Retriever

24 nieuwsberichten gevonden
DPG Media neemt Kidsweek en Samsam over
De titels Kidsweek, Kidsweek in de Klas en Samsam van Sijthoff Media worden per 1 december a.s. onderdeel van DPG Media. Kidsweek brengt elke week nieuws uit binnen- en buitenland, maar dan zo geschreven dat het voor kinderen begrijpelijk en leuk is om te lezen. Het nieuws wordt afgewisseld met luchtigere rubrieken, zoals dierennieuws, weetjes, moppen en puzzels. Samsam schrijft artikelen en lessen over duurzame ontwikkeling, cultuur, identiteit en mensenrechten voor de doelgroep van 8 to...
3 dagen
Haarlems Weekblad, de Heemsteedse Courant en lokaalaanzee.nl stoppen
De huis-aan-huisbladen Haarlems Weekblad en de Heemsteedse Courant van BDUmedia verschijnen vandaag voor het laatst. De websites blijven actief tot het einde van het jaar. Ook LokaalaanZee.nl, een lokaal platform dat online nieuws over IJmuiden, Bloemendaal en Zandvoort brengt, stopt aan het einde van het jaar. De directie van uitgever BDUmedia heeft hiertoe besloten om bedrijfseconomische redenen.
5 dagen
Nieuw Nationaal Luisteronderzoek officieel van start in januari 2023
In januari 2023 start het Nationaal Media Onderzoek (NMO) met het luisteronderzoek. Daarmee stopt per 1 januari 2023 het huidige Nationale Luisteronderzoek (NLO) van PMA, BvA, Audify en NPO. Het NMO is een samenwerking van NLO, Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), Stichting Kijkonderzoek (SKO) en VINEX (internet exploitanten). Kantar en Ipsos voeren het onderzoek uit; GFK stopt daarmee met het luisteronderzoek. Op woensdag 1 februari 2023 zal de eerste rapportage van het NMO-luisteronderz...
1 week
GPMedia lanceert het Vaktijdschrift: Fish&Co
GPmedia BV heeft 11 november jl. de titel Fish&Co gelanceerd. Vaktijdschrift Fish&Co verschijnt 2x per jaar. Belangrijke redactionele thema’s zijn machines, productielijnen, automatisering, controle & inspectie, hygiëne en voedselveiligheid, productontwikkeling, verpakkingen en verpakkingsmachines, vakbeurzen en -evenementen, wegen & etiketteren, software en digitalisering. Aanvullend op de printedities publiceert Fish&Co dagelijks nieuwsberichten op de website en LinkedIn. Ook verst...
1 week
Motor.nl Media Company, de nieuwe naam van PiTE Media
PiTE Media B.V. heeft per 1 november jl. een andere naam. Het bedrijf zal al zijn activiteiten voortzetten onder de nieuwe bedrijfsnaam Motor.NL Media Company. De titels MOTO73, Promotor en Motor.nl vallen onder Motor.nl Media Company. Informatie en inspiratie voor iedereen met een passie voor motoren. MOTO73 wordt 22x per jaar verspreid in een oplage van 150.000 exemplaren. Promotor wordt 10x per jaar verspreid in een oplage van 110.000 exemplaren.
2 weken
Retriever buzzword: NFT
De laatste trends, termen en tactieken uit het mediavak: Retriever Buzzwords is het duidelijkste overzicht van de onduidelijkste marketingtermen. Glashelder uitgelegd. Een non-fungible token (NFT) is een digitaal eigendomsbewijs dat, net als cryptogeld zoals bitcoin, met een cryptografisch bewijs kan worden overgedragen aan een ander. Het verschil is dat een NFT niet-uitwisselbaar en uniek is, omdat het token verwijst naar een uniek...
3 weken
Azerion breidt uit met de overname van Mmedia B.V.
Azerion heeft 24 oktober jl. [M]media overgenomen. [M]media bereikt vooral de doelgroepen binnen de thema’s sport-, lifestyle- en automotive. Azerion versterkt hiermee in Nederland zowel het publishing aanbod alsook de expertise van het team op het gebied van advertentieverkoop, search engine optimization, branded content en social media marketing. Het Azerion tech-platform helpt de klanten van [M]media om meer waarde uit hun bestaande partnership te halen. Voorlopig blijft [M]media ...
3 weken
Uitgeverij Alea Publishers start met platform BeverageNL
Uitgeverij Alea Publishers is 18 oktober jl. gestart met een nieuw platform voor de hele drankensector: BeverageNL. Dit betekent dat More than Drinks!, wat zich vooral richtte op de slijtersbranche, verdwijnt. Alea Publishers wil in verschillende sectoren van de food&drinks-branche niet alleen de retail bedienen, maar de hele keten. Het online platform BeverageNL is gericht op de hele drankenbranche. Van (non)alcoholische dranken zoals wijn, bier en sterk, frisdranken, koffie en thee tot z...
