht voelt als van jou. Met een eigentijds kleurenpalet, expressieve typografie en karaktervolle grafische...
Fonk Online broadcasting
Nederland grijpt goud, zilver én groen bij ADCE Awards 2025 3 dagen
Op vrijdagavond zijn in DHub in Barcelona de 34e ADCE Awards uitgereikt. Een feestelijke en lucratieve ceremonie voor Nederland, aangezien Fitzroy goud wint en Happiness Amsterdam Zilver én de GreenStar mee naar huis neemt. De inzending van Buck...
Fonk Online broadcasting
Amsterdam Circular pioniert met ketenfinanciering programma voor circulaire ondernemers 3 dagen
Amsterdam Circular, een initiatief van de Gemeente Amsterdam en het AMS Institute, geeft een podium aan twintig circulaire ondernemers, beleidsmakers, financiers, experts en de wethouder om samen in gesprek te gaan over de toekomst van...
Fonk Online broadcasting
Op 30 november lanceert eerste Nederlandse queer streetwear merk 3 dagen
There’s More To Love (TMTL), het eerste Nederlandse queer streetwear kledingmerk, lanceert op 30 november met een missie: liefde vieren in al haar vormen. Het merk, opgericht door de 55-jarige Helen van Meeuwen – de Jong, wil in een wereld die...
Fonk Online broadcasting
Dansen in een historisch Haags Monument – God Is A DJ keert terug 3 dagen
Op zaterdag 13 december 2025 verandert de Grote Kerk in Den Haag opnieuw in een spectaculaire dansvloer tijdens de 3e editie van God Is A DJ, het populaire silent disco-evenement. Het evenement wordt georganiseerd door JMR Event Makers in...
Fonk Online broadcasting
Van Geloven kiest na 'droompitch' voor Joe Public 3 dagen
Van Geloven, de marktleider in diepvriessnacks onder andere bekend van de merken Mora en Van Dobben, heeft zelfstandig een reclamepitch uitgeschreven. Doel van deze pitch was om een nieuw strategisch-creatief bureau te selecteren na de jarenlange...
Fonk Online broadcasting
NPO Luister Presentatie: Bente maakt themalied 3FM Serious Request, Ronald Giphart opvolger Frits Spits 4 dagen
De publieke omroep presenteerde op 20 november al het nieuws op het gebied van radio en podcasts voor dit najaar en volgend jaar tijdens de NPO Luister Presentatie in het Top 2000 Café in Beeld & Geluid.
Fonk Online broadcasting
Websuper Picnic haalt € 430 miljoen op om verder te groeien in Duitsland 4 dagen
Online supermarkt Picnic heeft in een nieuwe financieringsronde bij bestaande investeerders € 430 miljoen euro opgehaald. Het grootste deel van het geld is bestemd voor de groei in Duitsland, waar Picnic inmiddels marktleider is. Door de uitbreiding...
Fonk Online broadcasting
Nederland in Business gelanceerd: een nieuw strategisch platform voor topmanagers 4 dagen
Tijdens een drukbezocht kick-off event in Amsterdam is Nederland in Business officieel gelanceerd: een nieuw, ondernemersplatform dat zich exclusief richt op de top van zakelijk Nederland.
Fonk Online broadcasting
Kaartje2go en ANWB Onderweg bekroond tot Beste en Populairste Website van het Jaar 4 dagen
Tijdens de feestelijke Website van het Jaar Award Night op 20 november in Circa Amsterdam zijn de winnaars van de Website van het Jaar 2025 bekendgemaakt. Onder leiding van presentator Humberto Tan namen tientallen bedrijven een award in ontvangst.
Fonk Online broadcasting
World Trade Center Amsterdam herpositioneert zich met ‘Welcome To Change’ 4 dagen
World Trade Center Amsterdam bestaat 40 jaar en slaat een nieuwe koers in met ‘Welcome To Change’. De herpositionering is ontwikkeld door bureau The Stone Twins en vormt de basis voor de transitie van WTC Amsterdam naar een internationale cross-...
Fonk Online broadcasting
NielsenIQ: jongere generaties en vrouwen drijvende kracht achter Black Friday 4 dagen
Uit recent onderzoek van NielsenIQ onder 12.500 respondenten blijkt dat Black Friday stevig verankerd is in het Nederlandse koopgedrag. Vorig jaar deed 28% van de Nederlanders een aankooptijdens Black Friday. Dit jaar geeft 10% aan zeker te gaan...
