Nieuws

Zaanse Mayo in zee met SuperRebel.Agency 3 uur
Zaanse Mayonaise heeft SuperRebel.Agency geselecteerd als nieuwe creative partner. Na een bureau-oriëntatie koos het familiebedrijf voor het Amsterdamse bureau om te werken aan toekomstige merkcampagnes. De samenwerking moet bijdragen aan het verder...
Fonk Online broadcasting
SuperRebel.Agency wordt creative partner van Zaanse Mayonaise 3 uur
Zaanse Mayonaise heeft SuperRebel.Agency® geselecteerd als nieuwe creative partner. Na een bureau-oriëntatie koos het familiebedrijf voor het Amsterdamse bureau om te werken aan toekomstige merkcampagnes. De samenwerking moet bijdragen aan het...
Fonk Online broadcasting
René Karst bovenaan in 'TV Oranje Top 1000' 17 uur
Traditiegetrouw gooit TV Oranje vlak voor Kerst de TV Oranje Top 1000 op tafel. Dit jaar staat de in november overleden René Karst met zijn hit ‘Atje voor de sfeer’ bovenaan. Zijn plotselinge overlijden raakte de fans van zijn vrolijke feestmuziek,...
Fonk Online broadcasting
Na rechtszaak mag Jumbo na 20 jaar van bakker wisselen 18 uur
De rechtbank in Den Bosch heeft Jumbo gelijk gegeven in het conflict met zijn voormalige huisbakker Koninklijke Amarant Bakkers. Na ruim twintig jaar samenwerking mag de supermarktketen zonder extra overgangsjaar overstappen naar een andere...
Fonk Online broadcasting
Bijzonder kerstcadeau van Queen 19 uur
Queen-gitarist Brian May gaf zijn fans een bijzonder kerstcadeau: In zijn radioshow op Planet Rock liet hij een nummer horen dat de band nog nooit officieel had uitgebracht. Het nummer, met de titel 'Not for Sale (Polar Bear)' zal volgend jaar...
Fonk Online broadcasting
Q-dj’s kraken na 141 uur de muzikale code 19 uur
Na 141 uur opgesloten te zijn geweest, Qmusic-dj’s Mattie Valk, Marieke Elsinga, Domien Verschuuren en Bram Krikke de muzikale code van de Q-escape room gekraakt. Op 23 december om 12.15 uur kwam dit avontuur tot een einde en was dit een...
Fonk Online broadcasting
Vernieuwde Wel/Niet-lijst maakt afval scheiden eenvoudiger 20 uur
Vanaf 1 januari 2026 geldt in heel Nederland een vernieuwde Wel/Niet-lijst vor PMD (plastic, metaal en drinkpakken). Huishoudelijke verpakkingen mogen voortaan eenvoudig in de PMD-bak of -zak. Nieuw is dat ook koffiecapsules, lege spuitbussen (zoals...
Fonk Online broadcasting
Clair Obscur: Expedition 33 verliest awards na AI-gebruik 21 uur
De Franse game Clair Obscur: Expedition 33 heeft twee prijzen van de Indie Game Awards verloren nadat bleek dat er kunstmatige intelligentie was gebruikt tijdens de ontwikkeling. Het spel is om die reden gediskwalificeerd en zijn de prijzen...
Fonk Online broadcasting
Museumplein verandert in Times Square tijdens jaarwisseling 21 uur
Op 31 december 2025 verandert het Museumplein opnieuw tot een centrale ontmoetingspunt voor de jaarwisseling. Met Electric Fireworks en Electric Fireworks Junior brengt Amsterdam inwoners uit alle stadsdelen samen voor een groot, toegankelijk en...
Fonk Online broadcasting
250.000 bezoekers voor nieuw jongerenplatform 'In je bol' 22 uur
In mei 2025 ging het jongerenplatform 'In je bol' van start en het blijkt hard nodig te zijn. In de eerste acht maanden trok het platform ruim 250.000 bezoekers en voerden vrijwilligers gemiddeld 65 gesprekken er dag via de chat en telefoon. De...
Fonk Online broadcasting
Nieuw jongerenplatform 'In je bol' blikt terug op 2025 22 uur
In mei 2025 ging het jongerenplatform 'In je bol' van start en het blijkt hard nodig te zijn. In de eerste acht maanden trok het platform ruim 250.000 bezoekers en voerden vrijwilligers gemiddeld 65 gesprekken er dag via de chat en telefoon. De...
Fonk Online broadcasting
De vijf belangrijke trends in advertising voor 2026 23 uur
Nu 2025 tot een einde loopt, deelt Liset van Oosterhout, General Manager Benelux bij Amazon Ads, vijf belangrijke trends die de advertentie-industrie in 2026 zullen bepalen.
