Nieuws

Kees Holierhoek Scenarioprijs 2025 voor Willem Bosch EEN VAN ONS 8 uur
De Kees Holierhoek Scenarioprijs is op 9 december voor de 16e keer uitgereikt aan de scenarioschrijver van het beste Nederlandstalige scenario voor een tv-dramaserie. De vakprijs van € 25.000 ging dit jaar naar Willem Bosch, schrijver van EEN VAN...
Fonk Online broadcasting
KesselsKramer nieuwe strategische en creatieve partner Trees for All 8 uur
Stichting Trees for All kiest KesselsKramer als nieuwe creatieve en strategische partner. Het creatieve zal zich bezighouden met de herpositionering, merkstrategie en een nieuwe creatieve campagne. Het eerste gezamenlijke merk wordt deze maand nog...
Fonk Online broadcasting
Koffiemerk Guzo op omvallen door onverwachte wegverbreding 9 uur
Door een wegverbreding van 22 meter staat Guzo, de Nederlandse koffieproducent die zich inzet voor rechtvaardige, kwalitatieve en duurzame koffieproductie, op omvallen. Om een faillissement te voorkomen is het bedrijf een crowdfundingcampagne...
Fonk Online broadcasting
Game 'Operatie 1337' moet mensen enthousiasmeren voor digitaal politiewerk 9 uur
Cybercrime groeit snel en daarmee ook de behoefte aan mensen met digitale skills. Om meer digitale specialisten te werven lanceert de politie, in samenwerking met Initiative Media, Tweakers en Robotkittens, de employerbrandinggame 'Operatie 1337'.
Fonk Online broadcasting
Dé B2B-marketingtrends volgens Admix, Unmuted en BOOM 10 uur
De marcom-wereld ontwikkelt zich snel en daarin vormt de business to business specialisatie geen uitzondering. Ook hier rukt AI op, hebben opdrachtgevers vaker meer haast, richt men vaker de blik op wat zich in BtoC afspeelt en vinden dezelfde...
Fonk Online broadcasting
Blyde Benelux viert tiende verjaardag 11 uur
Blyde Benelux bestaat tien jaar en viert haar verjaardag met een nieuwe website, look and feel én aangescherpte positionering. Als kers op de taart organiseert het impactbureau een wedstrijd waarbij organisaties, merken initiatieven kans maken op...
Fonk Online broadcasting
Het Vergeten Kind kiest na bureau-oriëntatie voor Buutvrij 12 uur
Na een bureau-oriëntatie is Buutvrij for Life de nieuwe creatieve partner van Het Vergeten Kind voor de gelijknamige actieweek. Zeven dagen lang jaagt de stichting de overheid en jeugdzorginstanties extra aan om de kwaliteit van de zorg te...
Fonk Online broadcasting
By-bar publiceert Impact Report met focus op transparantie 12 uur
By-bar, het Nederlandse lifestylemerk, publiceert haart nieuwste Impact Report, waar het merk inzicht geeft in de vooruitgang, uitdagingen en ambities op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Met dit rapport wil het...
Fonk Online broadcasting
SBR Nexus sluit meerjarige samenwerking met Walt Wonder Schmidt 12 uur
SBR Nexus sluiten een meerjarige samenwerking met creatief communicatiebureau Walt Wonder Schmidt. Het doel is door de strategische communicatie te versterken de positie als marktstandaard verder uit te bouwen, om zo het gebruik van uniforme...
Fonk Online broadcasting
Disney+ opent met Dominique Persoone Chocolate Stream pop-up 13 uur
Dit weekend, van 11 t/m 13 december wordt het krijgt de al feestelijke stemming op Rokin in Amsterdam een extra touch. Disney+ opent, in samenwerking met Belgische chocolatier Dominique Persoone, een tijdelijkde Chocolate Stream Shop pop-up, waar...
Fonk Online broadcasting
Geen ultrabewerkt voedsel meer dankzij app FLTRD 13 uur
Sinds de publicatie van Lancet Series over ultrabewerkt voedsel, ziet de Nederlandse foodtech-start-up FLTRD het aantal wekelijkse scans verdrievoudigen. De app, opgericht door Anke Kuik en CTO Laurens Janssen, helpt consumenten ultrabewerkt voedsel...
Fonk Online broadcasting
Van Gogh Museum en DHL bundelen logistiek en educatie 14 uur
Het Van Gogh Museum en DHL verlengen hun samenwerking. Zij bundelen de duurzame en logistieke expertise van DHL Express en de educatieve kracht van het museum samen. DHL zal het komende jaar het wereldwijde transport van webshopbestellingen en het...
