Audio Obscura keert op 6 februari 2026 terug naar de Van Nelle Fabriek in Rotterdam. De headliner van het indoorevent in de UNESCO-werelderfgoedlocatie is niemand minder dan Vlaamse techno-dj Amelie Lens.
Oprichter Emilie Sobels neemt vanaf 1 januari 2026 afscheid van Workmode. Daarmee komt het platform voor ondernemende vrouwen volledig in handen van de andere founder Stephanie Knoors. Tegelijkertijd start voor Workmode een nieuwe groeifase.
Instant noodles veroveren aan de lopende band de harten van Europese consumenten. Nogshim, de grootste instant noodle-productent van Korea, is het nieuwste merk in de schappen van Nederlandse supermarkten en gaat samen met lead agency Cheil Benelux...
De vraag naar slimme en geïntegreerde marketingoplossingen groeit snel. Organisaties beschikken over steeds meer klantdata, maar worstelen met de vraag hoe ze deze informatie effectief kunnen benutten. De Nederlandse softwareleverancier Ternair...
Albert Heijn en Voedselbanken Nederland slaan de handen ineen voor een speciale set kerstballen onder de noemer 'Mooie hanger, mooi gebaar'. De supermarktketen steekt de totale opbrengst niet in eigen zak, maar doneert €0,25 van elke verkochte bal...
Geen adverteerder, maar een bureau dat het laatste woord heeft in een pitchproces. Deze onconventionele werkwijze vormde de insteek van de Elevator Pitch voor goede doelen, georganiseerd door New Kids on the Block 2024-winnaar Closed On Monday. Na...
Yvonne Prins, mede-oprichter van Mad Mojo, is de nieuwe voorzitter van Stichting Reframe. Met deze nieuwe aanstelling verlaten bestuursleden Baba Touré en Ahmed Ait Moha de organisatie die zich inzet voor een inclusievere marcom-industrie. Daarnaast...
Hema geeft haar huismerk make-uplijn een frisse make-over. De collectie, met oog voor mens, milieu en portemonnee, bestaat uit onder andere navulbare lipsticks, bronzers en een zelf samen te stellen oogschaduwpakket. Om de herlancering te vieren,...
Centraal Beheer zet op ludieke wijze haar nieuwe dienst ProefPensioen in het zonnetje. Geen stoffige financiële informatie, maar een oma die zich schrap zet voor het maken van spicy content. De campagne is het tweede wapenfeit van TBWA\NEBOKO voor...
Rise bemachtigt als enige Nederlandse bureau een Red Dot Award: Best of the Best 2025. Het Amsterdamse creatieve bureau flikte dat kunstje met haar werk voor de start-up TinyOcean in de categorie Brand Design & Identity. Dezelfde case viel ook...
Nieuwe cijfers uit de Femicide Monitor, het onderzoeksproject van de Universiteit Leiden naar femicide onder leiding van hoogleraar Marieke Liem, geven inzicht in de kinderen die achterblijven na (ex-)partnerdoding. Bijna twee derde van de...
De meeste mensen denken pas aan zorg, als ze het zelf nodig hebben. Met de nieuwe campagne ‘Vernieuwen is vooruitkijken’ wil zorgverzekeraar VGZ dat veranderen. De campagne nodigt mensen uit om nu al stil te staan bij wat ze verwachten van zorg....
PAN Amsterdam heeft zijn 38e editie afgesloten als de meest succesvolle ooit. Directeur Mark Grol spreekt van een keerpunt in de kunstmarkt: "Niet alleen is er op hoog niveau verkocht, ook heerst er duidelijk een hernieuwd vertrouwen bij...
FONK magazine spreekt female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Wat is hun drive? Hoe gaan ze om met succes en met falen? Wat voor managers zijn het? Vandaag Liedeke Pol van GH+O met vestigingen in Leiden en Leeuwarden.
De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) lanceert samen met conten creator Govert Sweep de nieuwe serie Help, ik word redder. In deze serie, speciaal gemaakt voor Instagram Reels en TikTok, duiken bekende gasten letterlijk in de wereld...
Slechts 16 procent van de Nederlanders vertrouwt zijn/haar energieleverancier. In een markt vol ingewikkelde contracten en kleine lettertjes kiest ANWB daarom voor eenvoud en eerlijkheid. De campagne laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech...
