Nieuws

Heineken transformeert Ierse pubs naar musea 7 uur
Ierse pubs worden wereldwijd erkend als culturele iconen en belangrijke stukken van lokale geschiedenis. Ze blijven een belangrijke rol spelen in de gemeenschappen waar ze te vinden zijn. Om het belang van deze pubs te tonen heeft Heineken virtuele...
Fonk Online broadcasting
ADsterdam viert advertising op een Amsterdams festival terrein 8 uur
Boomerang, Publicis Groupe Nederland en Le Pub lanceren een nieuw creativity festival in Amsterdam. Vorig jaar vond de eerste editie plaats, genaamd AmsterCannes. Dit jaar wordt het over een andere boeg gegooid en gerebrand naar ADsterdam - the...
Fonk Online broadcasting
Nespresso lanceert Koningsdag-campagne met Natwerk 8 uur
Nespresso lanceert op Koningsdag één product met twee functies. Het gaat om de limited edition Travel Mug, die ook een Cocktail Mug kan zijn.
Fonk Online broadcasting
Vier World Bath Bomb Day met de koudwater-bath bomb van Lush 8 uur
Op 27 april vieren we in Nederland Koningsdag. Maar deze dag is naast de verjaardag van de koning ook Lush World Bath Bomb Day. Daarom lanceert het merk een nieuwe lijn met 29 nieuwe badproducten waaronder ook de koudwater-bath bomb.
Fonk Online broadcasting
Sietske Walles, Anastasia Zemleanschih en Sem Kapiteijn vormen Fonk-redactie in Cannes '24 9 uur
Fonk magazine heeft ook dit jaar weer een junior redactieteam uit de bureauwereld voor Cannes Lions 2024 samengesteld. Vandaag presenteren we #teamfonkxcannes:
Fonk Online broadcasting
Annelien Bredenoord benoemd tot voorzitter CvB Erasmus Universiteit 9 uur
Prof.dr. Annelien Bredenoord is door de Raad van Toezicht van de Erasmus Universiteit Rotterdam benoemd als voorzitter van het College van Bestuur (CvB). Zij volgt prof.dr. Ed Brinksma op, die na vier jaar stopt als voorzitter vanwege het bereiken...
Fonk Online broadcasting
Indicia groeit door met drie overnames 10 uur
Indicia heeft hun positie binnen een maand versterkt met de overname van Blue Shark, Swaans, Tailor iT en Tailor You. Hiermee verbreden ze hun dienstenaanbod met online marketing, content en tekst, en ICT- en competentietraining.
Fonk Online broadcasting
Met Heinz gaan er geen restjes de afvalbak in 10 uur
Heinz lanceert de campagne ‘Helping reduce food waste since 1869’ - een activatie die speciaal voor Stop Food Waste Day in het leven is geroepen om te laten zien hoe de echte Heinz Tomato Ketchup fans al jaren hun liefde voor dit product laten zien...
Fonk Online broadcasting
Aviko wil naar nul CO2-uitstoot in 2030 11 uur
Aviko werkt samen met ketenpartners Derks Akkerbouw, AB Texel, Dasko Koel- en Vriestransport en Hutten Catering aan het verduurzamen van de waardeketen van aardappelfriet. De vijf partijen zetten zich gezamenlijk in om de CO2-uitstoot binnen de...
Fonk Online broadcasting
Revolut komt met loyaliteitsprogramma RevPoints 12 uur
De financiële app Revolut kondigt de lancering van RevPoints in Nederland aan. Hiermee kunnen hun klanten punten verzamelen die ze later kunnen inwisselen voor verschillende voordelen. Het loyaliteitsprogramma vervangt de cashback op Stays-boekingen.
Fonk Online broadcasting
&MediaGroup stelt Jos Kel als nieuwe Creative Director 12 uur
Jos Kel is sinds 1 april de nieuwe Creative Director bij &MediaGroup. Hij was jarenlang vanuit zijn eerdere werkgever klant van &MediaGroup, maar maakt nu de overstap naar het Amsterdamse media bedrijf.
Fonk Online broadcasting
TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeikapitaal op 13 uur
De Nederlandse start-up TommyTomato heeft recentelijk 1,9 miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald. Hiermee kunnen ze hun missie voortzetten om groentelunches op basisscholen aan te bieden en hun bereik te vergroten naar meer steden in Nederland.