Fonk Online broadcasting
Paramount overbiedt Netflix in strijd om Warner Bros. 14 uur
Netflix brak vorig week het internet met de gedeeltelijke overname van Warner Bros. Nu is er een kaper op de kust voor de baanbrekende deal: concurrent Paramount Skydance heeft een bod uitgebracht op Warner Bros. in zijn geheel ter waarde van 93...
Fonk Online broadcasting
KPMG opnieuw hoofdsponsor van Lentemarathon Amstelveen 14 uur
KPMG heeft zijn rol als hoofdsponsor van de Lentemarathon Amstelveen met tenminste twee jaar verlengd. Het advies- en accountantskantoor blijft daarmee de naamdragen van het hardloopevenement.
Fonk Online broadcasting
Colbe breidt netwerk uit met overname Aquilum 14 uur
Colbe, het Europese netwerk van gezondheid en welzijn, neemt Aquilum over. Het netwerk zet de volgende stap in haar groei, na het toevoegen van verschillende labels van Aquilum. De ruim 150 medewerkers zullen na samenvoeging van de twee...
Fonk Online broadcasting
Daymakers in handen van Amerikaanse ITA 15 uur
De Amerikaanse ITA Group, specialist in engagementoplossingen, neemt het Utrechtse experience bureau Daymakers over. De strategische overname focust zich op het versterken van de lokale aanwezigheid en capaciteiten van ITA Group in Europa.
Fonk Online broadcasting
FCB Amsterdam ondersteunt starter-challenge ING wonen 15 uur
Hoe kunnen starters beter toegang krijgen tot de woningmarkt? 135 studenten proberen deze urgente vraag te beantwoorden in een nieuwe pop-up lab van Hogeschool Rotterdam en FCB Amsterdam. ING Wonen is opdrachtgever van de maatschappelijke challenge.
Fonk Online broadcasting
BtoB communicatie 3:0: systemic innovation maakt het verschil 1 dag
Het Amsterdamse èn US based Qindle balanceert op de as van consultancy en creative agency. Ze hebben, onder meer, een sterke focus op tech en zijn graag gezien in de boarddrooms van Big Tech. Founders Taco Schmidt en Ype Jorna praten ons bij over...
Fonk Online broadcasting
Upfront opent met succes eerste supermarkt in Rotterdam 1 dag
Upfront heeft het afgelopen weekend de deuren van zijn allereerste supermarkt geopend. De winkel is gevestigd in de Rotterdamse Van Nellefabriek, waar ook het hoofdkantoor van het sportvoedingmerk is gevestigd. In totaal zijn er 185 producten zonder...
Fonk Online broadcasting
Female Agency Leader Sabine Louet Feisser: 'Denk goed na over je meerwaarde' 1 dag
FONK magazine spreekt female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Wat is hun drive? Hoe gaan ze om met succes en met falen? Wat voor managers zijn het? Vandaag Sabine Louet Feisser, van Yellow Dress Retail.
Fonk Online broadcasting
Wie verdient volgens jou de Santa Hug van Audify en Screenforce? 1 dag
Ken jij iemand uit het mediavakgebied die wat extra aandacht verdient? Meld diegene dan nu aan voor de Santa Hug-actie van Audify en Screenforce. De winnaar ontvangt een feestdagenpakket met daarin onder andere 100% NL Hitster, Ad Alliance sokken en...
Fonk Online broadcasting
Christian Brienen nieuwe Creative Lead Hibou 1 dag
Christian Brienen is de nieuwe Creative Lead van Amsterdamse bureau Hibou. Brienen komt over van ACE (voorheen Glasnost), waar hij pr- en contentcampagnes verzorgde voor onder meer Vodafone, Porsche en Kruidvat.
Fonk Online broadcasting
The Magnum Ice Cream Company betreedt Amsterdamse beurs 1 dag
The Magnum Ice Cream Company (TMICC) is op maandagmorgen officieel naar de Amsterdamse beurs gegaan. Daarmee is het grootste ijsbedrijf ter wereld, na een jarenlange aanloop, afgesplitst van moederbedrijf Unilever.
Fonk Online broadcasting
Philips OneBlade en WOEI verloten limited edition t-shirt 1 dag
Philips OneBlade en het Rotterdamse kledingmerk WOEI slaan de handen in een voor een limited edition t-shirt. Volgens de makers verbindt het unieke modeitem, dat uitsluitend te winnen is, styling en streetwear.
Fonk Online broadcasting
NewsLab stelt Erik Eggens aan als PR Director 1 dag
NewsLab breidt haar management uit met de komst van Erik Eggens als PR Director. Erik vervulde hiervoor verschillende functies in de media- en communicatiewereld, waaronder (bedrijfs)journalist en PR Director.
