MarketingFacts

248 nieuwsberichten gevonden
ReclameReview: Pepsi MAX (#fortheloveofit)
Een nieuw jaar, een nieuwe voetbalcommercial van Pepsi. In de 2020-editie zijn Messi, Salah, Pogba en Sterling de hoofdrolspelers. Zij pro...
5 uur
Gaan we ooit moeiteloos afrekenen in de winkel?
Het lijkt niet erg snel te gaan met de innovaties in het betaalproces van fysieke winkels in Nederland, of gaat er nu toch...
9 uur
Schrijven voor een merk áls een merk
Er zijn van die teksten waarvan je meteen weet bij welk merk ze horen, nog voordat het merk is genoemd. Zoals je het oranje van de ING, het rood van Coca-Cola en he...
12 uur
Whitepaper: 8 e-mailcampagnes voor meer conversie #adv
Hoe haal je het meeste uit e-mailmarketing? In het whitepaper "8 e-mailcampagnes voor meer conve...
12 uur
“We gaan netflixen in de auto”
In deze aflevering een gesprek met automotive business-consultant Jos van den Bergh over media, marketing en techniek in de autobranche....
1 dag
Waarom het materialiseren van energie marketing is
De kern van een onderneming is niet meer dan een bundeling van energie. En die energie is niet meer dan een idee, het idee dat jij...
1 dag
Marketinggoeroe Thomas Barta eerste keynote NIMA Marketing Day #adv
We hebben niemand minder dan Thomas Barta weten te strikke...
1 dag
Hoe speel je als supermarkt online in op de intentie van de consument?
De verwachting is dat de komende jaren het aandeel online boodschappen zal groeien. Maar voor nu geldt al, dat 50 procent van alle boodschappenjourneys zich (deels) online afspeelt. De grootste uitdaging voor supermarkten is om inspirerende of informatieve content te koppelen aan het online boodschappenmandje. Hoe doe je dat? Lees meer over: Hoe speel je als supe...
1 dag

Pepermunt met een missie en de obstakels op de weg
Hoe verover je als nieuwe, duurzame pepermunt schapruimte? Dat is niet zo makkelijk, weet Floor van der Steen van...
2 dagen
Zo speel je in op het Coronavirus & 9 andere wetenswaardigheden
Nederlandse bedrijven financierden jarenlang een klimaatscepticus, de militaire...
2 dagen
De duurzame impact van een vrouw aan de top #adv
Het streven om een op de drie topfuncties in het bedrijfsleven te laten bekleden door een vrouw, wordt bij lange na niet ...
2 dagen
Marlijn van Straaten (HMSHost) en de strijd om de reizende consument
Marlijn van Straaten RM is vice president marketing van travel-re...
2 dagen
Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?
De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat b...
4 dagen
Digitaal pionieren in de binnenstad
Wat is Digital Out-of-Home (DOOH) nou eigenlijk, hoe werkt het en wat zijn de ontwikkelingen? De stad Groningen laat het zien.
5 dagen
Marketing is een beetje klaar met zichzelf
Marketeers weten vooraf dat ze op een bepaald moment een wending in werk moeten realiseren. Het is een gevolg van de evolutie van ons vak.
5 dagen
Online reclamefraude lijkt een onoplosbaar probleem
Het kritisch inkopen én afrekenen van online media wordt steeds ingewikkelder en met name adverteerders lijken daarbij ...
5 dagen

De schaamteloze reclamewereld volgens Frank Pels
Er is geen vak waar opportunisme zo welig tiert als in de reclamebranche. Dat vindt Frank Pels, voormalig Reclameman van het Jaar (i...
6 dagen
Wat verstaan bedrijven eigenlijk onder duurzaamheid?
Marketing-tools inzetten om een bijdrage te leveren aan duurzame ontwikkeling is ste...
6 dagen
Van en vóór marketeers: NIMA Marketing Day op 18 juni #adv
18 Juni. Niet alleen de dag dat het Nederlands elftal ’s avonds speelt tegen Oostenrij...
6 dagen
Hoe Google worstelt met WhatsApp
Google wil Rich Communication Services (RCS) introduceren bij het grote publiek, een nieuwe open standaard voor berichten. Maar wie zit daar nu eigenlijk op te wachten...
6 dagen
ReclameReview: Slachtofferhulp (Het Witte Balkje)
Naast het zwarte balkje voor daders nu ook ‘Het Witte Balkje’ voor slachtoffers. Slachtofferhulp Nederland pleit...
1 week
Zeeland: waar blijven de inhakers?
Zeeland was onlangs negatief in het nieuws. Mariniers vertikten het om naar deze provincie te verhuizen. Inhakers hadden het imago kunnen verbeteren, maar da...
1 week
User experience: zo zorg je voor een optimale, geïntegreerde beleving
Hoe beweeg je je naar een klant- en mensgerichte organ...
1 week
ING kan beter zijn eigen ding doen
Do Your Thing: een prachtige nieuwe global tagline voor ING. Maar hoe is die vertaald in muziek? 
1 week
Marktonderzoek via Google: goedkoop, snel én effectief
Je kunt binnen één week uitvinden met welke boodschap je je doelgroep het beste kunt overtuigen. Hoe? Dat lees ...
1 week

Futurewatch: wat je vandaag al moet met quantumtechnologie
Extreem snellere computers, hypergevoelige sensoren en ultrasnelle veilige communicatie: dat zijn de ...
1 week
Google Ads: dit moet je weten over de aangepaste dimensies
Sinds kort is er een nieuwe functionaliteit in bij Google Ads (bèta): de aangepaste dimensie. Eén step-up ten op...
1 week

Pagina's

Abonneren op MarketingFacts