Nieuws

NPO Luister Presentatie: Bente maakt themalied 3FM Serious Request, Ronald Giphart opvolger Frits Spits 6 uur
De publieke omroep presenteerde op 20 november al het nieuws op het gebied van radio en podcasts voor dit najaar en volgend jaar tijdens de NPO Luister Presentatie in het Top 2000 Café in Beeld & Geluid.
Fonk Online broadcasting
Websuper Picnic haalt € 430 miljoen op om verder te groeien in Duitsland 6 uur
Online supermarkt Picnic heeft in een nieuwe financieringsronde bij bestaande investeerders € 430 miljoen euro opgehaald. Het grootste deel van het geld is bestemd voor de groei in Duitsland, waar Picnic inmiddels marktleider is. Door de uitbreiding...
Fonk Online broadcasting
Nederland in Business gelanceerd: een nieuw strategisch platform voor topmanagers 6 uur
Tijdens een drukbezocht kick-off event in Amsterdam is Nederland in Business officieel gelanceerd: een nieuw, ondernemersplatform dat zich exclusief richt op de top van zakelijk Nederland.
Fonk Online broadcasting
Kaartje2go en ANWB Onderweg bekroond tot Beste en Populairste Website van het Jaar 6 uur
Tijdens de feestelijke Website van het Jaar Award Night op 20 november in Circa Amsterdam zijn de winnaars van de Website van het Jaar 2025 bekendgemaakt. Onder leiding van presentator Humberto Tan namen tientallen bedrijven een award in ontvangst.
Fonk Online broadcasting
World Trade Center Amsterdam herpositioneert zich met ‘Welcome To Change’ 6 uur
World Trade Center Amsterdam bestaat 40 jaar en slaat een nieuwe koers in met ‘Welcome To Change’. De herpositionering is ontwikkeld door bureau The Stone Twins en vormt de basis voor de transitie van WTC Amsterdam naar een internationale cross-...
Fonk Online broadcasting
NielsenIQ: jongere generaties en vrouwen drijvende kracht achter Black Friday 7 uur
Uit recent onderzoek van NielsenIQ onder 12.500 respondenten blijkt dat Black Friday stevig verankerd is in het Nederlandse koopgedrag. Vorig jaar deed 28% van de Nederlanders een aankooptijdens Black Friday. Dit jaar geeft 10% aan zeker te gaan...
Fonk Online broadcasting
Roorda en Comensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten 7 uur
Veel slachtoffers van mensenhandel blijven buiten beeld. We zien ze niet, omdat we mensenhandel vaak niet herkennen. Gedwongen tot criminele activiteiten of verplicht ergens wonen – het zijn signalen van mensenhandel die door meer dan de helft van...
Fonk Online broadcasting
Reine Clause ziet alles. Ook online. 7 uur
Deze Sinterklaasperiode introduceert RAAK siroop Reine Clause: een knipoog naar de Reine Claude-smaak van RAAK en een goedheiligman die een spiegel voorhoudt aan online gedrag. Plezier online is soms ver te zoeken en RAAK maakt daar met humor en...
Fonk Online broadcasting
Dit trend report is voor organisaties met groeiambitie 8 uur
Merken die in 2026 het verschil willen maken, moeten hun business opnieuw aanscherpen. Groei is geen optie meer; het is een strategie. Het nieuwe jaar draait om onderwerpen als agentic development, conversational marketing en AI als kernonderdeel...
Fonk Online broadcasting
Aftellen naar ADCE Awards met Grace O'Brien (LePub Amsterdam) 9 uur
Gaan Fitzroy, Happiness en Buck naar huis met een ADCE Award? Vanavond krijgen we antwoord op die vraag, want dan worden de Europese creativiteitsprijzen uitgereikt in Barcelona. Voordat de champagne ontkurkt wordt, tellen we nog één keer af met het...
Fonk Online broadcasting
Cosmopolitan (Goud), See All This (Zilver) en Libelle (Brons) winnen Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar 2025 20 uur
Bij de 26ste editie van de uitreiking van de Mercurs, dé vakprijzen voor de magazine mediabranche, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Voor de tweede keer zijn in de categorie Magazine Mediamerk drie Mercurs toegekend: goud, zilver en brons...
Fonk Online broadcasting
Anouk de Groot (VROUW) wint de Mercur beLOFte van het Jaar 20 uur
In samenwerking met het Lucas-Ooms Fonds (LOF), bekroont de Mercurs elk jaar een talent in het vak. Talentvolle jonge mensen die zich onderscheiden door de hoge kwaliteit van hun persoonlijke vaardigheden en originele, creatieve en innovatieve...
Fonk Online broadcasting
Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines posthuum naar Derk Sauer 20 uur
Zijn eerste stukken schreef hij voor de schoolkrant op het Amstelveense Casimir Lyceum. Hij vertrok naar Noord-Ierland om de opstanden van binnenuit te verslaan voor de VPRO en de Groene Amsterdammer, ging naar Nieuwe Revu als oorlogs- en...
