InCT

32 nieuwsberichten gevonden
Regionale omroepen Noordoost-Nederland samen in onderzoeksjournalistiek
De regionale omroepen RTV Oost, RTV Drenthe, RTV Noord en Omrop Fryslân gaan hun inspanningen op gebied van onderzoeksjournalistiek bundelen. Het is voor het eerst dat de regionale omroepen in het Noordoosten van ons land structureel gaan samenwerken op...
2 maanden
Nieuwe talkshow voor ondernemers
New Business Radio start dinsdag 12 februari met de nieuwe wekelijkse talkshow ‘De Ondernemer’. Het programma wordt gemaakt in samenwerking met de redactie van De Ondernemer, het ondernemers-mediaplatform van Nederland en onderdeel van de...
2 maanden
Vakmedianet neemt VMT en Voeding Nu over
De directies van de Vakmedianet Groep en MYbusinessmedia hebben aangekondigd dat Vakmedianet VMT, Voeding Nu en VMT Food.be per 1 maart 2019 overneemt van MYbusinessmedia.  
2 maanden
Sanoma boekt 10% meer winst in Nederland
Sanoma heeft bekend gemaakt dat in 2018 haar operationele winst, gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten, voor het derde jaar steeg naar EUR 197 miljoen. In 2017 was dit nog 179 miljoen euro.  
2 maanden
Vriendenloterij schenkt 500.000 euro aan leesbevrodering
VriendenLoterij-ambassadeur Johnny de Mol heeft een cheque van 500.000 euro uitgereikt aan de Stichting CPNB en Stichting Lezen. Deelnemers aan de VriendenLoterij maken daarmee De Nationale BoekenBoost mogelijk. Dit nieuwe initiatief heeft als doel...
2 maanden
Persgroep gaat lezers werven voor alle 11 titels
‘Een krantenmens heeft het gemakkelijk’ is het thema van de nieuwe campagne waarin alle 11 titels van de Persgroep de handen ineenslaan om nieuwe lezers te werven. Hiermee lanceren de Persgroep & Shoq een nieuw begrip; ‘de...
2 maanden
Anne Schroën nieuwe directeur Koninklijke Boekverkopersbond
Anne Schroën is aangesteld als directeur van de Koninklijke Boekverkopersbond. Schroën was al sinds januari 2017 aan de slag als interim-directeur na het vertrek van Michael van Everdingen. Over de toekomst van de KBb zegt zij: “Uniek aan...
2 maanden
Peter Vandermeersch stopt als hoofdredacteur NRC
Peter Vandermeersch stopt per 1 september als hoofdredacteur van NRC. Vandermeersch, die sinds 2010 in functie was, wordt correspondent voor de krant in Frankrijk. Ook adjunct Marcella Breedeveld treedt terug uit de hoofdredactie.
2 maanden
Nederlandse mediaconsument centraal in Toezichtbrief 2019
Jaarlijks publiceert het Commissariaat voor de Media de toezichtsbrief. In deze brief zetten zij uiteen welke thema’s, naast de reguliere toezichtstaken, speciale aandacht zullen hebben. Zo wil men kunnen inspelen op actuele ontwikkelingen in het...
2 maanden

Sanoma: verbeterde winstgevendheid over de gehele linie
Vandaag zijn de jaarresultaten van Sanoma bekend gemaakt. Over 2018 zag Sanoma haar operationele winst (gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten) voor het derde jaar op rij stijgen naar EUR 197 miljoen. In 2017 was dit nog 179 miljoen.
2 maanden
KNAW wil langzamer over naar Open Access
In ‘Plan S’ hebben elf EU-landen, waaronder Nederland, afgesproken dat ze ernaar streven dat vanaf 2020 de resultaten van (mede) door de overheid betaald onderzoek in gratis toegankelijke vakbladen wordt gepubliceerd.   De KNAW is op...
2 maanden
TMG registreert 50 miljoen videoviews
In januari haalde de Telegraaf meer dan 50 miljoen videoviews op de site, de app en YouTube. Met name in de categorieën nieuws, sport, entertainment en financieel haalde de Telegraaf een groot bereik. Om dat te bereiken zette het bedrijf gemiddeld...
2 maanden
NOS en regionale omroepen wisselen nieuws uit
De NOS en de regionale omroepen gaan vaker elkaars berichten verspreiden. De regionale omroepen zullen vaker nieuws van de NOS op hun websites en apps publiceren en andersom. Dat betekent dat het regionale nieuws vaker landelijk bereik zal krijgen. Het...
2 maanden
Crossmediaal jongeren bereiken
De Amsterdamse televisiezender AT5 en uitgeverij Young & Connected (van jeugdkranten Kidsweek en 7Days) gaan samen video’s voor jongeren produceren. De video’s zijn online te bekijken, in Kidsweek en 7Days staan artikelen over dezelfde...
2 maanden
Btw op digitale publicaties per 1 januari 2020 naar 9%
Staatssecretaris Menno Snel (Belastingen) is van plan de btw op e-publicaties op 1 januari 2020 te verlagen, schrijft hij in antwoord op vragen van D66.
2 maanden
Nursing wint LOF Prijs 2019
Tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst in het Volkshotel in Amsterdam is NURSING uitgeroepen tot laureaat van de LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019. Aan deze onderscheiding is een geldbedrag verbonden van 10.000 euro.
2 maanden
Trends in digitale media: Virtual Assistant medium voor nieuws
GfK "Trends in Digitale Media" laat zien dat Spotify de meest gebruikte app is op smartphones en dat de nieuwe Digital Assistants een goed device blijken voor nieuws. Het gemiddeld aantal apps op onze smartphone steeg naar 31 en de meest...
2 maanden
Nieuwe cijfers MMA Social Media Monitor beschikbaar
Geheel in lijn met de algemene ontwikkeling van de social media kanalen, zien we bij de magazinemedia branche een stijging van Instagram, YouTube en Pinterest en is er geen groei meer in het aantal volgers op Facebook en Twitter.
2 maanden

