Nieuws

35% van de Nederlanders wil digitaal mediagebruik minderen 16 uur
Consumenten denken massaal na over hun schermtijd. Ruim één op de drie Nederlanders (35%) wil zijn digitale mediagebruik verminderen of doet dit al. Onder jongeren (Gen Z en Millennials Y) loopt dit op tot 47%. Dat blijkt uit de DDMA Barometer 2025...
Fonk Online broadcasting
De Beren kiest OK Creative Agency als strategische en creative partner 17 uur
Restaurant De Beren heeft gekozen voor OK Creative Agency als nieuwe strategische en creatieve partner. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de creatieve vertaling van de aangescherpte merkstrategie om de Beren onderscheidend en herkenbaar te...
Fonk Online broadcasting
Heineken luidt de feestdagen in met limited edition verpakking 17 uur
Nu de dagen korter en kouder worden en de feestdagen naderen, luidt Heineken het seizoen in met een exclusieve verpakking die terugblikt en vooruit proost. Het Heineken-bier verschijnt tijdens de feestmand in een unieke fles, verkrijgbaar in six-...
Fonk Online broadcasting
CEO als recruiter: SocialFind lanceert Thought Leader Ads 18 uur
In plaats van corporate campagnes of koude sourcing, staat menselijke invloed van leiders centraal bij de nieuwe wervingsmethode Though Leader Recruitment (TLR) van het Nederlandse recruitmentbureau SocialFind. De nieuwe methode brengt personal...
Fonk Online broadcasting
De PSV-kersttrui keert terug met een muzikale twist 19 uur
De PSV-kersttrui van Energiedirect keert terug en dit jaar met een muzikale twist. Op 5 december brengt PSV de tiende editie van de rood-witte kerstrui uit. Dit jaar komt het energiemerk niet alleen met een grote winactie voor de fans, maar in...
Fonk Online broadcasting
Picnic haalt kerstkaarten op bij dagelijkse boodschappen 19 uur
Picnic zal de gehele feestmaand december kerstkaarten ophalen tijdens de bezorging van boodschappen. Daarnaast is het mogelijk om zowel kaarten voor de feestdagen als Decemberzegels thuis te laten bezorgen. Samen met Picnic zorgt PostNL ervoor dat...
Fonk Online broadcasting
Publicis legt 100 jaar vast in monsterproductie ‘A Lion Never Gives Up’ 20 uur
"2026 wordt een heel bijzonder jaar voor ons, aangezien we onze eerste eeuw afsluiten. Een eeuw waarin we van een kleine hot shop in Montmartre de grootste holdingmaatschappij in de industrie hebben gemaakt in de afgelopen twee jaar. Een eeuw waarin...
Fonk Online broadcasting
KVK-onderzoek: zzp’ers zien toekomst somberder in 20 uur
Ondernemers beoordelen hun huidige bedrijfssituatie in 2025 met een gemiddeld rapportcijfer van 7,2. Dat is lager dan in 2024 (7,5) en terug op het niveau van 2021 en 2022. Vooral zzp’ers drukken dit gemiddelde omlaag. Zij zijn duidelijk minder...
Fonk Online broadcasting
Dit waren de Trending Google zoekopdrachten van 2025 22 uur
Met het einde van het jaar in zicht blikt Google terug op de trending zoekopdrachten in Nederland. 2025 stond in het teken van politieke keuzes, sportieve hoogtepunten en opvallende trends. Van de verkiezingen tot het EK vrouwenvoetbal en van K3 tot...
Fonk Online broadcasting
KPN lanceert kerstcommercial met generatieve AI 22 uur
Louis de Kat, de bekende mascotte van KPN, is te zien in de eerste kerstcommercial van de leverancier, waarin hij op een vernieuwende, filmische manier op avontuur gaat. Ieder shot in de film is gemaakt met generatieve AI. In samenwerking met Dentsu...