Fonk Online broadcasting
Zalando maakt finalisten bekend voor de vierde Visionary Award 1 dag
Zalando maakt de finalisten voor de Zalando Visionary Award 2026 bekend: Institution (Italië), KYLE HO (VK) en Milk of Lime (België/Duitsland). De finalisten zijn gekozen op hun visionaire aanpak die sociale impact, innovatie en ontwerp beloont. Elk...
Fonk Online broadcasting
WPP Media wordt Europees mediapartner van Henkel 1 dag
WPP, het Britse multinationale advertentie- en pr-bedrijf, heeft bekend gemaakt dat WPP Media het geconsolideerde mediabureau is voor Henkel Consumer Brands in heel Europa. Deze uitbreiding van de bevoegdheid omdat de verantwoordelijkheid voor de...
Fonk Online broadcasting
Barça Backstage #2 met Nik Sluijs van Happiness Amsterdam 1 dag
Terwijl de ADCE Awards pas vrijdag worden uitgereikt, barst Barcelona nu al van de creativiteit. Gisteren begon de ADCE Creative week, een conferentie die dient als opwarmer voor de officiële prijsceremonie. FONK ontmoet daar de Nederlandse...
Fonk Online broadcasting
G10 tovert Zuiderkerk om in 30-uur festival 1 dag
In het weekend van 21 november tot en met 23 november vindt de G10: Het Tegengeluid Festival plaats. De historische Zuiderkerk in Amsterdam transformeert voor drie dagen in een plek waar Filosofie, Economie en Kunst samenkomen. Kunstenaars,...
Fonk Online broadcasting
Melitta kiest Being There voor Europese campagne 1 dag
Being There wint de internationale pitch van Melitta en zal voor het koffiebedrijf de Europese campagne ontwikkelen. Het bureau is verantwoordelijk voor de strategie en de campagne 'Always up for good coffee' van Melitta die onder andere bekend is...
Fonk Online broadcasting
Onderzoek KVK: zzp'ers en mkb'ers ervaren meer regeldruk 1 dag
Uit onderzoek van KVK onder 650 deelnemers blijkt dat een derde van alle ondernemers regeldruk ervaart. Naarmate een onderneming meer werknemers heeft wordt deze druk vergroot, dit geldt voor twee keer zoveel mkb'ers (52%) als zzp'ers (28%). De...
Fonk Online broadcasting
Modern Citizens wint social pitch voor Figo Pet 1 dag
Modern Citizes, het contentbureau gespecialiseerd in social-first content voor TikTok, Instagram en YouTube, heeft de social pitch gewonnen van Figo Pet voor Nederland en België en slaan nu de handen ineen. Met deze samenwerking staat merkgroei en...
Fonk Online broadcasting
Dutch Game Week krijgt creatieve boost door Playgrounds campagne 1 dag
Playgrounds lanceert met de de campagne 'Dive Into the World of Play' de creatieve identiteit van de nieuwe Dutch Game Week. De campagne zet Breda centraal als de stad van de Nederlandse gamesector en laat zien hoe spel, creativiteit en technologie...
Fonk Online broadcasting
Amsterdam Made bestaat 10 jaar: van lokaal keurmerk tot landelijke beweging 1 dag
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat 10 jaar. Het bedrijf begon als een kwaliteitskeurmerk voor producten uit de stad Amsterdam, maar is inmiddels uitgegroeid tot een landelijk platform dat duurzaam...
Fonk Online broadcasting
More Nutrition beëindigt cravings met schuldgevoel in nieuwe campagne 1 dag
More Nutrition zet de volgende stap in retail met de campagne 'You Deserve More' in samenwerking met Uncle Bill om in een wereld vol cravings een suikerarme snack op de Nederlandse markt te brengen waarvan je geen schuldgevoel van krijgt. Samen met...
Fonk Online broadcasting
Pentesten in 2026: belangrijker dan ooit? 1 dag
De cybersecurity-wereld verandert in een rap tempo. Bedrijven investeren fors in beveiligingssoftware, maar toch blijven datalekken en cyberaanvallen stijgen. In 2026 staat pentesting opnieuw centraal in de discussie over digitale veiligheid. Maar...
Fonk Online broadcasting
ING komt met vernieuwde betaalpas na 40 jaar pinnen 1 dag
Voor ING is er deze maand een bijzonder moment, het is namelijk 40 jaar geleden dat pinnen zijn opkomst maakte in Nederland. In november 1985 voerde toenamlig minister van Verkeer en Waterstaat Neelie Smit-Kroes de allereerste pinbetaling uit met de...
