Fonk Online

2102 nieuwsberichten gevonden
Meet the Metaverse. Nu in FONK 326
Onze wereld verandert in sneltreinvaart en voor organisaties die open staan voor wat de techniek (Metaverse!) te bieden heeft, liggen de kansen voor het oprapen. Modegigant Balenciaga en Fortnite bijvoorbeeld hebben elkaar ondertussen al gevonden en experimenteren erop los. FONK 326 duikt bovenop het verschijnsel dat binnenkort ieders leven zal beheersen.
32 min
Marianne Splint nieuwe directeur Kunsthal Rotterdam
Met ingang van 14 februari 2022 benoemt de raad van toezicht van de Kunsthal Rotterdam Marianne Splint tot directeur. Zij wordt verantwoordelijk voor de strategische en artistieke koers van het instituut en zal nauw samenwerken met zakelijk directeur Herman van Karnebeek, die verantwoordelijk is voor de commerciële bedrijfsvoering.
1 uur
Lama Lama verlegt focus en wint prijs voor nieuwe identiteit
Direct na de lancering van de nieuwe visuele identiteit heeft creative digital agency Lama Lama, de FWA OF THE DAY gewonnen. Bovendien is Lama Lama in de race voor de Awwwards - een professionele, internationale prijs voor webdesign en -ontwikkeling.
2 uur
Campagne BrightPensioen stelt reviews leden centraal
BrightPensioen laat in hun nieuwe campagne de leden spreken. Reviews van leden op reviewplatform Trustpilot worden in radiospotjes voorgelezen door de oprichters van BrightPensioen. Op de homebase van BrightPensioen in Amsterdam wordt een hele muur volgehangen met reviews. Deze muur is inmiddels omgedoopt tot de Bright Side. BrightPensioen scoort gemiddeld een 4.8 (op een schaal van 1 tot 5) op het reviewplatform Trustpilot.
13 uur
De Bijenkorf samen met andere warenhuizen in Thaise handen
De Bijenkorf komt samen met andere warenhuizen uit de Britse Selfridges Group in Thaise handen. Dat bevestigt een ingewijde aan persbureau Bloomberg na berichten in Britse media. De Canadese miljardairsfamilie Weston wilde al langer van het winkelbedrijf af en heeft naar verluidt een akkoord met het Thaise conglomeraat Central Group.
18 uur
S10 naar het Eurovisie Songfestival 2022 in Turijn
Nederland wordt op de 66e editie van het Eurovisie Songfestival vertegenwoordigd door S10. S10 – de artiestennaam van Stien den Hollander – is inmiddels kroonprinses van de Nederlandse alternatieve pop. Ze weet mensen te raken door haar pure en eerlijke teksten. In Turijn mag ook de rest van Europa kennismaken met dit Hoornse talent.
18 uur
Joods Museum & Airborne brengen verhalende podcast uit
Vandaag wordt vanuit het Joods Museum de eerste aflevering uitgebracht van 'De man met de rammelaars'. Deze verhalende podcast sluit aan bij de tentoonstelling ‘Rammelaars! Rammelaars! Rammelaars!’ en is ontwikkeld door audio agency Airborne.
18 uur
ROC van Amsterdam - Flevoland kiest opnieuw voor Nowsy
Nowsy, reclamebureau voor jongerencommunicatie, heeft opnieuw de aanbesteding gewonnen om voor het ROC van Amsterdam - Flevoland een wervingscampagne voor nieuwe studenten te ontwikkelen en produceren. Nowsy bedacht een nieuw concept, waarbij studenten worden gestimuleerd opleidingen en vakken uit te proberen om zo tot een goede studiekeuze te komen, 'Try Out' genoemd.
18 uur
Wordt 'Gasvrij' het woord van het jaar?
Voor 2050 moeten alle Nederlandse huizen van het gas af. Verwarmen en koken gebeurt dan niet meer met aardgas, maar met elektriciteit of duurzame warmte. Met een warmtepomp of warmtenet, in plaats van een cv-ketel. En koken op inductie, want het gasfornuis is eruit. Dat maakt het woord 'gasvrij' een belangrijk woord voor de komende dertig jaar. Daarom heeft Natuur & Milieu dit woord ingezonden als woord van het jaar bij woordenboek Van Dale.
18 uur

Videoland en Bruut Amsterdam maken decembercampagne
It’s The Season To Get Comfy. Dat is het thema dat Videoland verbindt aan de decembercampagne die afgelopen week live ging. De decembermaand is immers gezellig, maar ook stressvol. En hoe kan je beter ontspannen, alleen of met je familie en of vrienden, dan op je favoriete plek in het huis, mét films en series. De campagne druist in tegen de perfect gedekte tafels, besneeuwde straten en clichébeelden zoals we die in december op televisie kennen.
18 uur
Doppio Espresso, Chocolate Company Café en Barista Café samen verder
Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco. De consument merkt weinig van de consolidatie, de zaken behouden hun eigen naam, de bekende gezichten en uitstraling. Achter de schermen wordt het verschil gemaakt in efficiëntie, capaciteit en expertise, zodat groei voor de formules optimaal behaald wordt.
18 uur
Coalitie 2.0 Food2Food 2.0 zet zich in voor circulair plasticgebruik
Op vrijdag 3 december heeft de kick-off bijeenkomst plaatsgevonden van de 'Coalitie Food2Food 2.0'. Deze samenwerking omvat meer dan 30 ketenpartners die zich inzetten voor circulair gebruik van plastic. De focus ligt op een industriële test van CurvCode, een Nederlandse innovatie voor het scheiden van plastics uit afvalstromen. Efficiënte sortering is belangrijk voor transitie naar een circulaire plasticketen.
19 uur
Sterke groei dit jaar bij influencer marketing bureau 3sixtyfive
Maar liefst 12 nieuwe accounts voegden zich dit jaar toe aan het portfolio van influencer marketing specialist 3sixtyfive. Het agency ging aan de slag voor onder andere BMW Nederland, Facebook, Lemonade en KidKraft. Naast deze consumentenmerken bediende 3sixtyfive ook Deloitte, Randstad, G4S en Sogeti met haar B2B influencer marketing propositie.
19 uur
Bugaboo lanceert leaseservice ‘Bugaboo Flex’ in Nederland
Bugaboo lanceert Bugaboo Flex in Nederland: een leaseservice waarmee consumenten hun gewenste bugabooproduct kunnen huren. Met Bugaboo Flex voorziet Bugaboo op een duurzame manier in de veranderende behoefte van ouders én is het eerste Nederlandse merk gespecialiseerd in kinderwagens dat bijdraagt aan een duurzame deeleconomie.
19 uur

Pagina's

Abonneren op Fonk Online