1 maand
Nieuwe cijfers MMA Social Media Monitor in Retriever
In Retriever zijn de MMA Social Media Monitor Q3 2022 cijfers gepubliceerd. Bij de deelnemende magazinemerken publiceren we het aantal volgers op social mediakanalen. Op de meeste social mediakanalen stabiliseert het aantal volgers. Alleen TikTok (+5%), Youtube (+2%) en Pinterest (+2%) laten een klein groei zien. De social mediakanalen van de magazinemerken komen in totaal op 19,6 miljoen volgers.
1 maand

Sanders Media neemt 5 titels over van BDUvakmedia
Per september jl. heeft Sanders Media B.V. vijf vakbladen met bijbehorende websites overgenomen van BDUvakmedia. Het gaat om de titels: Natuursteen (voor de totale natuursteenbranche), Land+Water (voor civiel- en milieutechnici), KlusVisie (voor het professionele klussen- & onderhoudsbedrijf), PI Project & Interieur (over interieurarchitectuur en interieurproducten voor de totale projectmarkt kantoren, horeca- en winkelinterieurs en diverse openbare gebouwen) en Timmerfabrikant (voor timme...
1 maand
Seniorenmagazine ONS Magazine
Per januari 2023 ontvangen alle geabonneerde senioren van ouderenbonden KBO Overijssel, KBO Gelderland, KBO Limburg en KBO-Brabant ONS Magazine. ONS Magazine bestaat in Brabant al 11 jaar en daar komen nu 3 provincies bij. SGNM verzorgt tot januari 2023 de advertentie exploitatie van Ons (KBO-Brabant). Per januari 2023 is Performis uitgever en exploitant van ONS Magazine (Totaal) en van de regionale editie Noord-Brabant. Romeo Delta is verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van de reg...
1 maand
NESTOR Magazine
Vanaf 2023 ontvangen alle KBO leden in Noord-Holland NESTOR Magazine. Deze titel verschijnt 10x per jaar en wordt bezorgd bij 35.000 leden/abonnees. Het magazine biedt als lijfblad informatie, herkenning, inspiratie en gezelligheid. De artikelen belichten het belang en de betekenis van senioren in en voor de maatschappij vanuit zoveel mogelijke relevante invalshoeken. Deze titel wordt uitgegeven door Romeo Delta MultiMedia, tevens verzorgen zij de advertentieverkoop.
1 maand
(advertorial) Whitepaper: Tips voor een succesvolle campagne in de wachtkamer
Hebben jouw opdrachtgevers een boodschap over gezondheid en wil je de doelgroep bereiken op het juiste moment? De wachtkamer is de uitgewezen plek voor gezondheidscampagnes. In deze betrouwbare omgeving staat de doelgroep open voor gezondheid, voorafgaand aan een consult met de zorgprofessional. Lees meer over hoe je een succesvolle campagne opzet in de wachtkamer.
1 maand
Mmedia B.V. breidt haar netwerk uit met 4 nieuwe titels
[M]media heeft 4 nieuwe titels toegevoegd aan het Channel Sport. Om de huidige positie op het gebied van voetbal verder te versterken zijn er binnen dit segment 2 nieuwe publishers aangesloten: 1908.nl en Footballtransfers.com/nl. Daarnaast zijn Racesport.nl en Atletiek.nu toegevoegd. Racesport.nl focust zich op nieuws rondom de MotoGP, WorldSBK en andere internationale motorsport klassen. Atletiek.nu is, zoals de naam al zegt, een website die zicht richt op atletiek. De website bereikt o....
1 maand
Uitgeverij Scala heet nu Scala Crossmedia
Per 19 oktober 2022 hanteert Uitgeverij Scala de nieuwe naam Scala Crossmedia met een nieuw logo en nieuwe website. Sinds de oprichting van Uitgeverij Scala 30 jaar geleden is er veel veranderd. Naast het uitgeven van fysieke tijdschriften verschijnen alle merken ook online, zijn er 2 online platforms en een webshop bijgekomen, opereert ze internationaal en verzorgt Scala custom media en advies voor derden. Vandaar de nieuwe, internationale naam. Scala Crossmedia bereikt meer dan 883.000 h...