Fonk Online broadcasting
Week van Digitaal Meedoen: aandacht voor digitale inclusie 1 dag
De samenleving digitaliseert snel, maar niet iedereen kan mee in het tempo. Het onderzoek Vele handen Helpen van de Alliantie Digitaal Samenleven toont aan dat 59% van de volwassenen in Nederland anderen helpt met digitale zaken. Het zijn vaak...
Fonk Online broadcasting
Jurylid Jasper Vierboom over de ADCE Student Awards 1 dag
Naast de normale uitreiking van de ADCE Awards vond op woensdagavond een speciale awardshow voor studenten plaats. Nederland sleepte geen prijzen in de wacht, maar twee inzendingen van eigen bodem verdienden wel een plekje op de shortlist. De ADCE...
Fonk Online broadcasting
Dit zijn de best scorende bureaus in de FONK150 Best Agencies 2025 1 dag
Welke in Nederland opererende bureaus hebben de meest tevreden opdrachtgevers? Maak kennis met de bureaus die volgens de 31e editie van het bureau klanttevredenheidsonderzoek ieder in hun eigen specialisatie en groottegroep de hoogste...
Fonk Online broadcasting
The Social Hub kiest na uitgebreid pitchproces UM als mediabureau 1 dag
The Social Hub, het hospitality merk uit Amsterdam met 21 hotels verspreid over Europa, heeft UM gekozen als nieuw mediabureau voor al haar media-activiteiten na een uitgebreid pitchproces.
Fonk Online broadcasting
Barça Backstage #1 met Vincent Lammers van finalist BUCK 2 dagen
Terwijl de ADCE Awards pas vrijdag worden uitgereikt, barst Barcelona nu al van de creativiteit. Vandaag begint namelijk de ADCE Creative week, een conferentie die dient als opwarmer voor de officiële prijsceremonie. FONK ontmoet daar de Nederlandse...
Fonk Online broadcasting
Haru Haru breidt assortiment uit met vier nieuwe merken 2 dagen
Haru Haru Beauty, het K-beauty walhalla van Nederland, introduceert vier nieuwe merken in hun assortiment: Hwarang, S Nature, Huxley en Rom&nd. De focus bij het beautymerk ligt bij kwaliteit, innovatie en doordachte keuzes en niet bij een...
Fonk Online broadcasting
Dit zijn de winnaars van de TikTok Ad Awards 2025 2 dagen
De TikTok Ad Awards 2025 hebben dit jaar weer vernieuwende merken en bureaus uit de Benelux in het zonnetje gezet. Zij realiseerden creatieve en succesvolle campagnes door gebruik te maken van TikTok cultuur, actieve community en innovatieve...
Fonk Online broadcasting
Music in Media Awards 2026 inschrijvingen zijn geopend 2 dagen
De Music in Media Awards (MIMA's) zijn terug en de inschrijvingen voor de editie in 2026 zijn geopend. Makers kunnen hun werk insturen in de periode van 19 november tot en met 12 januari.
Fonk Online broadcasting
Harper's Bazaar viert Women of the Year 2025 2 dagen
Dinsdagavond 18 november onthulde Harper's Bazaar Nederland haar jaarlijkse Women of the Year. Vijf vrouwen werden gehuld rond het thema Better Together. Vrouwen die laten zien dat echte vooruitgang ontstaat wanneer we de nadruk leggen op wat...
Fonk Online broadcasting
FMI kiest SuperRebel.Agency voor complete merktransformatie 2 dagen
Fruit Market International (FMI), Europees marktleider in verse limoenen, presenteert een nieuwe naam en identiteit: Sour Supplier by FMI. De rebranding is ontwikkeld in samenwerking met SuperRebel.Agency en markeert een volgende stap in de...
Fonk Online broadcasting
Zusterbedrijven Fabrique, Q42 en Essense openen samen nieuw kantoor in hartje Rotterdam 2 dagen
Het Zweedse Eidra, moederbedrijf van digitale bureaus als Fabrique, Q42 en Essense, vestigt zich begin 2026 in het Groot Handelsgebouw. Nadat eerder dit jaar een gezamenlijk kantoor werd geopend aan de Oude Houthaven in Amsterdam, wordt het...
Fonk Online broadcasting
Bureau Klanttevredenheidsonderzoek 2025: belangstelling bij marketingorganisaties voor B Corp stagneert 3 dagen
Naast de bureau-specifieke vragen zijn in het bureau klanttevredenheidsonderzoek in aanloop naar de FONK150 Best Agencies, ook vier vragen opgenomen die de branche als geheel aangaan. Het gaat daarbij om de duur van de bureau-relatie, het belang van...
Fonk Online broadcasting
Cruyff Court Frenkie de Jong geopend in Gorinchem 3 dagen
Omringd door honderden enthousiaste jongeren heeft Frenkie de Jong zijn eigen Cruyff Court in Gorinchem geopend. Een multifunctionele sportlocatie waar jongeren dagelijks samen kunnen sporten en ontmoeten.