Fonk Online broadcasting
Drie Webby Awards voor GoSpooky 13 uur
Social bureau GoSpooky heeft vandaag drie Webby Awards in de wacht gesleept. Met ‘The Barbie Takeover’ won het bureau de juryprijs én publieksprijs voor beste social campagne. Daarnaast won het ook de publieksprijs voor de eerste AR-...
Fonk Online broadcasting
Optimel lanceert nieuwe proteïnelijn 14 uur
Optimel introduceert de nieuwe productlijn Optimel Proteïne in de Nederlandse supermarkt. Dit is de eerste productlijn van het merk met extra proteïne. Hiermee wil Optimel consumenten een voordelige bron van eiwitten aanbieden in de vorm van...
Fonk Online broadcasting
TikTok legt zich niet neer bij Amerikaans Senaatsbesluit 14 uur
De Amerikaanse senaat heeft nieuwe stuk wetgeving aangenomen, verpakt in een breder pakket maatregelen. Eerdere pogingen om TikTok te verbieden, hebben het niet gehaald. "En ook ook deze keer gaan wij het gevecht niet uit de weg. De wetgeving is...
Fonk Online broadcasting
NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne 1 dag
NS lanceert vandaag een nieuwe campagne die het merk richting geeft voor de komende jaren. Doel is om meer Nederlanders te inspireren om met de trein te reizen, door reizigers in de spotlights te zetten.
Fonk Online broadcasting
bvA introduceert initiatief om ‘positive change’ van leden te versnellen 1 dag
bvA en DLA Piper hebben tijdens het event ‘No washing, no hushing’ de '24 van 24 Challange gelanceerd. Er wordt steeds kritischer gekeken naar duurzaamheidsreclame en door toenemende regelgeving worden bedrijven terughoudender in hun communicatie....
Fonk Online broadcasting
Hyundai Nederland kiest na pitch voor Altavia Unite & Mayster. 1 dag
Hyundai Nederland heeft voor al haar marketingactiviteiten in Nederland na een pitch-traject besloten om samen te werken met de automotive specialistische bureaus Altavia Unite & Mayster. Deze samenwerking markeert een nieuwe fase, waarbij beide...
Fonk Online broadcasting
Bartiméus Fonds lanceert eerste Nederlandse TV commercial met audiodescriptie 1 dag
Een film, programma of serie kijken is voor de meeste mensen de normaalste zaak van de wereld. Maar voor mensen met een visuele beperking niet. Audiodescriptie brengt hier verandering in, alleen is dit nog nauwelijks bekend in Nederland. Daarom...
Fonk Online broadcasting
Nationale-Nederlanden brengt Nederland in beweging met nieuwe campagne 1 dag
Nationale-Nederlanden (onderdeel van NN Group) is al sinds 2015 actief als sponsor van hardlopen. Waar de focus tot op heden primair op de gevorderde hardloper lag, wil Nationale-Nederlanden (NN) nu ook de beginnende hardloper in beweging brengen....
Fonk Online broadcasting
Dating app Inner Circle kiest The Romans Amsterdam 1 dag
De Nederlandse dating app Inner Circle heeft The Romans Amsterdam gekozen als PR-partner in Nederland voor de rebranding en herpositionering later dit jaar.
Fonk Online broadcasting
Judith Kühne derde directielid voor Identity Games 1 dag
Judith Kühne versterkt de directie van de Rotterdamse spelleninnovator Identity Games. Sinds 1 april 2024 vormt ze samen met creatief directeur Jan-Maurits Duparc en algemeen directeur Jeroen Nugteren de driekoppige directie.
Fonk Online broadcasting
Online bureau Comaxx transformeert via hackathon 1 dag
Comaxx, een innovatief online marketing bureau uit Eindhoven heeft met succes een hackathon georganiseerd, die de traditionele grenzen tussen IT-ontwikkeling en marketing doorbreekt. Deze vernieuwende aanpak laat Comaxx's capaciteit zien om...
Fonk Online broadcasting
Whoppah breidt uit naar Franse markt 1 dag
Whoppah, Europa's grootste online marktplaats voor tweedehands design, is nu ook officieel actief in Frankrijk. Door toe te treden tot de op e´e´n na grootste markt van Europa breidt Whoppah haar aanbod voor kopers e´n verkopers op haar platform...
Fonk Online broadcasting
Happy Horizon start strategische samenwerking met Neurons 1 dag
Creative digital agency Happy Horizon kondigt is een strategische samenwerking aangegaan met Neurons, een eyetracking AI en predictive platform. Voor Happy Horizon is dit een volgende stap in hun missie om geavanceerde wetenschap en slimme...