1 maand
(advertorial) Grandoni Media is dé specialist in het bereiken van studenten
Met zeven verschillende kanalen is het mogelijk om een mooie mediamix te maken. Het gaat dan om bekende titels zoals de Studentenkrant, Studentenplattegrond, SI-gids, Studenten Agenda en Studentenkrijtposter. Maar ook een StudentenVilt-campagne en het versturen van een digitale nieuwsbrief naar 100.000 actuele studenten behoren tot de mogelijkheden. Ga naar www.studentenbereiken.nl voor meer informatie.
1 maand
Roularta Media Nederland en New Skool Media worden geïntegreerd
Per 1 november 2022 verdwijnt de naam van Uitgeverij New Skool Media. Na die datum worden de titels door Roularta Media Nederland uitgegeven. New Skool media is eind 2021 overgemomen door deze uitgever.
1 maand
Hillenaar Outdoor breidt netwerk in de Randstad verder uit met nieuwe locatie in Rotterdam
Hillenaar Outdoor heeft per begin september 2022 een nieuwe mast toegevoegd aan haar portfolio langs de A15 in Rotterdam. Het is een dubbelzijdige reclamemast, die vanuit beide rijrichtingen zichtbaar is, met schermen van 80m². Langs deze locatie komen bijna 800.000 passanten per week voorbij (bron: NDW, Nationaal Dataportaal Wegverkeer). Naast dat de A15 veel wordt gebruikt voor woon-werk verkeer, dient deze snelweg ook als hoofdweg vanuit de Rotterdamse haven. De advertentietarieven kun ...
1 maand

DPG Media introduceert Seamless ads
DPG Media introduceert Seamless ads voor effectieve display advertenties. Adverteerders leveren een afbeelding, bedrijfslogo, call-to-action en tekst aan, waarna de uiting door DPG Media gratis wordt gemaakt. Deze nieuwe advertentieformats passen in de redactionele omgeving van de titels. Per 1 oktober zullen de Image en de Carousel beschikbaar komen. De Image komt in drie formaten: Image, Image L en Image XL. Volgend jaar voegt DPG Media daar nog een Video- en een Shoppable format aan toe...
2 maanden
Vakbladen Esthé en VoetVak+ naar Coiffure Media Group B.V.
Coiffure Media Group B.V. heeft de vakbladen Esthé en VoetVak+ per 1 september jl. overgenomen van BDUmedia. Esthé, vakblad voor schoonheidsverzorging en cosmetica richt zich op schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten, alsook op spa’s, zonnestudio’s, wellness centra en parfumerieën in Nederland en België. VoetVak+ is een onafhankelijk magazine voor voetverzorging, zowel medisch als cosmetisch. Het blad richt zich primair op pedicures, podologen en voetreflexzonetherapeuten i...
2 maanden
Uitgeversactiviteiten Europoort Kringen overgenomen door Europoort Producties B.V.
Met ingang van 1 september jl. is Europoort Kringen overgenomen door Europoort Producties B.V. Voorheen werd deze titel met gelijknamige nieuwsbrief en website uitgegeven door Waterfront Media Concepten B.V. Europoort Kringen is een onafhankelijk platform voor het bedrijfsleven in- en rondom het industriegebied, de ...
2 maanden
Reshift Digital start ID.nl
Reshift Digital heeft 1 september 2022, ID.nl gelanceerd. Het nieuwe platform dat vanuit de expertrol kennis deelt over o.a. smart-health-meters, e-bikes, warmtepompen en zonnepanelen, richt zich op mensen die producten gebruiken met slimme technologie. Ook als ze daar nog geen ervaring mee hebben. Speciale aandacht is er voor de groep mensen die uitgaves doet in en rondom hun woning.
2 maanden
Uitbreiding outstream videoproducten DPG Media
Per 1 augustus jl. zijn er 2 nieuwe videoproducten beschikbaar bij DPG Media: Framed outstream video en Vertical outstream video. Deze mogelijkheden zijn beschikbaar op desktop, mobile web en app, bij de titels ADR, NU.nl magazines, VTP en online services. Een Framed outstream video is voorzien van een frame om branding en performance elementen te communiceren. Het frame zorgt ervoor dat merk- of productnaam altijd in beeld zijn. Een Vertical Video is een impactvol formaat doordat het nage...
2 maanden
(VACATURE) Bohn Stafleu van Loghum zoekt CROSSMEDIALE TRAFFIC MEDEWERKER
Als Crossmediale traffic medewerker ben je verantwoordelijk voor de verwerking van advertising in allerlei banner formaten op onze websites, advertising in nieuwsbrieven maar ook de advertising in print van onze merken zoals bijvoorbeeld Nursing, Skippr en Zorgvisie. Bekijk de volledige vacature voor meer informatie. Vragen kun je mailen naar:
2 maanden
Abonneren op Retriever