Fonk Online broadcasting
Vattenfall kiest na intensieve tender opnieuw voor UM als mediapartner 3 dagen
Na een intensief tenderproces heeft Vattenfall, inclusief de merken Powerpeers, Feenstra en Delta Energie, gekozen voor UM als mediabureau in Nederland. Hiermee bevestigt Vattenfall het vertrouwen in de langdurige samenwerking en de bewezen...
Fonk Online broadcasting
Hoe je ontwikkeling of ondernemen kunt financieren 3 dagen
De wereld van media en marketing staat nooit stil. Nieuwe technologieën, veranderend consumentengedrag en opkomende platforms vragen om constante aanpassing en vooruitgang. Voor ambitieuze professionals en ondernemers betekent dit dat investeren in...
Fonk Online broadcasting
Only creative entrepreneurs neemt Deens bureau Marketsquare over 3 dagen
Only creative entrepreneurs breidt uit naar Scandinavië met de overname van het insight-driven creatieve bureau Marketsquare. Met de acquisitie zet Only een nieuwe stap in haar groei van Benelux-speler naar Europees leider in strategische...
Fonk Online broadcasting
Philips keert Black Friday om: alleen refurbished producten op Philips.nl 3 dagen
Terwijl Black Friday doorgaans draait om het kopen van nieuwe producten, kiest Philips voor een andere koers. Van 20 tot en met 30 november biedt Philips.nl in de Black Friday-aanbiedingen uitsluitend refurbished producten uit de Personal Health-...
Fonk Online broadcasting
POP MART opent eerste LABUBU WACKY MART pop-up van Europa in de Bijenkorf 3 dagen
POP MART, het merk voor designer toys, collectibles en popcultuurbeleving, opent op 22 november de allereerste LABUBU WACKY MART pop-up van Europa, in de Bijenkorf Amsterdam. De tijdelijke winkel is geopend tot en met 31 januari en vormt een ultieme...
Fonk Online broadcasting
TechMeUp lanceert studielening met negatieve rente voor studenten 3 dagen
Vanaf 18 november kun je bij Stichting TechMeUp een studie- en leeflening afsluiten met negatieve rente (-5%). Deze lening is is speciaal voor ambitieuze omscholers die in 2026 de IT-markt willen betreden. "Wij geloven namelijk in kansen, niet in...
Fonk Online broadcasting
Kantar Marketing Trends 2026: creativiteit, inclusiviteit en groei door innovatieve technologie 3 dagen
Experts van Kantar presenteren in het jaarlijkse Marketing Trends rapport ook dit keer weer de tien trends die marketing in 2026 richting geven. "Als AI de taal wordt die we allemaal spreken, wordt het essentieel dat merken blijven zorgen voor een...
Fonk Online broadcasting
Nieuw initiatief TBI Zebra helpt bij opschalen duurzame innovaties 3 dagen
TBI introduceert het nieuwe intiatief TBI Zebra. Hiermee wil de stichting jonge impactondernemingen helpen om duurzame innovaties samen toe te passen en op te schalen. Het idee voor TBI Zebra is ontstaan binnen de TBI Klimaattrein en gaat nu...
Fonk Online broadcasting
Radioduo Tom & Joe maakt comeback bij Qmusic 3 dagen
Radio-dj’s Tom de Graaf en Joe Stam, bij het grote publiek bekend als Tom & Joe, keren terug naar hun vertrouwde basis: Qmusic. Het duo, dat de afgelopen twee jaar te horen was op NPO 3FM, start vanaf februari 2026 met een eigen, vaste...
Fonk Online broadcasting
Strateeg Sophie Diepstraten verlaat Selmore voor Hotel L’Amour 3 dagen
Strateeg Sophie Diepstraten stapt over van Selmore om de strategie-afdeling van Hotel L’Amour te versterken. Eerder werkte ze bij N=5 op klanten zoals Holland & Barrett, De Consumentenbond en Bauhaus.
Fonk Online broadcasting
Oranje Fonds en We Agency: samen voor een verbonden Nederland 3 dagen
Nederlanders zijn veel liever en behulpzamer dan gedacht, vertelt de nieuwe merkcampagne van het Oranje fonds. De campagne 'Lief zit in ons' laat de positieve dingen die in Nederland gebeuren zien, horen en voelen. Het sociale fonds die zich inzet...
Fonk Online broadcasting
Finally an Agency en Identity Games brengen gewaagde gamecampagne uit 3 dagen
Identify Games en Finally and Agency werken samen om een frisse draai aan spelmarketing te geven. Voor één van hun eerste gezamelijke projecten, het mysterie- en partyspel Hangover, bedachten ze een concept dat guerrilla-actie en performance...
Fonk Online broadcasting

Pagina's