Fonk Online broadcasting
Reality programma Het Blok en Praxis starten samenwerking 1 dag
Praxis verankert zijn positie als de partner voor het verduurzamen van je woning met een hoofdrol in het reality-klusprogramma Het Blok op Net5. UM ontwikkelde in samenwerking met Talpa Network en Alfred International de contentstrategie en...
Fonk Online broadcasting
Flexa Creations lanceert 'droomcampagne' 1 dag
AkzoNobel introduceert Flexa Creations verf met een nieuwe campagne. In tegenstelling tot de normen in de industrie, is dit een speelse campagne die zich richt op het verlangen naar een droomhuis in plaats van de nadruk te leggen op de functionele...
Fonk Online broadcasting
Dit zijn de drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2023 1 dag
De ABC jury heeft na een tweede juryronde de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2023 vastgesteld. In alfabetische volgorde zijn genomineerd:
Fonk Online broadcasting
Boomerang benoemt nieuw MT, onder leiding van CEO Publicis Groupe Nederland 2 dagen
Boomerang, part of Publicis Groupe, kondigt aan dat de huidige directie per 1 juli 2024 de dagelijkse leiding overdraagt. Na 18 jaar doen Bomerang's oprichters Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic een stapje terug. Het...
Fonk Online broadcasting
Eco-Movement vernieuwt visuele identiteit 2 dagen
Eco-Movement heeft in samenwerking met The Others een nieuwe visuele identiteit gelanceerd. Het doel hiervan is om de waardeperceptie van Eco-Movement te verhogen met wereldwijde opdrachtgevers zoals Uber, Tesla, Google en TomTom. Daarmee willen we...
Fonk Online broadcasting
Bar-le-Duc bereikt jonge doelgroep met ‘Dorstig naar Meer’ 2 dagen
Bar-le-Duc lanceert deze week een nieuwe campagne ‘Dorstig naar Meer’. Met deze campagne, geleid door Crocodile Agency, probeert het merk een breder publiek aan te spreken waaronder de Gen-Z- en early millennials-generaties.
Fonk Online broadcasting
fritz-kola kiest voor Fitzgerald 2 dagen
ACE Fitzgerald kondigt samenwerking met fritz-kola aan. Na een pitch heeft de indie-kola pionier Fitzgerald gekozen om hen te helpen bij hun groei op de Nederlandse markt.
Fonk Online broadcasting
McDonald’s en Playmobil introduceren duurzame Happy Meal figuren 2 dagen
Klanten van McDonald’s kunnen voor een duurzaam speeltje van Playmobil Wiltopia kiezen bij het Happy Meal. Deze speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, die op een duurzame manier uit suikerriet worden geproduceerd. Dit maakt ze niet alleen leuk om...
Fonk Online broadcasting
Scale-up Alleo haalt 5 miljoen euro 2 dagen
De Amsterdamse scale-up Alleo heeft vijf miljoen euro opgehaald bij investeerders. Met deze investering maakt Alleo zich klaar voor verdere groei in productontwikkeling, internationalisering en het klantenbestand. De kapitaalronde wordt geleid door...
Fonk Online broadcasting
‘152W96TH street’ wint 32ste Annie M.G. Schmidtprijs 2 dagen
Tijdens het Amsterdams Kleinkunst Festival werd de winnaar van de Annie M.G. Schmidtprijs 2023 bekendgemaakt. Alex Klaasen ontving uit handen van juryvoorzitter Jurrian van Dongen de prijs voor zijn lied ‘152W96TH street’, afkomstig uit het...
Fonk Online broadcasting
Apollo Tyres lanceert nieuwe OOH campagne 2 dagen
Apollo Tyres heeft een uitgebreide pan-Europese out-of-home marketingcampagne gestart voor de nieuwe Vredestein Ultrac Pro ultra-ultra-high-performance zomerband. De campagne begon met een 3D-effect-animatie op het Piccadilly Lights-reclamebord in...
Fonk Online broadcasting
Odido inspireert scholieren meer te lezen met 'Het Telefoonboekje' 2 dagen
Odido met komt met ‘Het Telefoonboekje’. Dit boekje is bedoeld om scholieren te stimuleren om meer te lezen in plaats van op een scherm bezig te zijn. Het verhaal is geschreven in app-gesprekken door de kinderboekenschrijver Marjon Hoffman en wordt...
Fonk Online broadcasting
Easytoys en Megawatt overbruggen orgasmekloof 2 dagen
EasyToys heeft hun opwindende realityshow ‘’The Clitoris Conquest’’ gelanceerd. In deze show strijden drie avontuurlijke koppels tegen elkaar om de top van Mount Clitoris te vinden en een niet-zo-verborgen schat te ontdekken. Naast de show lanceren...