Fonk Online broadcasting
Een webshop beginnen. Dit komt erbij kijken. 1 dag
Een eigen webshop starten is tegenwoordig toegankelijker dan ooit. Dankzij moderne tools, gebruiksvriendelijke platforms en een groeiende markt voor online aankopen, kan vrijwel iedereen een digitale winkel opzetten. Toch komt er meer bij kijken dan...
Fonk Online broadcasting
Domino's kiest na pr-pitch voor Team Lewis 1 dag
Team Lewis is het nieuwe pr-bureau van Domino's Nederland. Het internationale bureau overtuigde het pizzabedrijf tijdens een uitgebreide pitchronde door smaakmakende activaties en een doorlopende pr-campagne.
Fonk Online broadcasting
Orbisk genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2025 1 dag
Hospitality staat (bij de meeste) hotels en restaurants voorop. Naast een glimlach van het personeel betekent gastvrij zijn dat ieder gerecht op de menukaart altijd te bestellen moet zijn. Het overgebleven verse voedsel werd lange tijd zonder pardon...
Fonk Online broadcasting
Influencer marketing groeit razendsnel en zo helpt Social Friendz merken strategisch mee te bewegen 1 dag
Influencer marketing is in een paar jaar tijd verschoven van experimenteel kanaal naar een volwassen discipline waar marketeers serieus op bouwen. Waar bedrijven eerder vooral zochten naar bereik of een snelle conversieboost, draait het nu om...
Fonk Online broadcasting
De Bijenkorf belicht 155-jarig bestaan in kerstcommercial 1 dag
De Bijenkorf is het volgende grote merk dat zijn kerstcommercial presenteert. Ter gelegenheid van de 155e verjaardag neemt het warenhuis de kijker mee op een nostalgische reis langs verschillende kerstvierende generaties. De film is geregisseerd...
Fonk Online broadcasting
Sky Radio en Albert Heijn bundelen krachten voor een muzikale winkelbeleving 2 dagen
Vanaf 6 december klinken de klanken van Sky Radio The Christmas Station in alle winkels van Albert Heijn. Met deze samenwerking brengen beide merken de ultieme kerstsfeer tot leven voor miljoenen Albert Heijn-klanten in Nederland.
Fonk Online broadcasting
ALDI: 'Wij doen niet mee aan de race om de meest emotionele kerstcommercial' 2 dagen
Samen met Andy van der Meijde brengt ALDI dit jaar een positieve boodschap: ‘Bij ALDI kan je meer kerst vieren’. De discounter presenteert een extra uitgebreid kerstassortiment tegen de vertrouwde lage prijzen. Een prettig vooruitzicht in een tijd...
Fonk Online broadcasting
Takkie en Siepie zijn wederom de grote helden in ijzersterke kerstcommercial HEMA 2 dagen
Deze kerst brengen HEMA en Hotel L’Amour een nieuwe commercial rond de geliefde Takkie en Siepie. Dit jaar staat één boodschap centraal: iets doen voor een ander. Want het mooiste wat je kunt geven is liefde. En HEMA laat het dit jaar niet alleen...
Fonk Online broadcasting
Jumbo pakt uit met filmische kerstcommercial 3 dagen
Jumbo lanceert een kerstcampagne ‘a la Dickens’ met als boodschap dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is. Kerst hoeft helemaal niet perfect te zijn; het draait juist om de mensen met wie je het viert. De campagne werd ontwikkeld door...
Fonk Online broadcasting
Bol kiest in kerstcampagne voor cadeaus met betekenis 3 dagen
Dit jaar staan de feestdagen bij bol in het teken van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen. In de drukste periode van het jaar helpt de webwinkel klanten met een passend cadeau vinden dat echt iets betekent voor de ander. Dit idee is terug...
Fonk Online broadcasting
Albert Heijn opent nieuwe kerstwereld met dubbelrol voor supermarktmanager Daan 3 dagen
Albert Heijn introduceert een volledig geïntegreerde kerstcampagne waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld. Onder het overkoepelende thema ‘Maak deze kerst nog meer kerst’ brengt de...
Fonk Online broadcasting
Eerste stop-motion oudejaarscommercial Staatsloterij steelt de show 4 dagen
Echt geluk zit niet in het winnen van grote prijzen, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven. Door een mooi persoonlijk gebaar en vooral door naar elkaar om te blijven kijken. Dat is de boodschap die Staatsloterij uitdraagt in haar...
Fonk Online broadcasting
Lidl's magische kerstcampagne: “Elke dag de moeite waard” 4 dagen
Lidl presenteert haar kerstcampagne vanuit de centrale gedachte dat mensen in deze periode net dat beetje extra doen voor hun dierbaren, en anderen. Lidl stelt daarbij de vraag: Waarom doen we dit niet elke andere dag van het jaar? Want dan zou...