Fonk Online broadcasting
Crisp behaalt voor het eerst zwarte cijfers 23 uur
Crisp sluit het jaar 2025 goed af, deze maand draait de online supermarkt voor het eerst een EBITDA-positief. In 2024 leed het bedrijf nog verlies, al was dat al fors lager. Waar de Nederlandse tak al eerder winstgevenheid was, schrijft nu de hele...
Fonk Online broadcasting
Kweekvleesbedrijf Mosa Meat haalt miljoeneninvestering op 1 dag
Kort na het faillissement van het Delftse kweekvleesbedrijf Meatable meldt branchegenoot Mosa Meat een miljoeneninvestering. Het Maastrichtse bedrijf heeft €15 mln opgehaald bij verschillende investeerders. De afgelopen twaalf jaar is er al meer dan...
Fonk Online broadcasting
Female Agency Leader Nienke van Heusden: 'Denk niet in problemen' 1 dag
De Nederlandse bureauwereld kan nog wel wat female leadership gebruiken. FONK magazine spreekt female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Wat is hun drive? Hoe gaan ze om met succes en met falen? Wat voor managers zijn het? Vandaag...
Fonk Online broadcasting
Philips en LePub geven prijswinnende Fixables-campagne vervolg 1 dag
Philips en 3D-printermerk Prusa lanceren Gen Fix, als onderdeel van de prijswinnende Fixables-campagne. Met dit initiatief leren kinderen en ouders 3D-printvaardigheden en worden zij aangemoedigd iets te reparen, in plaats van een nieuw product te...
Fonk Online broadcasting
Yace Media verzorgt social advertising gezondheidsplatform Fellos 1 dag
Yace Media is het nieuwe social advertising bureau van Fellos, het online gezondheidsplatform voor mannen. De samenwerking speelt in op een groeiende maatschappelijke urgentie: veel mannen zoeken geen hulp bij intieme gezondheidsklachten, waardoor...
Fonk Online broadcasting
Yace Media verzorgt socials gezondheidsplatform Fellos 1 dag
Yace Media is het nieuwe social advertising bureau van Fellos, het online gezondheidsplatform voor mannen. De samenwerking speelt in op een groeiende maatschappelijke urgentie: veel mannen zoeken geen hulp bij intieme gezondheidsklachten, waardoor...
Fonk Online broadcasting
Geen opsmuk maar snacks in kerstcampagne FEBO en AWOL 1 dag
Geen BN’ers en kerstcovers voor FEBO. Voor de feestdagen koos het merk voor een social-first campagne met eigen medewerkers als cast, 3D-geprinte snacks als kerstballen en een speciaal geschreven FEBO-kerstlied. De campagne is ontwikkeld en...
Fonk Online broadcasting
Met eenarmige hoodie waarschuwen handchirurgen en FOUR voor Cobra's 1 dag
Het afsteken van Cobra's kan leiden tot zwaar lichamelijk letsel. De Nederlandse Vereniging voor Handchirurgie (NVvH) en modemerk FOUR Amsterdam lanceren daarom een limited edition hoodie met één mouw, om jongeren te waarschuwen voor het...
Fonk Online broadcasting
Handchirurgen en FOUR waarschuwen voor Cobra's met eenmouwige hoodie 1 dag
Het afsteken van Cobra's kan leiden tot zwaar lichamelijk letsel. De Nederlandse Vereniging voor Handchirurgie (NVvH) en modemerk FOUR Amsterdam lanceren daarom een limited edition hoodie met één mouw, om jongeren te waarschuwen voor het...
Fonk Online broadcasting
Kweekvleesbedrijf Meatable failliet 1 dag
Het Delftse kweekvleesbedrijf Meatable is failliet. De onderneming werkte sinds 2018 aan kweekvlees zonder dierenleed. Tientallen miljoenen aan investeringen en technologische doorbraken bleken uiteindelijk niet genoeg om de eindstreep te halen....
Fonk Online broadcasting
Advertenties in NRC-podcasts en digitale krant versterken effect 1 dag
Adverteren bij NRC-podcasts bleek al effectief voor het vergroten van boodschapbekendheid, campagneherkenning en overweging. Uit een nieuw langdurig onderzoek van Mediahuis en WPP Media toont nu ook aan dat het toevoegen van advertenties in de...
Fonk Online broadcasting
Erik van Engelen nieuwe CEO Greenchoice 1 dag
Erik van Engelen, voorzitter van bvA en voormalige ad interim CEO van DDB Amsterdam, is de nieuwe CEO van Greenchoice. Zijn voorganger Coen de Ruiter stopt op 31 december 2025 bij het duurzame energiebedrijf, waarna Van Engelen het stokje op 1...
