Fonk Online

1703 nieuwsberichten gevonden
Vernieuwde Wel/Niet-lijst maakt afval scheiden eenvoudiger
Vanaf 1 januari 2026 geldt in heel Nederland een vernieuwde Wel/Niet-lijst vor PMD (plastic, metaal en drinkpakken). Huishoudelijke verpakkingen mogen voortaan eenvoudig in de PMD-bak of -zak. Nieuw is dat ook koffiecapsules, lege spuitbussen (zoals deodorant of slagroom), grote verpakkingsfolies en combinatieverpakkingen bij het PMD mogen. Met deze lijst willen Verpact, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de Nederlandse Vereniging voor Afval- en Reinigingsdiensten (NVRD) het sc...
10 min
Clair Obscur: Expedition 33 verliest awards na AI-gebruik
De Franse game Clair Obscur: Expedition 33 heeft twee prijzen van de Indie Game Awards verloren nadat bleek dat er kunstmatige intelligentie was gebruikt tijdens de ontwikkeling. Het spel is om die reden gediskwalificeerd en zijn de prijzen uitgereikt aan andere titels.
1 uur
Museumplein verandert in Times Square tijdens jaarwisseling
Op 31 december 2025 verandert het Museumplein opnieuw tot een centrale ontmoetingspunt voor de jaarwisseling. Met Electric Fireworks en Electric Fireworks Junior brengt Amsterdam inwoners uit alle stadsdelen samen voor een groot, toegankelijk en veilig evenement. Het plein verandert die avond in een stedelijk moment met een Times Square-achtig gevoel waar iedereen samen aftelt.
1 uur
Nieuw jongerenplatform 'In je bol' blikt terug op 2025
In mei 2025 ging het jongerenplatform 'In je bol' van start en het blijkt hard nodig te zijn. In de eerste acht maanden trok het platform ruim 250.000 bezoekers en voerden vrijwilligers gemiddeld 65 gesprekken er dag via de chat en telefoon. De online plek biedt iedereen tussen 16 en 27 jaar betrouwbare informatie, ervaringsverhalen, tips, een luisterend oor en een community waar zij elkaar kunnen steunen. Nu blikt het bedrijf terug op de meest bezochte informatie over mentale gezondheid in 2...
2 uur
250.000 bezoekers voor nieuw jongerenplatform 'In je bol'
In mei 2025 ging het jongerenplatform 'In je bol' van start en het blijkt hard nodig te zijn. In de eerste acht maanden trok het platform ruim 250.000 bezoekers en voerden vrijwilligers gemiddeld 65 gesprekken er dag via de chat en telefoon. De online plek biedt iedereen tussen 16 en 27 jaar betrouwbare informatie, ervaringsverhalen, tips, een luisterend oor en een community waar zij elkaar kunnen steunen. Nu blikt het bedrijf terug op de meest bezochte informatie over mentale gezondheid in 2...
2 uur
De vijf belangrijke trends in advertising voor 2026
Nu 2025 tot een einde loopt, deelt Liset van Oosterhout, General Manager Benelux bij Amazon Ads, vijf belangrijke trends die de advertentie-industrie in 2026 zullen bepalen.
2 uur
Crisp behaalt voor het eerst zwarte cijfers
Crisp sluit het jaar 2025 goed af, deze maand draait de online supermarkt voor het eerst een EBITDA-positief. In 2024 leed het bedrijf nog verlies, al was dat al fors lager. Waar de Nederlandse tak al eerder winstgevenheid was, schrijft nu de hele groep zwarte cijfers. Crisp mikt op een structureel positief EBITDA-resultaat in 2026 en kondigt een nieuwe operatie aan met een modern distributiecentrum in Amsterdam-West.
3 uur
Kweekvleesbedrijf Mosa Meat haalt miljoeneninvestering op
Kort na het faillissement van het Delftse kweekvleesbedrijf Meatable meldt branchegenoot Mosa Meat een miljoeneninvestering. Het Maastrichtse bedrijf heeft €15 mln opgehaald bij verschillende investeerders. De afgelopen twaalf jaar is er al meer dan €100 mln in het bedrijf gestoken.
3 uur
Female Agency Leader Nienke van Heusden: 'Denk niet in problemen'
De Nederlandse bureauwereld kan nog wel wat female leadership gebruiken. FONK magazine spreekt female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Wat is hun drive? Hoe gaan ze om met succes en met falen? Wat voor managers zijn het? Vandaag Nienke van Heusden (Managing Director Kaliber).
21 uur

Philips en LePub geven prijswinnende Fixables-campagne vervolg
Philips en 3D-printermerk Prusa lanceren Gen Fix, als onderdeel van de prijswinnende Fixables-campagne. Met dit initiatief leren kinderen en ouders 3D-printvaardigheden en worden zij aangemoedigd iets te reparen, in plaats van een nieuw product te kopen. LePub Amsterdam en Milaan bedachten het creatieve concept.
22 uur
Yace Media verzorgt socials gezondheidsplatform Fellos
Yace Media is het nieuwe social advertising bureau van Fellos, het online gezondheidsplatform voor mannen. De samenwerking speelt in op een groeiende maatschappelijke urgentie: veel mannen zoeken geen hulp bij intieme gezondheidsklachten, waardoor reguliere zorg massaal wordt gemeden.
1 dag
Yace Media verzorgt social advertising gezondheidsplatform Fellos
Yace Media is het nieuwe social advertising bureau van Fellos, het online gezondheidsplatform voor mannen. De samenwerking speelt in op een groeiende maatschappelijke urgentie: veel mannen zoeken geen hulp bij intieme gezondheidsklachten, waardoor reguliere zorg massaal wordt gemeden.
1 dag
Geen opsmuk maar snacks in kerstcampagne FEBO en AWOL
Geen BN’ers en kerstcovers voor FEBO. Voor de feestdagen koos het merk voor een social-first campagne met eigen medewerkers als cast, 3D-geprinte snacks als kerstballen en een speciaal geschreven FEBO-kerstlied. De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door community creating agency AWOL.
1 dag
Handchirurgen en FOUR waarschuwen voor Cobra's met eenmouwige hoodie
Het afsteken van Cobra's kan leiden tot zwaar lichamelijk letsel. De Nederlandse Vereniging voor Handchirurgie (NVvH) en modemerk FOUR Amsterdam lanceren daarom een limited edition hoodie met één mouw, om jongeren te waarschuwen voor het levensgevaarlijke knalwerk.
1 dag
Met eenarmige hoodie waarschuwen handchirurgen en FOUR voor Cobra's
Het afsteken van Cobra's kan leiden tot zwaar lichamelijk letsel. De Nederlandse Vereniging voor Handchirurgie (NVvH) en modemerk FOUR Amsterdam lanceren daarom een limited edition hoodie met één mouw, om jongeren te waarschuwen voor het levensgevaarlijke knalwerk.
1 dag

Pagina's

Abonneren op Fonk Online