Fonk Online broadcasting
Center Parcs lanceert loyaliteitsplatform 'Friends' 22 uur
Center Parcs Europe introduceert een nieuw loyaliteitsprogramma, genaamd Friends die ontwikkeld is om met jaarlijks 4,4 miljoen gasten de loyaliteit van het merk te versterken, de tevredenheid te verhogen en betrokkenheid van gasten door heel Europa...
Fonk Online broadcasting
WTC bundelt krachten met twee nieuwe bureaus 22 uur
Na een uitgebreid pitchtraject heeft World Trade Center Amsterdam the brand department gekozen als nieuw marketing- en communicatiebureau en Omelette du Fromage als digital agency. Samen zullen zij de merkcommunicatie van WTC Amsterdam verder...
Fonk Online broadcasting
Decathlon steunt Paralympisch Winterspelen als kledingleverancier 1 dag
Na onder meer steun aan Parijs 2024 en inzet voor para-atleten, breidt Decathlon zijn inzet voor de Paralympische Beweging uit door het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) te ondersteunen, in aanloop naar Milaan-Cortina 2026.
Fonk Online broadcasting
AARON Awards gelanceerd: de eerste AI Creator Awards voor de reclamewereld 1 dag
Wereldwijd bestaan er inmiddels AI-awards, maar die richten zich vaak op short-form films, experimenten of algemene content. En hoewel grote reclameprijzen AI-subcategorieën toevoegen, blijven die vooral gericht op grote bureaus, waarbij de...
Fonk Online broadcasting
Kruidvat kerstcampagne ontroert 1 dag
Kruidvat lanceert vanaf 6 december een kerstcampagne vol warmte waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan. In de nieuwe commercial volgen we Lies, haar zoontje Max en een onverwacht charmante kerstman.
Fonk Online broadcasting
Bureaus worstelen met AI-gegenereerde pitch emails 1 dag
Nu AI een steeds grotere rol in ons dagelijks leven begint te spelen, profiteren reclamebureaus niet alleen van de voordelen. Dit keer gaan we dus niet in op het gemak van Artificiële Intelligentie, maar op de problemen die (marketing)bedrijven...
Fonk Online broadcasting
Spotify onthult Wrapped 2025: Hollandse genre populair 1 dag
Terwijl iedereen zijn eigen Spotify Wrapped met nieuwsgierigheid bekijkt, blikt het bedrijf terug op het afgelopen jaar. De groei van het Hollandse genre valt in het bijzonder op, muziek uit eigen land is populairder dan ooit, zo is Frenna de meest...
Fonk Online broadcasting
Sandra Maas bij Edelman benoemt tot Managing Director Corporate 1 dag
Het communicatie-adviesbureau Edelman kondigt de benoeming aan van Sandra Maas tot Managing Director Corporate in Amsterdam. Sandra zal de Corporate Practice leiden en specialisten op gebied van Reputatie, crisismanagement, stakeholder- &...
Fonk Online broadcasting
De Zwitserse smaakmaker Thomy nu in Nederland 1 dag
Voor Thomy hoeven we niet meer de grens over naar Zwitserland of Duitsland: de Zwitserse smaakmaker ligt vanaf nu in de Albert Heijn. Het sauzenmerk staat al jarenlang bekend als nummer één in zijn thuisland en komt nu ook naar Nederland.
Fonk Online broadcasting
Imperial en iO lanceren volledige b2b-campagnes 1 dag
Imperial en leading digital agency iO lanceren twee datagedreven b2b-campagnes. Hiermee kan hert charcuteriebedrijf inzichten vergaren waarmee het zijn marketingbudget gerichter kan inzetten voor hogere conversies en sterkere klantrelaties.
