Topvacature

Voor de Gemeente Hilversum zoekt Communicatie & Co een adviseur communicatie met ruime ervaring in de publieksgerichte communicatie binnen gemeentes. De adviseur start op een implementatieprogramma voor de omgevingswet. De werkzaamheden zijn zowel strategisch als operationeel van aard. Gezocht wordt een adviseur met ten minste tien jaar...

De effectiviteit van je appmarketing: attributietracking en het bepalen van de juiste kpi’s

31 mei 2017
Juniper Research schat dat er in 2017 maar liefst 160 miljard apps worden gedownload. En de rek is er voorlopig nog niet uit. Ook het gebruik neemt toe: 90 procent van de smartphonetijd wordt in apps gespendeerd versus 10 procent op het mobiele web. Logisch dus dat er meer en meer apps worden ontwikkeld. En dat ook de marketingbudgetten voor ‘user acquisition’ (UA) navenant stijgen. Met deze budgetten is ook de markt voor mobiele attributie-analytics volwassen aan het worden. Als je serieus geld besteedt om je app te promoten, wil je ook inzicht in hoe dit het beste te besteden. Welke kanalen zorgen voor de beste gebruikers? Voor appmarketing is dit minder eenvoudig dan het lijkt. Aangezien downloads via de verschillende appstores gaan, kun je gebruikers na ‘de klik’ niet meer volgen. En zonder speciale tooling is het dus lastig om de resultaten van je marketinginspanningen te attribueren. In dit artikel meer achtergrondinfo over hoe dit wel kan en wat dan de belangrijkste kpi’s zijn. Hoe je deze kunt gebruiken voor de promotie van jouw app, welke tools er op de markt zijn en hoe je deze data kunt inzetten bij fraudebestrijding en app-optimalisatie. Lees meer over: De effectiviteit van je appmarketing: attributietracking en het bepalen van de juiste kpi’s.