Fonk Online broadcasting
Monsterdeal voor Netflix: koopt grote delen Warner Bros. voor 82,7 miljard dollar 4 dagen
Streamingdienst Netflix koopt film- en tv-studio Warner Bros. en het streamingplatform van Warner Bros. Discovery voor 82,7 miljard dollar (70 miljard euro).
Fonk Online broadcasting
Eerste merkcampagne Get ready for greatness van M line onder regie van Total Design 4 dagen
M line heeft gekozen voor Total Design, en lanceert deze week haar campagne ‘Get ready for greatness’ op TV, online, out-of-home, print en radio. Aan de keuze voor Total Design ging een strategische en creatieve pitch vooraf.
Fonk Online broadcasting
Zo creëer je ruimte én sfeer met slimme meubels 4 dagen
In een tijd waarin ons huis niet alleen een plek is om te wonen, maar ook te werken, ontspannen en socializen, wordt het inrichten ervan steeds interessanter. We zoeken naar manieren om zoveel mogelijk uit de ruimte te halen, zonder dat het ten...
Fonk Online broadcasting
Adform en Spotify breiden samenwerking uit voor multiformat media-inkoop 4 dagen
Adform heeft de samenwerking binnen het partnership met Spotify uitgebreid. Door de directe integratie van Adform in Spotify Ad Exchange kunnen adverteerders voortaan direct vanuit Adform DSP campagnes op het muziekplatform plannen en uitvoeren.
Fonk Online broadcasting
Albert Heijn sterkste sponsormerk van 2025 4 dagen
Albert Heijn heeft in het afgelopen jaar de sterkste reputatie opgebouwd van de 50 grootste sponsoren van Nederland. Vooral de bestaande sponsoring van de Oranje Leeuwinnen is waardevol voor het sympathie- en reputatieprofiel van het merk. Uit de...
Fonk Online broadcasting
35% van de Nederlanders wil digitaal mediagebruik minderen 5 dagen
Consumenten denken massaal na over hun schermtijd. Ruim één op de drie Nederlanders (35%) wil zijn digitale mediagebruik verminderen of doet dit al. Onder jongeren (Gen Z en Millennials Y) loopt dit op tot 47%. Dat blijkt uit de DDMA Barometer 2025...
Fonk Online broadcasting
De Beren kiest OK Creative Agency als strategische en creative partner 5 dagen
Restaurant De Beren heeft gekozen voor OK Creative Agency als nieuwe strategische en creatieve partner. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de creatieve vertaling van de aangescherpte merkstrategie om de Beren onderscheidend en herkenbaar te...
Fonk Online broadcasting
Heineken luidt de feestdagen in met limited edition verpakking 5 dagen
Nu de dagen korter en kouder worden en de feestdagen naderen, luidt Heineken het seizoen in met een exclusieve verpakking die terugblikt en vooruit proost. Het Heineken-bier verschijnt tijdens de feestmand in een unieke fles, verkrijgbaar in six-...
Fonk Online broadcasting
CEO als recruiter: SocialFind lanceert Thought Leader Ads 5 dagen
In plaats van corporate campagnes of koude sourcing, staat menselijke invloed van leiders centraal bij de nieuwe wervingsmethode Though Leader Recruitment (TLR) van het Nederlandse recruitmentbureau SocialFind. De nieuwe methode brengt personal...
Fonk Online broadcasting
De PSV-kersttrui keert terug met een muzikale twist 5 dagen
De PSV-kersttrui van Energiedirect keert terug en dit jaar met een muzikale twist. Op 5 december brengt PSV de tiende editie van de rood-witte kerstrui uit. Dit jaar komt het energiemerk niet alleen met een grote winactie voor de fans, maar in...
Fonk Online broadcasting
Picnic haalt kerstkaarten op bij dagelijkse boodschappen 5 dagen
Picnic zal de gehele feestmaand december kerstkaarten ophalen tijdens de bezorging van boodschappen. Daarnaast is het mogelijk om zowel kaarten voor de feestdagen als Decemberzegels thuis te laten bezorgen. Samen met Picnic zorgt PostNL ervoor dat...
Fonk Online broadcasting
Publicis legt 100 jaar vast in monsterproductie ‘A Lion Never Gives Up’ 5 dagen
"2026 wordt een heel bijzonder jaar voor ons, aangezien we onze eerste eeuw afsluiten. Een eeuw waarin we van een kleine hot shop in Montmartre de grootste holdingmaatschappij in de industrie hebben gemaakt in de afgelopen twee jaar. Een eeuw waarin...
Fonk Online broadcasting

Pagina's