Fonk Online broadcasting
Nederlanders geven liever dan ontvangen, blijkt uit onderzoek Lidl 1 dag
Het merendeel van de Nederlanders geeft liever dan zij ontvangt tijdens de feestdagen. Dat concludeert Lidl op basis van een onderzoek in het kader van zijn kerstcampagne 'Elke dag de moeite waard'.
Fonk Online broadcasting
Geen cola meer voor kerstman in campagne Sea Water 2 dagen
Geen cola meer de voor de kerstman: na jarenlang het gezicht te zijn voor het bekendste frisdrankmerk ter wereld, maakt hij nu een opvallende carrièreswitch. Santa speelt de hoofdrol in de feestdagencampagne van Sea Water, die inspeelt op de ophef...
Fonk Online broadcasting
Trees for All en KesselsKramer tonen impact van één boom 2 dagen
De hittegolven in onze straten, de bosbranden in Zuid-Europa, de overstromingen in Limburg: de gevolgen van klimaatverandering staan letterlijk voor onze deur. Vanuit deze omstandigheden lanceert Trees for All haar nieuwe merkpositionering.
Fonk Online broadcasting
Manosfeer en graaiflatie: verschijnwoord en verdwijnwoord van 2025 2 dagen
Het Instituut voor de Nederlandse Taal (INT) volgt continu hoe het Nederlands zich ontwikkelt. Welke nieuwe woorden komen erbij, welke bestaande woorden winnen aan populariteit en welke woorden verdwijnen stilaan? De website woordpeiler.ivdnt.org...
Fonk Online broadcasting
ALDI's Kerstboodschappenmandje volgens KASSA het meest goedkoop 2 dagen
ALDI is in ‘het Kerstboodschappenmandje’ van het consumentenprogramma KASSA als goedkoopste supermarkt uit de bus gekomen. Klanten zijn, opnieuw, het voordeligst uit zijn bij ALDI. "Structureel goedkoop", volgens het TV-programma.
Fonk Online broadcasting
Camiel Jansen nieuwe Componist der Nederlanden 2 dagen
Camiel Jansen is de nieuwe Componist der Nederlanden. Dat werd op 21 december 2025 bekendgemaakt tijdens de viering van 10 jaar Componist der Nederlanden in TivoliVredenburg, Utrecht.
Fonk Online broadcasting
Snel groeien in 2026: deze tips gaan je helpen 4 dagen
2025 komt op zijn eind. Dit is het uitgelezen moment om het afgelopen jaar te evalueren en te onderzoeken waar de groeimogelijkheden in het nieuwe jaar liggen. Natuurlijk ben je daar al lang voor het einde van het jaar mee bezig, maar nu kun je de...
Fonk Online broadcasting
Een kijkje achter de schermen bij Spilnews 4 dagen
Zestig procent van de jongeren ziet social media als de belangrijkste toegang tot online nieuws. Alleen maken algoritmes het bijna onmogelijk om te beoordelen welke berichten wel of niet betrouwbaar zijn. We spreken met het nieuwe social-first...
Fonk Online broadcasting
Joost Rentema nieuwe communicatiemanager Save the Children 4 dagen
Joost Rentema is de nieuwe communicatiemanager van Save the Children. Rentema is geen onbekende in de humanitaire sector: hiervoor werkte hij onder meer voor Artsen zonder Grenzen.
Fonk Online broadcasting
Pathé brengt filmmagie naar kinderziekenhuizen 4 dagen
Zieke kinderen kunnen vaak voor lange tijd niet naar huis. Stichting Kinderziekenhuizen en Pathé slaan daarom de handen ineen voor een bijzonder initiatief rondom de feestdagen. De bioscoopketen brengt de magie van film naar zes academsiche...
Fonk Online broadcasting
Pathé brengt magie van film naar kinderziekenhuizen 4 dagen
Zieke kinderen kunnen vaak voor lange tijd niet naar huis. Stichting Kinderziekenhuizen en Pathé slaan daarom de handen ineen voor een bijzonder initiatief rondom de feestdagen. De bioscoopketen brengt de magie van film naar zes academsiche...
Fonk Online broadcasting
E-commerce en duurzaamheid: Hoe slim verpakken het verschil maakt 4 dagen
Online winkelen is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Met een paar klikken ligt je gewenste product de volgende dag op de mat. Dit gemak heeft echter een ecologische keerzijde die zich opstapelt in onze papierbakken en afvalcontainers...
Fonk Online broadcasting
Worthy de Jong tekent bij basketbalbond als creative manager 4 dagen
3x3-basketballer Worthy de Jong is de nieuwe Creative Manager van de Nederlandse Basketball Bond (NBB). De olympisch kampioen van Parijs 2024, die Nederland met een iconisch afstandsschot naar goud leidde, gaat het marketing- en communicatieteam...