De ACM heeft onder andere KLM en Transavia aangesproken op misleidende duurzaamheidsclaims. Volgens de waakhond mogen luchtvaartschappijen bijvoorbeeld niet stellen dat de CO2-uitstoot van een vlucht gecompenseerd kunnen worden door CO2-...
Decathlon opent een nieuwe winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam. Met circa 700 vierkante meter is het een winkel met een kleiner concept, met een aanbod voornamelijk gericht op de sporter in de binnenstad. Hiervoor was het failliete Casa...
De PR-power die Stukje van Mij deze week de Golden Sabre Award opleverde, is ook de motor achter het vervolg 'Iedereen Behalve'. In FONK #427 vertellen Dave Frauenfelder (KPN) en Jacqueline Bosselaar (HPB) over de eerste impact van de campagne tegen...
De lancering van Grand Theft Auto VI is uitgesteld naar 19 november 2026. Een domper voor fans van de race- en schietgame, want zij wachten al ruim twaalf jaar op de release van GTA VI.
Met klimaatverandering en extreme weersomstandigheden zijn het uitdagende tijden voor waterschappen en gelieerde bedrijven. Om niet kopje-onder te gaan heeft de sector veel nieuwe mensen nodig. De nieuwe door SteamTalmark ontwikkelde...
Action is de grote winnaar van het ABN AMRO Retailer of the Year-gala. Naast de gelijknamige prijs sleepte de discounter de eretitel 'ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland' in de wacht. Bol mag zich komend jaar 'ABN AMRO Webshop Awards the...
In het kader van de Week van de Mediawijsheid nam Netwerk Mediawijsheid het schermgebruik van Nederland onder de loep. Wat blijkt? Nederlanders brengen gemiddeld negen uur per dag door achter een scherm. Een meerendeel beoordeelt dit schermgebruik...
DDMA heeft op donderdag de Experimentation Awards uitgereikt tijdens Experiementation Heroes 2025. Odido, ANWB en PostNL sleepten de prijzen in de wacht in de categorieën Conversion, Beyond Web en Experimentation Culture. De Lindeboom Hero Award...
Onlangs vond in een uitverkocht Natlab in Eindhoven het jaarlijkse event CreativeNL Live (met als motto Celebrating Dutch Creativity) plaats. Het programma ‘On A New Crossroad’, in samenwerking met Dutch Design Foundation, liet zien wat voor moois...
Stefan Hoogeveen en Merel Keizers open een nieuwe vestiging van Oliver Green op het Gelderlandplein in Amsterdam. Met een oppervlakte van 181m2 is dit hun grootste vestiging tot nu toe.
Op donderdag 6 november is de debuut EP 'OMG YES' van Milo van den Bos, beter bekend als Milolaathetlukken, verschenen. Met deze release toont hij waarom hij één van de grootste talenten in de Nederlandse hiphopscene.
1 op de 10 kinderen in Nederland voelt zich eenzaam. Dit eenzaam gevoel blijft vaak onopgemerkt door ouders. Kinderen willen erover praten, maar als de juiste vragen ontbreken blijft het stil. Daarom lanceert Kinderpostszegels samen met het KPN...
Dit weekend, van 7 t/m 9 november, opent JBL een pop-up store in hartje Amsterdam. Aan het Rokin kunnen muziekliefhebbers de nieuwe koptelefoon JBL Tour One M3 ontdekken door middel van luisterzones, audio-experimenten en live-optredens. Social...
Van AI tot entertainment, van TikTok tot XR: GoSpooky heeft dit jaar maar liefst tien Lovie Awards gewonnen. Het Amsterdamse social-first bureau werd bekroond voor werk met Samsung, HEMA, KLM en Sony. "De publieksprijzen laten zien dat ons werk écht...
Meer willen leren over de laatste ontwikkelingen op het gebied van retailmedia bereik? Vinex organiseert een Open User Group waar je kan leren van concurrenten of partners en hoe het NMO Online hierbij kan ondersteunen. Iedereen die wil leren over...
Na een bureauoriëntatie is Zuiver het nieuwe mediabureau van drogisterijketen DA. Het onafhankelijke mediabureau wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop van alle above-the-line campagnes in Nederland.
Het creatieve brand experience agency Oval is maar liefst drie keer genomineerd voor het Bea World Festival, het Internationale Festival voor Events en Live Communication. Het bureau is twee keer genomineerd met Canon #UNFREEZE en één keer met The...
