Topvacature

Namens een internationaal ingenieursadviesbureau zoek ik i.v.m. een zwangerschapsverlof per direct een : Content en pr specialist. Als Adviseur ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de externe communicatiestrategie. Jij zorgt ervoor dat de klanten van het bedrijf horen. Dat hun experts zichtbaar zijn en dat de juiste...

Bedrijven die alleen kijken binnen hun eigen markt zijn ten dode opgeschreven

27 juli 2017
Een paar maanden geleden was het volop in het nieuws: voedingsmiddelenbedrijf Heinz deed een overnamebod op Unilever en een Amerikaanse verffabrikant wilde AkzoNobel overnemen. Het doel van deze (niet gerealiseerde) overnames: nog groter worden in de bestaande markten en door kostenbesparingen een hogere winstmarge. Het lijkt de strategie te zijn voor bedrijven in sectoren die niet of nauwelijks nog echt groeien of weinig innoveren. Het is echter geen toekomstbestendige strategie voor de langere termijn. Lees meer over: Bedrijven die alleen kijken binnen hun eigen markt zijn ten dode opgeschreven.