Fonk Online broadcasting
Adyen verwerkt recordbedrag van €37 miljard tijdens Black Friday weekend 1 dag
Adyen, het financiële technologieplatform voor toonaangevende bedrijven, heeft tijdens het Black Friday weekend wereldwijd een recordbedrag van €37 miljard verwerkt. Het shoppingweekend brak opnieuw alle verwachtingen: consumenten deden massaal...
Fonk Online broadcasting
Rapper Krulle brengt nummer uit voor 113-campagne met Typhoon, Glen Faria en Mc Lost 1 dag
In de nieuwste campagne voor 113, ontwikkeld door KesselsKramer, vertellen vier bevriende muzikanten waarom het belangrijk is om met elkaar te praten over gedachten aan zelfdoding. De soundtrack van de campagne is het nieuwe nummer 1K Z1E J3 (Ik zie...
Fonk Online broadcasting
LEGO Groep en FIFA World Cup 2026™ trappen nieuwe samenwerking af 1 dag
Voorafgaand aan het toernooi onthult de LEGO Groep een speciaal productportfolio ter ere van het grootste voetbalpodium. Het eerste aangekondigde product is de iconische officiële LEGO World Cup™ Trophy set, in samenwerking met FIFA.
Fonk Online broadcasting
Frank Heus aangesteld als nieuwe managing director van EK Fashion 1 dag
Frank Heus is de nieuwe managing director van EK Fashion, een van de business units van retail-serviceorganisatie EK Retail. Vanaf 1 januari geeft hij leiding aan de marktleider voor zelfstandig ondernemers in de modebranche. Heus (54) is de...
Fonk Online broadcasting
Stefania, Bizzey en Sterre Koning zeggen Nee tegen vapen 1 dag
Om jongeren tussen de 12 en 16 jaar op een positieve manier weerbaar te maken tegen vapen, bedacht creatief bureau The Family in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een nieuwe band: The Organs.
Fonk Online broadcasting
Nederlandse regisseur Marco Grandia maakt debuut op Amerikaanse televisie 2 dagen
De Nederlandse regisseur Marco Grandia, bekend van commercials met supersterren als Lionel Messi, David Beckham, Cristiano Ronaldo en Robbie Williams, maakt op 5 december zijn debuut op Amerikaanse televisie.
Fonk Online broadcasting
Omnicom Media komt in Nederland onder leiding van CEO Saskia Wagenmakers en CFO Michel van Mil 2 dagen
Nieuwe combinatie Omnicom en IPG bundelt Nederlands talent, versterkt innovatiekracht en versnelt inzet van data en technologie. "Dit is geen defensieve zet; het is een offensieve stap om de meest waardevolle partner voor onze klanten te worden in...
Fonk Online broadcasting
Kim Klaver neemt PR-Dashboard over 2 dagen
Kim Klaver is de nieuwe eigenaar van PR-Dashboard, Nederlands grootste leverancier van software voor PR- en communicatie professionals.
Fonk Online broadcasting
GAMMA kiest voor Hotel L’Amour als nieuw creatief bureau 2 dagen
Na een compacte, maar intensieve bureau oriëntatie gaat GAMMA een nieuw creatief partnerschap aan met Hotel L’Amour. GAMMA heeft een sterke reputatie met een rijke historie van campagnes die zowel sympathiek, eigenzinnig als herkenbaar waren. De...
Fonk Online broadcasting
DDB gaat op in TBWA: een nieuw hoofdstuk in de reclamegeschiedenis 2 dagen
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. De integratie is onderdeel van de wereldwijde herstructurering van Omnicom Advertising na de overname van Interpublic Group en markeert het begin van een nieuw hoofdstuk in de reclamegeschiedenis. 'Het is een...
Fonk Online broadcasting
Plant FWD overgenomen: nieuwe eigenaar zet in op groei en uitbreiding 2 dagen
Plant FWD, Europa’s grootste conferentie over alternatieve eiwitten,wordt overgenomen door ondernemer Timo Kruft. Met de overname blijft het platform voor de eiwittransitie bestaan en wordt een belangrijke stap richting verdere groei en...