New Business Radio presenteert Data Studio
New Business Radio begint een nieuw programma dat geheel gewijd is aan data, tech en innovatie. De talkshow, die ‘Data Studio’ gaat heten, wordt elke laatste donderdag van de maand tussen 10:00 en 11:00 uur uitgezonden. Luke Liplijn is de...
2 maanden
Nieuwe ronde innovatieprogramma SvdJ
Er is een nieuwe ronde van de SvdJ Accelerator gestart. In dit programma kunnen journalisten een probleem binnen de journalistiek aandragen en met een team aan de oplossing werken, in samenwerking met klanten, betalende gebruikers en de sector. Van...
2 maanden
Slimme chatbots in lesmethodes ThiemeMeulenhoff
ThiemeMeulenhoff gaat chatbot-technologie toevoegen aan haar digitale lesmethodes. De uitgever gaat hiervoor samenwerken met Helpr, ontwikkelaar van chatbots voor het onderwijs.
2 maanden
Play Your Skills app: gamend je toekomst kiezen
WorldSkills Netherlands heeft in samenwerking met PlaytoWork een app ontwikkeld waarbij jongeren spelenderwijs hun interesses achterhalen zodat ze een goede keuze kunnen maken voor hun studie- en beroepskeuze. Deze app is een extra middel dat ingezet kan...
2 maanden
Veel vrouwenmedia vergroten bereik print en digitaal
Op 24 januari heeft NOM de rapportage NOM Mediamerken 2018-IV gepubliceerd. Hierin is het bereik van papier en online van nieuwsmedia en magazines gefuseerd tot het zogeheten mediamerkenbereik. In NOM Mediamerken 2018-IV zijn data uit de NOM Print...
2 maanden
Regionale kranten lanceren Kieswijzer voor twaalf provincies
De regionale kranten van de Persgroep en NDC komen met een gezamenlijke Kieswijzer voor de Provinciale Statenverkiezingen. De Kieswijzer verschijnt voor alle twaalf provincies.
2 maanden
Vakbladen.com breidt windportfolio uit
Mediaconcern Vakbladen.com neemt de nieuwssite Windenergie-Nieuws.nl over. Windenergie-Nieuws.nl is een online informatieplatform dat informeert over de ontwikkelingen van windenergie op land en in zee.
2 maanden
Kinderen nemen WPG over
In Nederland groeien meer dan 600.000 kinderen op in een omgeving met veel sociaaleconomische achterstand. Die kinderen hebben dromen en talenten, maar helaas zijn hun postcode en sociale omgeving meestal de grootste voorspellers van succes. Ze...
2 maanden
CB Barometer 2018: meer e-book, minder papier
Het CB publiceert de boekenbarometer over 2018. Voor het eerst is deze infographic een mix van fysiek en digitaal (voorheen de e-bookbarometer). Nieuw in deze infographic zijn de ontwikkeling van de retouren (fysiek) en beschikbaarheid en afzet...
2 maanden

Charles den Tex maakt overstap naar HarperCollins Holland
Charles den Tex, auteur van onder meer de met de Gouden Strop bekroonde boeken De macht van meneer Miller en Cel stapt over naar HarperCollins Holland. De thrillerauteur en scenarioschrijver tekent een contract bij de uitgeverij voor zijn aankomende...
2 maanden
Nominaties LOF Prijs 2019 bekend
Het LOF College 2019 selecteerde 4 nominaties die voortreffelijk laten zien hoe hun merken en portfolio’s bijdragen aan de professionaliteit van de doelgroepen en marktsegmenten waar zij zich op richten.
2 maanden
NS lanceert whatsapp thriller
'Eén appje aan een onbekend nummer en je bent een week lang getuige van een bloedstollende klopjacht. Volg het verhaal van Sarah, die na een werkborrel per ongeluk iets ziet wat ze nooit had mogen zien. Lukt het haar om haar onschuld te bewijzen...
2 maanden

Pagina's

Abonneren op InCT