MarketingFacts

253 nieuwsberichten gevonden
Overvloed zorgt voor roep om relevantie
In deze blogreeks deel ik elke week een observatie waarom aandacht het nieuwe goud is. Afgelopen weken beschreef ik de impact van
3 uur
Hoe House of Einstein maatwerk met data combineert
Er was een tijd waarin vrouwen de kleren voor hun mannen uitzochten. Tegenwoordig kun je dat ook door een b...
20 uur
De week van Koot: the Passion Economy en social media in 2020
Het was een beetje de week van de afgrond, vorige week. Fortnite verdween er tij...
22 uur
Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence
We kennen inmiddels allemaal het principe 'buyer persona': een manier om uit...
1 dag
Algoritmisering, wen er maar aan #adv
Kunstmatige intelligentie (AI) is geen toekomstmuziek meer. Het maakt onze telefoons slimmer, laat onze auto’s (bijna) zelf rijden en helpt doktoren om b...
1 dag
Kijkje achter de schermen bij Instagram Shopping
Tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) heeft Facebook in hartje binnenstad een House of Instagram ingeri...
1 dag
LinkedIn Events, hoe werkt het?
​LinkedIn blijft zijn platform innoveren, ondanks dat de functies die worden geïntroduceerd bij het platform nooit uniek zijn. Deze week heeft LinkedIn ...
3 dagen
De impact van communicatie: een handboek voor financials
Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessi...
3 dagen
Zo haal je met een universele DMP het uiterste uit je data
Door data in te zetten bij de marketingstrategie kunnen online retailers beter inspelen op de wensen...
4 dagen

Waarom experimenteren altijd moet (en waarom het écht werkt)
Zodra ik bedrijven vertel dat we gaan experimenteren, roept de ene helft: "Klinkt...
4 dagen
Waarom zijn we zo gek op ‘natuurlijke’ producten?
Veel merken benadrukken de natuurlijke herkomst van hun producten of ingrediënten, zoals Benbi...
4 dagen
Vijf veelgemaakte technische SEO-fouten
Techniek is cruciaal voor SEO: als één van die drie pijlers, is techniek naast content en autoriteit van invloed op de prestaties e...
4 dagen
Bekentenissen van een presenteerbeest
Marketeers beheersen de kunst van verleiden. Via alle denkbare kanalen storten ze hun verhalen, boodschappen, grappen en grollen over de mensheid ui...
5 dagen
Design versus advertising: de grenzen vervagen
Creatieven van traditionele reclamebureaus stappen steeds vaker in de schoenen van designers en tegelijkertijd ontpoppen...
5 dagen
ReclameReview: honderd jaar KLM
KLM werd opgericht op 7 oktober 1919 en is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die nog steeds onder zijn oorspronkelijke naam vliegt. ...
5 dagen
Podcast: It’s a women’s world
De noodzaak voor diversiteit krijgt veel aandacht in de Nederlandse start-upscene. The Next Women brak de lans vijf jaar geleden. Janneke Niessen en Eva de Mol publiceerden in 20...
6 dagen
Masterclass: Het belang van strategische pricing #adv
Veel managers en marketeers worstelen met het prijsbeleid voor hu...
6 dagen

Wat purpose-marketeers kunnen leren van boze boeren
Dit najaar liep de agenda vol met vakbijeenkomsten, heel vaak over purpose. Het valt op dat het daar vooral...
6 dagen
Festival of Marketing: demografisch racisme en purpose porn
Zonder de hele discussie over purpose-marketing weer op te willen rakelen, s...
6 dagen
De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha
Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die d...
1 week
Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 #adv
Met trots presenteert Spotler alweer de zevende editie van het Nationaal E mail Onderzoek! Het rapport geeft een comple...
1 week
Media-explosie zorgt voor kanaalstress
Vorige week beschreef ik waarom door de reclamedeflatie aanda...
1 week
Jan Jaap van den Hoek (Vormats): “Vertel je verhaal met video”
Nog niet zo heel lang geleden was video maken een ingewikkelde...
1 week
Definitieve doorbraak online voor branding #spon
Merken die willen groeien moeten in digitaal investeren, omdat de lineaire mediaconsumptie sterk aan het verand...
1 week

OnBrand ‘19: naderend onheil en rebellerende consumenten
Het begon goed, OnBrand '19 in de SugarFactory in Amsterdam: Bynder-oprichter en organis...
1 week
Albert Heijn schiet mis met slappe slogan
Het kan je bijna niet zijn ontgaan: Albert Heijn heeft een nieuwe campagne, waarin de nieuwe supermarktmanager (zeg maar: de opv...
1 week

Pagina's

Abonneren op MarketingFacts