Voor 50-plussers is het vinden van een baan niet zo gemakkelijk. Bijna een derde van de Pluslezers, van 50 jaar en ouder, heeft in de afgelopen jaren leeftijdsdiscriminatie ervaren. Deze gevallen kwamen voor bij sollicitaties en op de werkvloer,...
De discussies over diversiteit en inclusie worden vaak gevoerd door vrouwen, mensen van kleur of anderen die ondervertegenwoordigd zijn in de industrie. Mannen luisteren meestal of blijven helemaal stil. Toch hebben zij vaak een grote invloed op hoe...
De tijd dat Flink alleen chocoladerepen, blikjes bier en zakken chips bezorgde is voorbij. De flitssupermarkt gaat vanaf nu ook grotere boodschappen bezorgen. Daarom heeft het bedrijf de handen in één geskagen met het AI-first bureau Trojan Monkeys...
Na de AAAH-gurk, de Chocogurk en de Zure matten met augurksmaak slaat Kesbeke de handen ineen met Pathe voor een product dat net zo onverwacht is: popcorn met augurkensmaak. De bizarre smaakcombinatie wordt gelanceerd ter ere van de nieuwe speelfilm...
De Albert Heijn App breidt zich uit door nu ook beschikbaar te zijn in het Duits, Frans, Turks en Pools. Met als doel het digitale boodschappen makkelijker maken voor de grote doelgroep die niet in het Nederlands winkelt. De vertalingen zijn...
Zeven op de tien mannen vinden dat zij elkaar vaker moeten aanspreken op seksueel grensoverschrijdend gedrag richting vrouwen. Toch blijkt dat veel mannen twijfelen of het gedrag 'erg genoeg' is, of bang zijn de sfeer in de groep te verpesten. Met...
In de drukke periode rondom Black Friday spelen veel eletronicaketens in op de kooplust van consumenten. MediaMarkt wil zich in de nieuwe campagne onderscheiden van de moordende concurrentie door hun service en klantbeleving te benadrukken. Daarom...
Klimaatverandering heeft steeds meer merkbare gevolgen voor onze woonomgeving. Toch denken zeven op de tien huiseigenaren dat hun eigen huis geen risico loopt op klimaatschade, zo blijkt uit onderzoek van Nationale-Nederlanden. In plaats van...
Studeren, een drukke baan en een sociaal leven: het leven van Gen Z zit ramvol. Gezonde maaltijden zijn vaak de dupe van deze overvolle agenda, zo blijkt uit onderzoek van Hak. Het conservenmerk lanceert daarom de nieuwe productlijn Easy Eats, zodat...
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland brengen deze maand het begrip ‘beschermtijd’ onder de aandacht. Een term die past bij deze tijd van constante prikkels, schermen en het zoeken naar balans. Beschermtijd staat voor de momenten die je bewust...
Happy Horizon heeft Charley Peereboom benoemd tot Business Lead Commercie Brand, Content & PR. Zij wordt verantwoordelijk voor de commerciële koers en marktontwikkeling van een van de belangrijkste business lines binnen de bureaugroep. Peereboom...
AI krijgt met de AI Video Awards nu een serieuze awardshow, die de makers in de spotlight zet tijdens de eerste internationale editie van Dutch AI Week in Breda. Op 19 november schitteren technologie en creativiteit samen op het grote doek.Tickets...
Waterschap Amstel, Gooi en Vecht (AGV) viert dit jaar 500 jaar bescherming van het Amstelland tegen water. Een mooie gelegenheid om extra aandacht te vragen voor waterveiligheid anno 2025. Gardeners ontwikkelde hiervoor alweer de vijfde editie van...
Fish Tales heeft een nieuwe aandeelhouder en collega: impactondernemer Henk Jan Beltman.
De voormalig Chief Chocolate Officer van Tony’s Chocolonely stapt in bij Fish Tales om een wereldwijde Seafood Revolution te starten. Het doel: duurzame vis...
De campagne is de eerste samenwerking tussen Noli en INGO sinds de benoeming van Firdaous El Honsali, een van de meest vooraanstaande specialisten op het gebied van beautybranding, tot Chief Marketing Officer, en brengt haar weer samen met Daniel...
Albert Heijn introduceert de vernieuwde en exclusieve verzoringslijn Care. Met deze lijn zet Albert Heijn een grote stap op het gebied van persoonlijke verzorging die betaalbaar en toegankelijk voor de klant moet zijn.