Fonk Online broadcasting
Campagne helpt koppels naar top 'Mount Clitoris' 2 dagen
EasyToys heeft hun opwindende realityshow ‘’The Clitoris Conquest’’ gelanceerd. In deze show strijden drie avontuurlijke koppels tegen elkaar om de top van Mount Clitoris te vinden en een niet-zo-verborgen schat te ontdekken. Naast de show lanceren...
Fonk Online broadcasting
Shortlist SAN Next Merkenbouwer 2023 bekend 2 dagen
Na de eerste juryrondes heeft de jury SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten de volgende vijf kandidaten op de Shortlist 2023 geplaatst, in alfabetische volgorde:
Fonk Online broadcasting
Social1nfluencers groeit door 2 dagen
Social1nfluencers (S1) gaat exclusief samenwerken met multi-platform brand Supergaande. Daarnaast kondigt het merk ook een exclusieve samenwerkingen aan met Julia van Reyendam, Jordi Warners en muzikaal talent William Hunswijk. De nieuwe...
Fonk Online broadcasting
UBQ Materials kondigt eerste campagne aan 2 dagen
UBQ Materials kondigt de start van zijn eerste campagne aan. Met de ‘World of UBQ’-campagne wil de climate tech developer aandacht besteden aan zijn vooruitstrevende, duurzame materialen en alle mogelijke toepassingen binnen retail.
Fonk Online broadcasting
Certificaat en openbaar register voor influencers moet transparantie en betrouwbaarheid vergroten 2 dagen
Om transparantie binnen influencermarketing te vergroten, en problemen zoals sluikreclame tegen te gaan, komen brancheverenigingen DDMA, bvA en de Stichting Reclame Code met een certificaat en openbaar register ‘Certified by Influencerregels.com’.
Fonk Online broadcasting
The Good Roll lanceert The Shitlist: een toiletrol met beruchte vervuilers 2 dagen
Op de 54e editie van Earth's Day lanceert The Good Roll en This Agency The Shitlist, een toiletrol bedrukt met 100 namen van welbekende vervuilers. Een speelse actie waarmee het milieuvriendelijke toiletpapiermerk een statement maken voor onze...
Fonk Online broadcasting
BeInfluence Europe en New Kith kondigen strategische samenwerking aan 2 dagen
BeInfluence Europe en New Kith, twee influencer marketingbureaus in Nederland en België, kondigen een strategisch partnerschap aan dat gericht is op het versterken van de impact en efficiëntie van influencer campagnes in de Benelux.
Fonk Online broadcasting
Sakir Khader wint SO’24 Award 3 dagen
Dit jaar werd voor de negende keer de Selection of Dutch Photography Award uitgereikt. Uit de selectie van negentien fotografen benoemde de jury Sakir Khader met zijn serie ‘Het leven op de West Bank voor 7 oktober’ tot winnaar van SO’24. De SO’24...
Fonk Online broadcasting
Weber Shandwick wint Geographic Sabre Award Benelux 5 dagen
The Weber Shandwick Collective heeft tijdens de EMEA SABRE Awards 2024 17 prijzen gewonnen waaronder Healthcare Consultancy of the year. De Nederlandse tak van het PR & communicatiebureau won een award voor de Pedigree Dogfishing campagne...
Fonk Online broadcasting
Kia valt in de prijzen tijdens Car Design Week 2024 5 dagen
Kia wint wederom een designaward. De jury van de Car Design Week 2024 heeft Kia's designfilosofie 'Opposites United' tot winnaar uitgeroepen in de categorie 'Brand Design Language'.
Fonk Online broadcasting
Nieuwe merkambassadeurs voor Sunny Cars 5 dagen
Sunny Cars, een internationale autoverhuurorganisatie, heeft twee nieuwe merkambassadeurs geïntroduceerd: Sunny & Car. Deze pratende spiegelhangers bieden een speelse en levendige manier om de kernwaarde van het bedrijf, klanttevredenheid, te...
Fonk Online broadcasting
Pensioenuitvoerder BeFrank is B Corp gecertificeerd 5 dagen
BeFrank is nu officieel een gecertificeerde B Corp. De pensioenuitvoerder is daardoor onderdeel van een groeiend, wereldwijd netwerk van bedrijven die zich nadrukkelijk inzetten voor mens, milieu en maatschappij.
Fonk Online broadcasting

Pagina's