Fonk Online broadcasting
Snakeware en OZ-Hami sluiten strategisch partnership voor vijf jaar 4 dagen
Snakeware en OZ-Hami hebben een strategische samenwerking voor de komende vijf jaar officieel vastgelegd. Na een succesvol afgeronde Proof of Concept (POC) en intensieve gebruikersonderzoeken zetten beide partijen in 2025 de volgende stap: de...
Fonk Online broadcasting
Deze merken verdwenen in 2025 4 dagen
De Nederlandse straat, snelweg en supermarkt zijn nooit af. Merken komen, groeien, worden verkocht, opgesplitst of langzaam uitgegumd door tijd en tegenwind. Toch voelt 2025 als een kanteljaar waarin een hele generatie namen ongemerkt uit de...
Fonk Online broadcasting
ALDI en Joe Public winnen Unravel Kerstcommercial Award 4 dagen
De kerstcommercial van ALDI is door onderzoeksbureau Unravel uitgeroepen tot beste kerstcampagne, vanwege de aantoonbare impact op het consumentenbrein. De winnaar scoorde het hoogst op aandacht, emotionele betrokkenheid en geheugenactivatie.
Fonk Online broadcasting
TikTok verkoopt Amerikaanse tak aan joint venture 4 dagen
Amerikaanse TikTok-gebruikers hoeven niet langer te vrezen dat hun geliefde app verdwijnt: TikTok heeft een deal gesloten over de verkoop van zijn Amerikaanse tak met een groep investeerders. De overname wordt op 22 januari afgerond.
Fonk Online broadcasting
Serious Request sterkste wervingsactie volgens Hendrik Beerda 4 dagen
Tot en met kerstavond zijn 3FM-dj's Mart Meijer, Sophie Hijlkema en Barend van Deelen opgesloten in het Glazen Huis in Den Bosch. Uit onderzoek van merkadviseur Hendruk Beerda blijkt dat Serious Request, van alle wervingsacties voor het goede doel,...
Fonk Online broadcasting
KesselsKramer wint pitch architectenbureau Sweco 5 dagen
Na een pitch heeft KesselsKramer een grote klant binnengehaald: Sweco, Europa's grootste architecten- en ingenieursbureau. Aan KesselsKramer de opdracht om een vernieuwend 'big idea' en een meerjarige merkcampagne voor de Nederlandse markt te...
Fonk Online broadcasting
Appen met Lotte Bastiaansen, hoofdredacteur van LINDA.mini 5 dagen
Begin volgend jaar verwelkomt LINDA. een nieuwe titel in haar merkportfolio: LINDA.mini, volledig gericht op aanstaande moeders en de vrouw daarachter. We appen met hoofdredacteur Lotte Bastiaansen, die als moeder van twee jonge kinderen, als geen...
Fonk Online broadcasting
Redactie FONK sluit voor één dag de deuren 5 dagen
De redactie van FONK sluit op donderdagmiddag 18 december om 12:00 uur de deuren om op een feestelijke manier een middag met elkaar terug te kijken op het afgelopen jaar.
Fonk Online broadcasting
Total Design aan de slag voor gemeente Almere 5 dagen
Na het winnen van de aanbesteding mag TD (Total Design) aan de slag voor gemeente Almere. Zowel de grafische vormgeving als communicatiecampagnes zijn onderdeel van de samenwerking.
Fonk Online broadcasting
ABU en Higuita leggen nadruk op krachten van uitzendkrachten 5 dagen
De ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen) en Higuita lanceren een nieuwe campagne om het imago random uitzendwerk te doen kantelen. In de campagne 'Ik heb uitzendkracht' vertellen uitzendkrachten zelf over hoe hun werk past bij hun leven.
Fonk Online broadcasting
A love letter to Amsterdam by Meme Traverso (GUT) 5 dagen
It was Marta Blanco, GUT’s Europe Comms Director, who suggested the title for this piece: "But change it if you don’t like it", she said. Honestly, I didn’t need to – this is exactly what it is: a love letter. So here we go.
Fonk Online broadcasting
A love letter to Amsterdam 6 dagen
It was Marta Blanco, GUT’s Europe Comms Director, who suggested the title for this piece: "But change it if you don’t like it", she said. Honestly, I didn’t need to – this is exactly what it is: a love letter. So here we go.
Fonk Online broadcasting
Osage wint aanbesteding Commissariaat voor de Media 6 dagen
Osage (onderdeel van Happy Horizon) wint de aanbesteding, vormgeving en DTP-werkzaamheden van het Commissariaat voor de Media. De samenwerking duurt vier jaar, waarbij het creatieve vormgevingsbureau de volledige productie van grafische...
Fonk Online broadcasting

Pagina's