Fonk Online broadcasting
Roorda en Comensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten 4 dagen
Veel slachtoffers van mensenhandel blijven buiten beeld. We zien ze niet, omdat we mensenhandel vaak niet herkennen. Gedwongen tot criminele activiteiten of verplicht ergens wonen – het zijn signalen van mensenhandel die door meer dan de helft van...
Fonk Online broadcasting
Reine Clause ziet alles. Ook online. 4 dagen
Deze Sinterklaasperiode introduceert RAAK siroop Reine Clause: een knipoog naar de Reine Claude-smaak van RAAK en een goedheiligman die een spiegel voorhoudt aan online gedrag. Plezier online is soms ver te zoeken en RAAK maakt daar met humor en...
Fonk Online broadcasting
Dit trend report is voor organisaties met groeiambitie 4 dagen
Merken die in 2026 het verschil willen maken, moeten hun business opnieuw aanscherpen. Groei is geen optie meer; het is een strategie. Het nieuwe jaar draait om onderwerpen als agentic development, conversational marketing en AI als kernonderdeel...
Fonk Online broadcasting
Aftellen naar ADCE Awards met Grace O'Brien (LePub Amsterdam) 4 dagen
Gaan Fitzroy, Happiness en Buck naar huis met een ADCE Award? Vanavond krijgen we antwoord op die vraag, want dan worden de Europese creativiteitsprijzen uitgereikt in Barcelona. Voordat de champagne ontkurkt wordt, tellen we nog één keer af met het...
Fonk Online broadcasting
Cosmopolitan (Goud), See All This (Zilver) en Libelle (Brons) winnen Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar 2025 4 dagen
Bij de 26ste editie van de uitreiking van de Mercurs, dé vakprijzen voor de magazine mediabranche, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Voor de tweede keer zijn in de categorie Magazine Mediamerk drie Mercurs toegekend: goud, zilver en brons...
Fonk Online broadcasting
Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines posthuum naar Derk Sauer 4 dagen
Zijn eerste stukken schreef hij voor de schoolkrant op het Amstelveense Casimir Lyceum. Hij vertrok naar Noord-Ierland om de opstanden van binnenuit te verslaan voor de VPRO en de Groene Amsterdammer, ging naar Nieuwe Revu als oorlogs- en...
Fonk Online broadcasting
Anouk de Groot (VROUW) wint de Mercur beLOFte van het Jaar 4 dagen
In samenwerking met het Lucas-Ooms Fonds (LOF), bekroont de Mercurs elk jaar een talent in het vak. Talentvolle jonge mensen die zich onderscheiden door de hoge kwaliteit van hun persoonlijke vaardigheden en originele, creatieve en innovatieve...
Fonk Online broadcasting
Zalando maakt finalisten bekend voor de vierde Visionary Award 5 dagen
Zalando maakt de finalisten voor de Zalando Visionary Award 2026 bekend: Institution (Italië), KYLE HO (VK) en Milk of Lime (België/Duitsland). De finalisten zijn gekozen op hun visionaire aanpak die sociale impact, innovatie en ontwerp beloont. Elk...
Fonk Online broadcasting
WPP Media wordt Europees mediapartner van Henkel 5 dagen
WPP, het Britse multinationale advertentie- en pr-bedrijf, heeft bekend gemaakt dat WPP Media het geconsolideerde mediabureau is voor Henkel Consumer Brands in heel Europa. Deze uitbreiding van de bevoegdheid omdat de verantwoordelijkheid voor de...
Fonk Online broadcasting
Barça Backstage #2 met Nik Sluijs van Happiness Amsterdam 5 dagen
Terwijl de ADCE Awards pas vrijdag worden uitgereikt, barst Barcelona nu al van de creativiteit. Gisteren begon de ADCE Creative week, een conferentie die dient als opwarmer voor de officiële prijsceremonie. FONK ontmoet daar de Nederlandse...
Fonk Online broadcasting
G10 tovert Zuiderkerk om in 30-uur festival 5 dagen
In het weekend van 21 november tot en met 23 november vindt de G10: Het Tegengeluid Festival plaats. De historische Zuiderkerk in Amsterdam transformeert voor drie dagen in een plek waar Filosofie, Economie en Kunst samenkomen. Kunstenaars,...
Fonk Online broadcasting

Pagina's