Fonk Online broadcasting
Basalt haalt $5M op tegen AI-betrouwbaarheidsprobleem 2 dagen
Basalt kondigt een financieringsronde van 5 miljoen dollaar aan om het vertrouwen in AI-agents aan te pakken. Het lanceren van een AI-agent is eenvoudig, maar het opschalen met constante prestaties blijft een grote uitdaging. Basalt zal deze nieuwe...
Fonk Online broadcasting
Spice Girls-icoon Melanie C zet Qmusic Foute Party in vuur en vlam 2 dagen
Op zaterdag 26 juni 2026 tovert Qmusic het Philips Stadion in Eindhoven om naar een foute party: The Big One en voegt daar een wereldwijd popicoon aan toe. Mr. Foute Uur, Q-dj Menno Barreveld, maakte in de ochtendshow bij Mattie & Marieke bekend...
Fonk Online broadcasting
Dentsu Creative Amsterdaam versterkt credibility met DC PR 2 dagen
Dentsu Creative Amsterdam kondigt de lancering aan van DC PR, de nieuwe geïntegreerde PR-shop die merken zal helpen hun credibility te vergroten, naast enkel hun zichtbaarheid. Het Amsterdamse bureau speelt daarmee in op een veranderde behoefte in...
Fonk Online broadcasting
HEMA zet groeistrategie door in volledig eigendom familie van Eerd 2 dagen
Mississippi Ventures, het investeringsvehikel van de familie van Eerd, tevens eigenaar van Jumbo, neemt na vijf jaar de resterende 50% van de aandelen HEMA over van Parcom. Na bijna vijf jaar van investeringen in productkwaliteit, medewerkers,...
Fonk Online broadcasting
The Source Group stapt in bij AI-scale-up PromptGorillas 2 dagen
Investeringsmaatschappij The Source Group heeft een participatie genomen in PromptGorillas, het groeiende AI-bedrijf uit Rotterdam. Samen bundelen zij hun krachten bijeen om het Nederlandse bedrijfsleven te helpen winnen met Artificial Intellingence...
Fonk Online broadcasting
MediaMarkt lanceert met Publicis Groupe nieuwe werkgeverscampagne 3 dagen
Mediamarkt lanceert samen met Publicis Groupe een werkgeversmerkcampagne, de primeur binnen de hele Benelux. Met de kernboodschap 'Dát is nou MediaMarkt' wil het bedrijf laten zien het het echt voelt om daar te samen. Met Publicis Groupe wordt nu...
Fonk Online broadcasting
Leev introduceert nieuwe missie: Peulen voortaan in de hoofdrol 3 dagen
Leev, al 16 jaar actief en gedreven door een duurzame missie, presenteert haar nieuwe visie: snacks op basis van peulvruchten. De keuze voor peulvruchten is weloverwogen; ze zijn klein, voedzaam, duurzaam, en veelzijdig. Het huidige imago van...
Fonk Online broadcasting
Jeroen Dijkstra nieuwe directeur-bestuurder Delft Fringe Festival 3 dagen
Per 1 december 2025 is Jeroen Dijkstra (1988) aangetreden als de nieuwe directeur-bestuurder van het Delft Fringe Festival. Hij volgt Roel Funcken op, die na ruim twaalf jaar afscheid neemt en het festival heeft uitgebouwd tot een landelijk...
Fonk Online broadcasting
Max Vessies (22) lanceert podcast en theatershow over veranderend medialandschap met innovatie, desinformatie en AI 3 dagen
Journalist en Tegel-winnaar Max Vessies (22) lanceert op 2 december de nieuwe podcast ‘Max & De Media’, waarin hij samen met prominente gasten onderzoekt hoe het medialandschap verandert onder invloed van digitalisering, innovatie, AI en de...
Fonk Online broadcasting
Eye Filmmuseum start herstructureringsplan met 'pijnlijke maar noodzakelijke maatregelen' 3 dagen
Eye Filmmuseum start met een herstructureringsplan om de organisatie toekomstbestendig te maken en financieel te versterken. Met dit plan neemt Eye pijnlijke maar noodzakelijke maatregelen om zijn publieke en (inter)nationale rol ook in de toekomst...
Fonk Online broadcasting
DPG Media presenteert nieuwe koers en topstructuur 3 dagen
DPG Media heeft de nieuwe strategie en organisatiestructuur gepresenteerd, waarmee de transformatie na de overname van RTL Nederland officieel van start gaat. Het mediabedrijf verschuift hiermee van een primair publishingbedrijf naar een...
Fonk Online broadcasting
McDonald’s draait de kerstgedachte om: “It’s the most terrible time of the year” 3 dagen
December is de maand van feelgoodcampagnes, perfect gestylede kerstmomenten en hooggespannen verwachtingen. Tegelijkertijd blijkt uit nieuw onderzoek van MediaTest dat ruim twee op de drie Nederlanders juist behoefte heeft aan een moment voor...
Fonk Online broadcasting
Nieuw MT Jumbo krijgt verder vorm: Hendrik Jan Roel per februari CFO 3 dagen
Hendrik Jan Roel start begin februari 2026 als Chief Financial Officer (CFO) bij Jumbo Supermarkten. Hij volgt Peter van Erp op, die eerder dit jaar besloot Jumbo na 28 jaar te verlaten in 2026. Hendrik Jan neemt plaats in het directieteam en gaat...
Fonk Online broadcasting
Intuit Quickbooks viert de kracht van menselijke en kunstmatige intelligentie 3 dagen
FCB lanceert een wereldwijde campagne voor Intuit QuickBooks ter ondersteuning van het nieuwe ‘Intuit Platform’ van de financiële beheersoftware, een geavanceerd, alles-in-één, door AI aangestuurd bedrijfsbeheersysteem dat is ontworpen om bedrijven...
Fonk Online broadcasting
Admix en Alion gaan samen verder als Admix 3 dagen
Per 1 december 2025 gaan Admix (B2B-strategie en creatie) en Alion (digitale productie en technologie) officieel verder onder één naam: Admix. De samenvoeging is een direct antwoord op de toenemende vraag van B2B-merken naar één partner die...
Fonk Online broadcasting
Jongeren kritisch: bijna de helft vindt AI in reclames niet oké 3 dagen
Bijna de helft van de Nederlanders (44%) keurt het gebruik van AI in advertenties, websites en folders af. Dit blijkt uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Norstat. Opvallend is dat ook bijna de helft van de jongeren, die dagelijks TikTok en AI-...
Fonk Online broadcasting
KPN en team5pm lanceren Legends of Gaming X 3 dagen
KPN Legends of Gaming viert zijn tiende jubileum met Legends of Gaming X. Dit seizoen wordt groots gevierd met onder andere live studio finales mét publiek, een grotere rol voor Snapchat, de terugkeer van The LEDGE en een vernieuwde line-up van...
Fonk Online broadcasting
Stemmen voor 27e NPO Radio 2 Top 2000 van start 3 dagen
Met een druk op de knop openden Jan-Willem Roodbeen, Daniël Lippens, Jeroen Kijk in de Vegte, Paul Rabbering en Annemieke Schollaardt vanochtend samen de stembussen voor de Top 2000.
Fonk Online broadcasting
NOISE verwelkomt zes nieuwe collega’s 3 dagen
Bij NOISE Amsterdam, creatief bureau met gedragsstrategie als vertrekpunt, gaan zes nieuwe medewerkers aan de slag. Hiermee groeit het bureau door naar 80 medewerkers. NOISE is onderdeel van het Only netwerk en bestaat deze maand op de kop af 20...
Fonk Online broadcasting

Pagina's